Langkawi 2

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Langkawi
January 15th 2011
Published: January 15th 2011

Vi nyter avslappende og late dager ved Rebak Island Resort, faktisk så avslappende at vi våknet med et brak 5min før frokosten var slutt 10.30. Vi kjøpte derfor brød og ost ved øyens eneste butikk.
Temperaturen ligger på godt over 30 grader på dagtid og vi nyter hvert sekund.
Stranda her er ikke fullt så bra som på Fiji, men folkeslaget er ikke langt unna. Vi får ikke gjør en eneste ting selv. Ikke engang legge på hånduken på solsenga får vi gjør. Skal vi ned til havna eller en annen plass på øye står små golfbiler klar for å kjøre oss til døren. Og om vi vil venter de gjerne til vi skal tilbake.
Dagens lunsj inntok vi ved strandkanten, måten ble selvfølgelig levert direkte til solsenga med eget bord og det hele. Twilight boken fikk da kvile en liten stund.
I kveld hadde vi bestemt oss for å dra inn til hovedøyen i Langkawi, til en liten by som heter Kuah. For å komme oss dit to vi shuttlebåten som går fra hotellet og til hovedøyen. Langkawi er et tax free land så alt av drikkevarer og lignende er råå billig her. Vi fikk ikke sett noe på priser og slikt i dag siden hele kvelden gikk med på å spise middag ved en lokal kinaresturant som ble anbefalt av taxisjåføren som plukket oss opp ved havnen (taxien var selvfølgelig forhåndsbestilt av damen i resepsjonen på hotellet). Regner med vi får gått mer i butikker og lignende når vi forflytter oss fra dette resortet og inn til en annen liten by i Langkawi som heter Pantai Kok om et par dager.

Middagen ble en meget så spesiell opplevelse siden kineserne feirer kinesisk nyttår akkurat nå. De drakk whisky som vann, klemte hverandre og sang kinesisk KARAOKE så det sang etter! Vi ble tilfeldigvis kjent med to jenter fra USA når vi satt i båten på vei til hovedøya. VI delte taxi sammen med de, og de ble med oss og spiste middag. Veldig kort fortalt var dette en utrolig artig og kjekk kveld. Nye bekjentskaper er også veldig hyggelig.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0254s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb