Page 4 of jeanett Travel Blog Posts

Asia » Malaysia » Langkawi January 19th 2011

Det er blitt noen dager siden forrige blogginnlegg, det har nemlig vært litt vanskelig med nett etter vi byttet hotell for to dager siden. Vi har det fremdeles veldig fint, og nyter ferien til det fulle. Bare så synd det nærmer seg slutten. Siden forrige innlegg har det skjedd litt her nede. Eller skjedd og skjedd, det spørs vel litt hvordan man velger å se på det :P, vi har i alle fall byttet hotell. Fra fantastisk koselige og idylliske Rebak island Resort til fine, men noe eldre Sheraton Langakawi resort. For to dager siden tok vi båten tilbake til fastladet, 3 ubeskrivelige og herlige dager på Rebak var over, og vi syntes nok begge det var litt vemodig å dra derifra. Resortet viste seg disse dagene å være langt over våre forventninger og vi hadde ... read more
Snodig fugl
Basseng området

Asia » Malaysia » Langkawi January 16th 2011

Dagene i paradis er fantastiske, vi lever i sus og dus og har ikke noe vi skal klage på. Eller foruten om tuuuusen myggstikk som klør som FY!! Aleksander har 18 bare på ene overarmen, mens jeg har 5 på storetåa, og vi må ikke glemme den ene lille som har plantet seg godt under pekefinger tåa mi :P. AU, og det klør, klør, klør!! (kjerringråd mottas med takk ;P). Litt skolearbeid har jeg også måttet gjort, eller det vil egentlig si at jeg nå har levert inn oppgaven som jeg skrev før vi dro på tur. Kan ikke glemme hverdagen helt, dessverre. Haha=) Dagen i dag har bestått av soling, solkrem og paraplydrinker, livet kan vel rett og slett ikke bli bedre. De herlige varmegradene og den fantastiske vanntemperaturen er heller ikke å forakte. Fint? ... read more
Mosquito dreping i stor skala
På vei til hovudøya for middag

Asia » Malaysia » Langkawi January 15th 2011

Vi nyter avslappende og late dager ved Rebak Island Resort, faktisk så avslappende at vi våknet med et brak 5min før frokosten var slutt 10.30. Vi kjøpte derfor brød og ost ved øyens eneste butikk. Temperaturen ligger på godt over 30 grader på dagtid og vi nyter hvert sekund. Stranda her er ikke fullt så bra som på Fiji, men folkeslaget er ikke langt unna. Vi får ikke gjør en eneste ting selv. Ikke engang legge på hånduken på solsenga får vi gjør. Skal vi ned til havna eller en annen plass på øye står små golfbiler klar for å kjøre oss til døren. Og om vi vil venter de gjerne til vi skal tilbake. Dagens lunsj inntok vi ved strandkanten, måten ble selvfølgelig levert direkte til solsenga med eget bord og det hele. Twilight boken ... read more
Bassenget

Asia » Malaysia » Langkawi January 14th 2011

I går hadde vi en fantastisk koslig dag i Melakka, vi dro inn til sentrum for å utforske byen i 2 tiden etter noen herlige timer ved bassenget. Det første som møtte oss var de kjente blomstersyklene som Melakka er veldig kjent for. Vi hadde trodd at disse syklene ble brukt som taxi, men det viste seg at dette var en guidet tur rundt om i byen. Dette måtte selvfølgelig vi turistene få med oss. Det skal dog sies at verken jeg eller Aleksander er veldig interessert i gammal i historie og lignende, men vi lærte i alle fall litt om den gamle byen som består av både kinesere, portugisere og malayere. Etter vi var ferdig med sykkelguiden fikk vi han til å kjøre oss til en bra resturant. Portugisisk mat sto på menyen og maten ... read more

Asia » Malaysia » Melaka January 12th 2011

I dag har vi forflyttes oss fra storbyen Kuala Lumpur til en litt mindre by som heter Melaka. Byen bygger på mye historie om det malaysiske folkeslaget, og vi gleder oss til å oppleve mer av dette i morgen. Vi reiste fra KL på ettermiddagen i dag. Før vi dro hadde vi store planer om å ta turen opp i Petronas twin tower, som er i dag verdens største tvillingtårn. Billettene er gratis, men en må stille seg i kø tidelig på morgenen for å få tak i dem. (Ikke noe jeg hadde giddet for å si det sann:P) Aleksander som den fantastiske personen han er sto derfor opp 06.30 for å stille seg i kø! Han dro med motet på topp, og kom tilbake med skjegget i postkassa.. Tvillingtårnene var under rehabilitering akkurat denne uken ... read more

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur » Bukit Bintang January 11th 2011

Dagen startet i dag kl 09.30, Aleksander vekket meg og jeg ville som vanlig ikke stå opp. Jeg sov veldig godt i natt, var trøtt som en fele, å våknet opp og følte meg omtrent like trøtt. Dagen i dag har for min del virkelig vært preget av jetlag. Trøtt, kvalm, dårlig matlyst og svimmel! Aleksander derimot er heldig og har sluppet unna det værste. Dagen i dag har alikvel ikke hindret oss i å oppleve masse!! Kuala Lumpur viser seg å være ulikt det meste vi har sett før. Det er sterke kontraster fra rik til fattig, og i en gate er det alt fra luksushotell til hus som er langt langt unna den vanlige standaren vi har hjemme. I tillegg kjører malaysierne som noen griser, trafikken her er helt syk i forhold til noe ... read more
Baru Caves

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur » Bukit Bintang January 10th 2011

Vi er framme i Kuala Lumpur. Og dagen i dag har bestått i soving, shopping, god mat (som forøvrig har vist seg å være innmarig bra) og selvfølgelig fortryllende drikke! Masse kjærleik hører også med :). Vi landet i KL kl 07.00 i dag tidlig (00.00 norsk tid). Vi hadde da lagt bak oss 17 timer med reising. Turen gikk overraskende bra, tiltross for at jeg ikke fikk sove mer enn tre timer.. men det skal være sagt at å sove på fly aldri har vært min sterkeste side. Tiden ble derfor brukt til å prøve og sove, se film - vel og merke tre stykker, lese bok, spise masse bra flymat (ja det er sant!) og å se på at Aleksander lå i sin beste søvn og sov.. Han er nemlig rake motsetning av meg, ... read more

Europe » Norway » Western Norway » Ålesund December 27th 2010

Det skal sies at vi lenge har pratet om at vi har ønsket å besøke Asia. Allerede for noen år siden begynte vi å snakke om at vi ville til Thailand. Siden har både Kambodsja og Malaysia blitt snakket masse om. Nå er det altså realitet. Aleksander som den gode, snille og beste kjæresten han er, har ordnet tur til Malaysia til oss. Jeg fikk turen i julegave fra han. Å det skal sies, tårene sprutet og hjertet dunket!! Igjen skal vi altså på tur, bare vi to. Jeg kan egentlig ikke tenke meg noen bedre reise partner enn han! Jiihoo, som jeg gleder meg!! Jeg har de siste dagene tenkt mye på om jeg skulle blogge, eller ikke blogge denne gangen, men er kommer til at, jooo jeg må blogge!! Det er så genialt å ... read more

Asia » Hong Kong August 16th 2010

For to dager siden kom vi til Hong Kong. Flyturen var på 10 timer, og det var en grusomt lang flytur. Grunnen er egentlig enkel, vi kunne ikke sove, for da ville vi snudd døgnet når vi kom hit. I tillegg hadde vi ikke egen tv, kun en storskjerm med felles filmer. Egen tv er et must på slike lange flyturer, det mener iallefall vi. Men vi kom oss helberget fram. Hong Kong er stort og har alltfor mye kinesere, det kryr jo av dem :P. Å ikke nok med at det kryr av dem, men dem er så innmari travle og høyrøstede. De springer uansett hvor de skal og hyler for den minste ting. Men samtidig så har Hong Kong imponert oss, det er en flott og moderne by med alt en skulle ønske seg. ... read more

Oceania » Fiji » Mamanuca Islands » Mana Island August 13th 2010

I dag har vi kommet i land fra Mana Island Resort. Det var virkelig med vemod vi dro derifra. For en nydelig plass, for et nydelig folk, det kan virkelig ikke bli mer perfekt! Å skal jeg være ærli så felte jeg en tåre eller to når båten gikk, her kunne jeg vært lenge, lenge!! Vi hart de siste dagene kost oss med fantastisk vær, varme tempraturer både til land og til vann og ikke minst nydelig drikke og mat! Vi har truffet masse herlige, fantastiske mennesker som sier BULA og smiler uansett hvilken tid det er på døgnet. Jeg kan aldri minnes å ha truffet så herlige mennesker, noen gang!! Jeg har den siste uken verken sjekket nyheter eller mail, derfor har det også blitt lite bloggen. En skulle tro at jeg har gått rett ... read more
Photo 3
Photo 4
Photo 5

Tot: 0.089s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 63; dbt: 0.0557s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb