Blogs from Central Macedonia, Greece, Europe - page 5

Europe » Greece » Central Macedonia » Asprovalta September 28th 2013

Geo: 40.708, 23.6607 GÜN 30 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Asprovalta, memlekete dönmeden kendimizi şarj ettiğimiz bir ara durak.. çok güzel uyandık.. Hava biraz nane.... eh artık memlekete dönüyoruz önemli değil O kadar gün gezdik, hava koşulları hep yanımızda idi… Kahvaltımızı yapıp biraz internetle oyalandık.. Öğle programı için, Ayşe ille de sosis-patates diye tutturunca, merkezde küçük bir araştırma sonucunda doğru yeri bulduk… Dün akşam yediğimiz lokantada, masanın üzerine serilen kağıt örtüleri pek sevdik ve lokantanın sahibine ısmarlamıştık .. Onlar gelmiş araca yükledik.. Otele döndük. Şahbaz bayağı tozlanmış ,hazır güneş varken bir yıkayayım dedim .. Eli yüzü açıldı parladı vallaha.. Nereden baksan gençliğimde, yurt dışında, hayatını araç yıkayarak ,idame etmiş birisi olarak konu hakkı... read more
RİCK
MEYDANDA
TAYYİP GÖRECEK Kİ

Europe » Greece » Central Macedonia » Asprovalta September 27th 2013

Geo: 40.708, 23.6607 GÜN 29 GÜNLERDEN CUMA: Bugün yolumuz biraz uzun.. Normal olarak seyahatleri planlarken gün başına az kilometre yapmağa gayret ediyorum. Gençliğimdeki seyahatlerimi düşündükçe, yaptığım hataları anımsıyorum… kısıtlı tatil zamanına sıkıştırılmış, bir ton şehri gezmeyi planlamış isen,kendini değil, arabayı gezdirirsin… Zamanla akıllandık ve günde maximum 300 km lik bir sınır koyduk .. Seyahatin sonunda, ülkeye dönerken, ister istemez gün başına yapılan km ler artıyor… Oteldeki eşyalarımızı 2 postada taşıdık minibüse… Parga ile Egnatia Odos otobanı arasındaki yolu toparlamışlar .. Her halde 3-5 yıla kalmaz bitirirler !!! 11.5 milyon nüfusu olan bir ülkenin otobanında araç sürmek zevk.. yolumuz çok rahat .. öğlene doğru... read more
MEYDAN
PİYASA

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki » Perea September 19th 2013

Thessaloniki and Northern Chalkidiki - Day 12 Thursday 19th September So after 10 days of self guiding ourselves around mainland Greece, Glyn an I felt no shame at paying €2 each to go on the 'Hop on' Tour of Thessaloniki bus this morning. It took about 50 minutes, whilst the guide talked about Byzantine stuff, mosaics and a statue of some guy on his house.... or so I thought, in fact he said he was on his horse. The bus was pretty empty and the guide kept making us look at photos of mosaics on the screen above his head when I was quite happily staring out the window having a bit of a day dream. Had I come to Thessaloniki on day 1, all the Byzantine Churches, random bits of falling down Roman walls and ... read more
Thessaloniki
Kittens at Bar Kyma
Our sort of secluded beach

Europe » Greece » Central Macedonia » Litochoro September 18th 2013

Meteora to Mount Olympus - Day 10 Tuesday 17th September It was a bit damp when we woke up in Hotel Sydney, Kastraki but it soon brightened up. By the time we got to our first Monastery of the day, it was very sunny, though not as hot as the Peloponnese. We started at Varlaam which was a big one and full of tourists. There were quite a few steps to get to it, although it's a lot easier now they have a bridge rather than winching you up the rock in a rope basket. They had a very colourful church of which, all of the inside walls were totally covered in paintings. We were stuck in there for ages as independent tour guides didn't care about blocking the routes and we were stuck listening to ... read more
Meteora
View of Kalampaka from AgiaTriada

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki » Perea September 18th 2013

Mount Olympus to Thesssaloniki - Day 11 Wednesday 18th September I'd set the alarm for 6.30am as we had a mountain to climb, but bed was so comfy that I didn't get up quite that early. After breakfast and telling our hotelier, Alex, that we'd left the key in the door as he shouted goodbye to us from his room, we were on our way. I drove us just under 10 miles to Prionia, the place you can drive closest to the top of the mountain and parked up. It was just after 9am and eerily silent with just a handful of cars, one grotty squat loo, a closed cafe and a couple of guys organising bits of lumber. The only sounds were barking dogs and the ringing of bells on the collars of a pack ... read more
Glyn enjoying the walk up Mount Olympus
The Gods farting
Prionia

Europe » Greece » Central Macedonia September 11th 2013

Geo: 39.9911, 22.6267 GÜN 13 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Dün gece hiç iyi uyuyamadık… Biraz sıcak oldu... Havalandırma iyi çalışmıyor… Her neyse ....sabah erken kalkıp tüm rutin işlerimi tamamladım… Öğlene doğru Ayşe Hot Dog aşeriyor… Aramağa çıktık.. Hot dog var ama dükkan saat 16:00 da açılıyor Ekabir kardeşler işletiyor.. Onun yerine Gyros yapalım dedik .. Bizim döner olmuş sana Gyros.. Yunanlılar bunu Türk'e kaptırmamak için büyük mücadele veriyor ama hikaye … Garsonumuz bile bunun Türk modelinin daha iyi olduğuna inanıyor.. Sonra sahile kurulduk .. yan tarafta bir Romen-Sırp barış görüşmesi vardı.. Taraflar arada bir heyecanlanıyorlar.. Hararetli tartışmalara denk geldik .. Şükür I pod imdadımıza... read more
FRESKLER
HOMER SISIYOR

Europe » Greece » Central Macedonia September 10th 2013

Geo: 39.9911, 22.6267 GÜN 12 GÜNLERDEN SALI: Çok klas bir toplanma oldu ve 08:45'te yola çıktık… Yolumuz çok rahat … Selanik'in çevre yolundan sıyrılıp, süper giderken, ben GPS' e biraz fazla dalmış olacağım ki kendimi birden bire yanlış bir yolda buldum.. İlk sokaktan döndüm ama, otobanlarını en kıymetli mücevherlerini saklar gibi saklayan Yunan halkına rağmen,Anadolu Lisesi ( yanlış değil bayağı Anadolu Lisesi)öğrencileri yolu gösterdiler.. Tekrar otoban'a girdik ve kaymak gibi bir yoldan giderek Katerini ‘yi geçtik.. Bizim Spor Bakanı'nın Antalya ‘da sandığı Olympus dağını buraya almamışlar mı ? Eteklerinden geçerek ,kampımızın olduğu Platamon'a vardık… Platamon, merkezi Makedonya'da Pieria bölgesinde bir kenttir. Olympus dağının 25 km güneyinde yer alır.PHOTO_ID_L=olym... read more
OLYMPUS
PLAJIMIZ

Europe » Greece » Central Macedonia » Nea Moudania September 9th 2013

Geo: 40.2512, 23.3044 GÜN 11 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Nea Moudania, adından da kolayca tahmin edeceğiniz gibi 1922 yılında mübadele sonucunda Mudanya'dan Kargi Limanına gelen rumlar tarafından kurulmuştur… ki bu olay, tüm yabancı belgelerde “felaket” (catastrophe) olarak adlandırılmaktadır.. Felaketin nedeni, Anadolu Türklerinin, vatanlarını korumak için vermiş oldukları bağımsızlık savaşını kazanmış olmalarıdır. Kazanmamış olsaydık bu “felaket” asla gerçekleşmeyecekti… Bu “felaket” sonunda, Lozan da yapılan barış görüşmelerinde, taraflar her iki tarafta yaşayan halkın değiş tokuş edilmesi konusunda anlaşmışlardır. Mübadele ile 1.200.000 Ortodoks Hıristiyan Rum, Anadolu'dan Yunanistan'a, 500.000 Müslüman Türk de Yunanistan'dan Türkiye'ye göç etmek zorunda kalmıştır.PHOTO... read more
ORADAYIZ
ERODIOS
MOUDANIA NUMARALARI

Europe » Greece » Central Macedonia September 9th 2013

Geo: 40.0908, 23.3094 GÜN 11 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Bugün 9 Eylül.... İzmir'in düşman işgalinden kurtuluşunun 90 yılı.. Çok karmaşık duygular içindeyim.. O gün kovduklarımız, gelmişler, buralarda oturuyorlar.. Interneti izliyorum kutlama mesajları..mutluyuz gururluyuz.. O gün kovduklarımız ,dün gece, burada tam anlamıyla dört dörtlük bir Türk Düğünü yaptılar.. Bizim ezgilerden başka hiçbir şey, çalınmadı.. Hiç, yakın zamanda bestelenen bir yunan şarkısı çalınmadı... Bağlama –bouzouki karışık bir gece yaşadılar,yaşattılar.. Üstelik şarkıların çok büyük bir bölümüne Türkçe sözlerle katılmanız mümkün….. Yaşlısı,genci,kızı,erkeği bizim havaları oynadılar.. İnsanlar eğlenmek ,dans etmek,iyi vakit geçirmek istiyor… Birileri….Bağzıları…adını şimdi açıklayamıyacağım kökü dışarıda mahfiller…güç kay... read more
kamp
plajımız

Europe » Greece » Central Macedonia September 9th 2013

Geo: 40.0905, 23.3108 GÜN 11 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Nea Moudanıa 'dan rahat çıktık ...zaten Sanı 'ye kadar yol otoban ve Sani' kavşağında sahile dönüyorsunuz... Kampa vardık bu akşam düğün falan yok Her taraf sessiz ve sakin .. biraz daha oyalanıp yattık ...... read more
SANI YOLU

Tot: 0.159s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 73; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb