Kuala Lumpur og reise til Melaka

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Melaka
January 12th 2011
Published: January 12th 2011

I dag har vi forflyttes oss fra storbyen Kuala Lumpur til en litt mindre by som heter Melaka. Byen bygger på mye historie om det malaysiske folkeslaget, og vi gleder oss til å oppleve mer av dette i morgen.

Vi reiste fra KL på ettermiddagen i dag. Før vi dro hadde vi store planer om å ta turen opp i Petronas twin tower, som er i dag verdens største tvillingtårn. Billettene er gratis, men en må stille seg i kø tidelig på morgenen for å få tak i dem. (Ikke noe jeg hadde giddet for å si det sann:P) Aleksander som den fantastiske personen han er sto derfor opp 06.30 for å stille seg i kø! Han dro med motet på topp, og kom tilbake med skjegget i postkassa.. Tvillingtårnene var under rehabilitering akkurat denne uken (selvfølgelig) og vi måtte derfor legge om dagens plan. Valget falt defor på det som kalles KLtower, et gedigent tårn (som lignet på stratosphere i Las Vegas), tårnet var snaue 400 meter høyt og utsikten til tvillingtårnene var god derifra, vi fikk i tillegg en guidet tur med minidisc og minitv. I billettene fikk vi også tilgang til en liten dyrepark som hadde slanger, edderkopper og nydelige apekatter, pluss vi fikk kjøre simulator på formel 1 biler, alle kan vel tenke seg hvem som var i sitt ess da? Han hadde bare ett ord å komme med og det var "dæææven", hahaha 😊

For å komme oss til Melaka tok vi taxi, turen tok 2.5time pga øsende pøøøøsende regn (det var 30grader alikvel). Vi bor på Holiday Inn de dagene vi er her. Og ikke nok med at hotellet er kjempefint så ble vi gratis oppgradert til toppsuiten på hotellet, heelt sykt fin. Vi har utsikt utover Malakastredet noe som ikke er feil i det hele tatt siden vinduene på rommet vårt strekker seg fra gulv til tak, virkelig fantastisk!
Kvelden her har vi benyttet til enda litt mer shopping, og til å spise middag på en spennende lokal resturant. Maten var imponerende god, tiltross for skeptiske sunnmøringer.

Klem fra oss

Tot: 0.155s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.1051s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb