Fietsen 30 april & 1 mei

Published: December 27th 2010

30 april

Vandaag zijn we gaan fietsen in New York. Vlakbij Times Square (49th) hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar Union Square gereden. Om bij Union sq te komen moesten we een heel eind over Broadway fietsen. Dit als echt hollanders zonder helm en natuurlijk door rood. Op Union sq aangekomen hebben we de fietsen op slot gezet en zijn we over de farmers market naar Lululemon gelopen. We hebben allebei natuurlijk weer te veel geld uit gegeven, ik heb twee broeken en twee paar sokken gekocht en mama 1 broek. Hierna zijn we nog een keer naar Barnes & Noble gegaan, hier nog wat boeken gekocht en nu echt niet nog een keer terug!
Vanaf hier zijn we langs de Hudson (rivier) gaan fietsen, terug naar de bike rental. Dit was een erg mooi stukje, (bijna) helemaal op een fietspad!
Toen we de fietsen weer ingeleverd hadden was het alweer 1300 uur, tijd om te lunchen. Lekker een stukje pizza gegeten op Times sq en daar nog even rond gelopen. Wel iets te toeristisch voor ons, maar ach wij zijn ook toeristen!

Na Times sq zijn we weer richting de Lower east side gegaan en zijn we in de buurt een beetje rond gaan lopen. Hier hebben we het een en ander gekocht in het Lower east side tenement museum winkeltje. We zijn het museum niet in gegaan want we zijn hier al een keer geweest.
Ondertussen hadden we zat gelopen en zijn we even naar het hotel gegaan om even alle tassen neer te zetten en uit te rusten.

's Avonds hebben we in China town gegeten. Hierna een poging gedaan om een geocache te vinden, maar het was te donker.

1 mei

Vanochtend weer vertrokken naar de bike rental, dit keer om in central park te gaan fietsen en te geocachen! Het is echt heel erg mooi en warm weer, wel 30 graden! Lekker in het zonnetje op het gras de coördinaten in de telefoon gezet. Helaas ging het niet in een keer goed! Na wat gekloi is het dan toch gelukt, op naar de eerste. Deze hadden we snel gevonden en we hebben van het uitzicht genoten. Door het cachen zijn we op hele leuke plekken van central park terecht gekomen, die we anders nooit gevonden hadden. Bij de tweede cache kwamen we andere mensen tegen die naar hetzelfde op zoek waren! De laatste cache ging wel wat minder makkelijk, we hadden het bijna op gegeven toen ik iets zag dat er niet uitzag als de rest van de omgeving. En ja hoor dat was hem!

Na ruim 3 uur fietsen, lopen en zoeken hebben we de fietsen weer terug gebracht en hadden we wel honger gekregen. We hebben lekker gegeten bij TGI Friday op Times sq. Het was nog steeds erg warm en we waren ondertussen wel moe geworden dus zijn we even naar het hotel gegaan en gaan liggen. Uit eindelijk hebben we 's avonds dichtbij het hotel gegeten.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb