Lisa Gonzalez

LisaGonzz

Just here to share our trips! Next stop Myanmar!

Scroll naar beneden voor de blogs!

Asia » Burma » Mandalay Region » Mandalay February 4th 2011

Mandalay 18 januari 2011 Vanochtend zijn we, na een goed ontbijt, fietsen gaan huren om ons wat sneller en verder te kunnen verplaatsen door Mandalay. Eerst zijn we bij het klooster van de monnik die we gisteren ontmoet hebben langs gegaan. Hier werden we met open armen ontvangen en hebben we nogmaals ontbeten. Onze gastheer, U Nanda, zegt erg blij te zijn met ons bezoek en we hebben lange tijd over vanalles zitten praten. In de gemeenschappelijke ruimte kwamen steeds meer monnikken even kijken wie die vreemde blanken waren. Sommige vonden het erg spannend en bleven op een afstand, anderen vroegen erg beleefd of ze met ons mochten praten om hujm engels te oefenen. Het was een mooie ochtend en een hele bijzondere ervaring die we nooit meer vergeten. Na ons bezoek aan U Nanda ... read more

Asia » Burma » Mandalay Region » Mingun January 19th 2011

Mingun 19 januari 2011 Vandaag zijn we 's ochtends met een boot naat Mingun gevaren. Mingun is een klein plaatsje met veel oude tempels. Het was erg mooi, maar helaas waren ook hier veel toeristen met georganiseerde reizen. We hebben veel rond gelopen en geprobeerd een andere route te lopen dan de meeste toeristen, dit is aardig gelukt. Ook in Mingun was het lastig om iets te eten te vinden, waar geen toeristen zaten, maar het is ons toch gelukt. We hebben heerlijk gegeten bij een tea shop die eigenlijk geen eten had. De eigenaresse heeft in haar eigen keukentje erg lekkere rijst klaar gemaakt. Na de lunch zijn we weer naar de boot gelopen en terug gevaren naar Mandalay. Op de boot hebben we gezellig zitten kletsen met een Belgisch gezin, ze waren met zijn ... read more

Asia » Burma » Mandalay Region January 17th 2011

Onderweg naar Mandalay 16 januari 2011 Vanochtend waren we om half 5 klaar om naar het station te lopen, dachten we... Nu blijkt Myanmar een half uur vroeger te zijn dan Thailand, het was dus pas 4 uur. Toen het wel half 5 was zijn we gaan lopen naar het trein station. Dit bleek lastiger dan we dachten, een goed begin van de dag zo ;) Waar we de treinkaartjes hadden gekocht waren geen treinen te zien alleen wat verlaten sporen. Mensen in de buurt spraken geen engels dus er werd iemand bij gehaald die wel iets van engels sprak. We moesten nog een heel stuk om lopen en toen waren we dan toch op een echt station! De reis naar Mandalay zou van half 6 tot 10 uur 's avonds duren, uiteindelijk vertrok de trein ... read more

Asia » Burma » Yangon Region January 15th 2011

Yangon 14 januari 2011 Vandaag zijn we vanaf Bangkok naar Yangon, Myanmar gevlogen en rond 1700 waren we in de stad. Het eerste hotel dat we op het oog hadden was vol, maar gelukkig wisten ze daar nog wel een ander hotel dat na een telefoontje nog 1 kamer bleek te hebben. In het eerste hotel hebben we $300 gewisseld naar 240.000 Kyat een hele stapel duizendjes. Op aanraden van de hotle eigenaar zijn we bij een lokaal Myanma restaurant gaan eten. Dit was een hele ervaring, de lokale mensen bleven ons aankijken en we dachten dat dit kwam doordat er niet vaak toeristen daar aten. Later bleek dat dit kwam doordat we met beide handen aten en in Myanmar eet men alleen met rechts. Verder is Yangon echt een chaos, de wegen hebben meer gaten ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok January 13th 2011

Vandaag hebben we redelijk internet gevonden en zijn we fit genoeg om even te bloggen. Bloggen was in Myanmar onmogelijk aangezien zelf mail openen een half uur duurde en de stroom geregeld uitviel. We beginnen bij het begin van de vakantie en kijken wel hoe ver we komen ;) Bangkok 13 januari 2011 Vanochtend na een goede vlucht vroeg in Bangkok aangekomen. Vanaf de airport zijn we met de skytrain in 30 minuten naar de stad gereden. Het is ongeveer 800 als we goed en wel in Bangkok zijn, nu nog naar een guesthouse/hotel opzoek. Van de skytrain zijn we een stukje gaan lopen naar de Khlong boat (kleine bootjes die van halte naar halte gaan door de kleine wateren in Bangkok) en nemen we die tot de eind halte bij Golden Mount. Hier vandaa... read more

Europe » Netherlands » South Holland » Leidschendam-Voorburg January 12th 2011

Morgen is het dan eindelijk zover! Om 1400 vliegen we rechtstreeks van Schiphol naar Bangkok. Onze reis zal ons een dag later naar Yangon, Myanmar (Birma) brengen. Hier vandaan gaan we Myanmar ontdekken, Yangon en omgeving, Mandalay en omgeving, Bagan en Inle lake. Daarna gaan we weer terug naar Bangkok en dan hebben we nog twee weken te vullen en nog geen idee wat we gaan doen! We zullen het zien en hebben er onwijs veel zin in! ... read more

North America » United States » New York » New York » Manhattan May 5th 2010

4 mei vandaag zijn we begonnen in het Bryant park, hier hebben we mee gedaan aan de eerste Yoga les van Lululemon (en hele leuke winkel voor yoga/sportkleding). Het was er een erge leuke en bijzondere ervaring, het was wel een beetje te hoog gegrepen voor ons! Om zo in het hart van Manhattan in de zon en met een strak blauwe lucht met ongeveer 30/40 mensen te staan was echt heel gaaf en bijzonder. De les werd gegeven door een in New York beroemde Yogi, hij deed het heel leuk en was zelf ook erg goed! Sommige dingen die we moesten doen waren voor ons en nog een paar anderen gewoon te ingewikkeld of zwaar en hij deed ze met gemak. Na de yoga zijn we weer naar het hotel gegaan om ons te verkleden. ... read more
Mama

2 mei Vandaag was het weer erg mooi weer! We zijn naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gegaan. Hier vind je Battery park, vanaf hier kan je met de boot naar het vrijheidsbeeld, ellis island en Staten Island. Dit hebben we niet gedaan. Wel hebben we hier heerlijk in het park gezeten en eekhoorntjes gevoerd. Ook hier lag een cache, deze hebben we met veel pijn en moeite gevonden. We hadden namelijk nog een trackable die in de US wilde blijven. Daarna zijn we via Wall street (niets te zien/beleven want het was zondag) naar the south street seaport gelopen. Onderweg kwamen we door wat leuke kleine straatjes met oude gebouwen. Omdat het erg warm was geworden en ik heel slim te veel aan had zijn we maar weer gaan shoppen. Dit keer bij GAP. Na ... read more
Brooklyn

North America » United States » New York » New York » Manhattan May 3rd 2010

30 april Vandaag zijn we gaan fietsen in New York. Vlakbij Times Square (49th) hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar Union Square gereden. Om bij Union sq te komen moesten we een heel eind over Broadway fietsen. Dit als echt hollanders zonder helm en natuurlijk door rood. Op Union sq aangekomen hebben we de fietsen op slot gezet en zijn we over de farmers market naar Lululemon gelopen. We hebben allebei natuurlijk weer te veel geld uit gegeven, ik heb twee broeken en twee paar sokken gekocht en mama 1 broek. Hierna zijn we nog een keer naar Barnes & Noble gegaan, hier nog wat boeken gekocht en nu echt niet nog een keer terug! Vanaf hier zijn we langs de Hudson (rivier) gaan fietsen, terug naar de bike rental. Dit was een erg ... read more
Onze fietsen in Central Park
Mama & Ik
Times Square

North America » United States » New York » New York » Manhattan April 30th 2010

Gisteren vroeg opgestaan en weer dezelfde kleding aan, want de bagage was er nog niet. Gelijk de metro ingedoken richting 5th avenue. Natuurlijk hebben we ontbeten bij de Starbucks, cappuccino en cake voor mij, koffie en een spinazie wrap voor mijn moeder. Hierna van de ene naar de andere winkel en natuurlijk erg veel gekocht! We zijn begonnen bij Barnes & Noble, cadeautje voor Jaco en moederdag gekocht. Hierna zijn we naar Abercrombie & Fitch gelopen, eigenlijk gingen we kijken voor Mike en Alec, maar we hebben uiteindelijk meer voor ons zelf gekocht! Bij de ingang stond een hele rij en binnen stond een model waarmee je op de foto kon, dit heb ik dan ook gedaan ;) Nog in heel wat andere winkels gekeken zoals, nike world, louis vuitton, prada en andere onbetaalbare merken. Rond ... read more
Cocktail drinken
Abercrombie & Fitch

Tot: 0.164s; Tpl: 0.006s; cc: 13; qc: 89; dbt: 0.07s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb