Myanmar

January 17th 2011
Published: January 31st 2011

Onderweg naar Mandalay

16 januari 2011

Vanochtend waren we om half 5 klaar om naar het station te lopen, dachten we...
Nu blijkt Myanmar een half uur vroeger te zijn dan Thailand, het was dus pas 4 uur.
Toen het wel half 5 was zijn we gaan lopen naar het trein station. Dit bleek lastiger dan we dachten, een goed begin van de dag zo 😉
Waar we de treinkaartjes hadden gekocht waren geen treinen te zien alleen wat verlaten sporen. Mensen in de buurt spraken geen engels dus er werd iemand bij gehaald die wel iets van engels sprak. We moesten nog een heel stuk om lopen en toen waren we dan toch op een echt station!

De reis naar Mandalay zou van half 6 tot 10 uur 's avonds duren, uiteindelijk vertrok de trein om half 7 en waren we om half 1 's nachts goed en wel op de plaats van bestemming. Gelukkig waren we al van wat vertraging uit gegaan.
Onderweg hebben we veel van het echte Myanmar gezien, veel kooplui die onderweg opstappen om eten en drinken te verkopen en bij de volgende stop weer plaats maken voor nieuwe kooplui.
Ook hebben we veel van het landschap kunnen zien.

Mandalay

17 januari 2011

Om ons te orienteren in de Mandalay hebben we vandaag een looproute uit onze reisgids gelopen. Deze route ging door het centrum van de stad en leidde ons langs meerdere Pagoden en twee markten. De lokale markt was erg gaaf om te zien, we hebben hier dan ook lang rondgedwaald. Op deze markt leek al het etenswaar op kleur gesorteerd, een stuk met alleen rode dingen en daarna een stuk met alleen maar groentinten enz. Terplekke werden uien en knoflook schoongemaakt en gesoorteerd.
Tussendoor hebben we lekker gegeten bij een lokaal eettentje op straat.
Na de markt en de lunch leidde de route ons naar nog een Pagode, hier hebben we een tijdje in de schaduw gezeten en in gesprek geraakt met 3 monnikken. We hebben afgesproken om morgen bij hen langs te gaan in hun klooster.
's Avonds zijn we nog even op de nachtmarkt gaan kijken, waar we dachten wel een leuk souveniertje te kunnen scoren. Maar de nachtmarkt bleek alleen kleding en huishoudelijke zaken te verkopen, echt voor de lokale mens dus. Verder waren er in de donkere straten om de markt heen meerdere vage kraampjes die condooms en seksgerelateerd speelgoed verkochten. Ook deze kraampjes waren niet op toeristen, maar op de lokale bevolking gericht.

4th February 2011

Dag Lisa, ik heb geen ervaring met blogs dus ik vond dit echt geweldig! zijn jullie nu alweer terug? of zitten jullie nog in een klooster? Wel grappig dat je mama ook zo gecharmeerd was van het Boeddhistische kloosterleven. zo rondtrekkend wordt Verweghistan wel heel concreet hè? En de wereld een stuk kleiner. liefs, je Oom in Frankrijk en Marianne
4th February 2011

Reactie
Dag Oom Maarten, Wat leuk om wat van je te horen! We zitten nu nog in Thailand en er volgen nog meer verhalen! Groetjes Lisa en Jaco

Tot: 0.17s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0775s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb