Myanmar

January 19th 2011
Published: February 4th 2011

Mingun

19 januari 2011

Vandaag zijn we 's ochtends met een boot naat Mingun gevaren. Mingun is een klein plaatsje met veel oude tempels. Het was erg mooi, maar helaas waren ook hier veel toeristen met georganiseerde reizen. We hebben veel rond gelopen en geprobeerd een andere route te lopen dan de meeste toeristen, dit is aardig gelukt.
Ook in Mingun was het lastig om iets te eten te vinden, waar geen toeristen zaten, maar het is ons toch gelukt. We hebben heerlijk gegeten bij een tea shop die eigenlijk geen eten had. De eigenaresse heeft in haar eigen keukentje erg lekkere rijst klaar gemaakt. Na de lunch zijn we weer naar de boot gelopen en terug gevaren naar Mandalay. Op de boot hebben we gezellig zitten kletsen met een Belgisch gezin, ze waren met zijn vieren in totaal 5 maanden op reis en hadden nog 1 maand te gaan. Verder hebben we een heel aardig Engels stel ontmoet die we de rest van de dag nog meerdere keren zijn tegengekomen.

Terug in Mandalay hebben we weer 2 fietsen gehuurd en zijn we op zoek gegaan naar het bus station om ticket te kopen voor morgen. Dit was nog best een uitdaging! Volgens de Lonely Planet was het bus station om 88th street, maar in werkelijkheid was daar niets te vinden. Uiteindelijk bleek het bus station wel in de buurt en hebben we de tickets kunnen kopen. Daarna zijn we naar Mandalay Hill gefietst. Onderaan Mandalay Hill konden we de fietsen kwijt en zijn we naar boven gaan lopen. Via heel veel trappen en langs meerdere gebedplekken kom je boven op de Hill. Hier vandaan heb je een mooi uitzicht over Mandalay. Na zonsondergang zijn we aan de tocht terug naar beneden begonnen, hier kwamen we de Engelsen weer tegen. Eenmaal beneden weer op de fietsen gestapt en terug naar het hotel gefietst in het donker. Zonder verkeersregels, borden en stoplichten is dit best lastig, maar we hebben het gered.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb