Page 2 of CS Travel Blog Posts

Europe » Poland » Lower Silesian » Wroclaw July 2nd 2014

Som tidligere sagt var planen at vi skulle reise til Wroclaw i Polen etter vi hadde vært i Berlin. Så vi valgte oss ut tog og togtider som var enklest, kortest med minst togbytter, og satte avgårde til togstasjonen. Etter hvert skjønte vi det at toget var 10 minutter for seint og da fikk vi plutselig et problem med det neste toget. 10 minutter gikk og ingen tog var i sikte, vi fikk en ny beskjed (på tysk) om at toget var forsinket med ytterlige 5 minutter. Da toget endelig kom var det hele 20 min forsinket og vi hadde ikke en sjanse til å rekke det andre toget. Så når vi kom fram på stasjonen i Cottbus fant vi oss en ny togrute, som involverte over 4 timers venting og 3 togskifter til. Så vi ... read more
Det regner!
I Forst

Europe » Germany » Berlin » Berlin July 1st 2014

Elven Spree renner gjennom Berlin. Den deler seg i to før den går sammen igjen og danner dermed en "øy", hvor man blant annet kan finne berliner domen. Vi ankom Berlin rundt 21, og måtte der i fra finne veien til hostelet vi hadde bestilt. Heldigvis møtte vi på en norsk jente som bodde i Berlin, så hun fortalte oss når vi skulle av bussen (det var endestoppet) og viste oss veien til den første metroen. Etter det var vi på egenhånd, noe som (faktisk) gikk fint, bortsett fra at vi mistet en metro fordi vi sto å lurte på om den gikk riktig vei. Mens vi ventet på neste metro kom det en dame bort til oss og spurte om vi var turister, ja sa vi og dermed dro hun fram to kart over metro-systemet. ... read more
Berliner domen
Holocaust memorial

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 29th 2014

Då sitter vi på Flesland og er klar for avgang! Vi har brukt de siste dagene på å handle, pakke, slappe av og selvfølgelig har vi gledet oss mye. Og i dag har vi spist på egon med mødrene og lillebroren min, en siste farvel og på flyplassen ble det nesten litt tårevått. Klokken er 18:00 og det er, BARE, en time og ti minutter til flyet går, en time til eventyret virkelig begynner, men det er enda en stund til vi kan slå oss til ro på hostelet og nyte starten på denne virdunderlige reisen. Vi teller ned hvert eneste sekund!! CS - Cecilie... read more

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 23rd 2014

Etter mange timer med shopping, har vi endelig kjøpt oss sekker og andre ting som vi trenger med oss på turen. Vi er veldig fornøyd med sekkene. De er helt geniale! Store med x-antall lommer og ting, og så kan topplokket brukes som mageveske :) Og takket være to hyggelige menn på XXL er sekkene perfekt tilpasset oss. Så endelig er det gått opp for oss at det er mindre en uke til eventyret starter. Sommerfuglene er begynt å komme. I røffe trekk er ruten vår lagt. Vi starter som sagt i Berlin, før vi tar en liten tur til Wroclaw, Polen. Deretter tenkte vi å reise tilbake til Tyskland for å se Dresden, etter anbefaling av vår ungdomskolelærer, Anne. Så skal vi til Praha, en by jeg bare må se! Videre tenkte vi oss innom, ... read more
kart

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 22nd 2014

Etter mange år med snakking, planlegging og ikke minst drømming, skal vi ENDELIG på interrail. Som to unge jenter fra lille Norge har vi alltid hatt lyst til å se verden og første steg er å utforske Europa. Vi har kommet fram til at den beste måten å gjøre det på er å dra på interrail. For rundt en måned siden bestemte vi oss for at i år reiser vi og dermed kastet vi oss rundt og fikk tak i billetter. Men samtidig er vi også studenter, på hver vår side av landet, med eksamener og praksis, så turen har, inntil i dag, stått på vent. Vi har ikke hatt noen rute eller plan, bare at vi starter i Berlin, avslutter i Paris og at vi har 3 uker på oss til å dra hvor vi ... read more

Då var bilettene kjøpt, ruten lagt og vi er klare til avgang, det er kun en ting som mangler... sekkene! Det er en uke til vi reiser og vi har enda ikke kjøpt sekker. Men frykt ikke planen er at vi skal kjøpe/se på noen i morgen. Igjen sier vi "vi kan ikke vente!". I tillegg til å reise rundt og leke turist har vi funnet ut at vi skal utfordre oss selv litt på reisen. Derfor har vi bestemt at vi skal se og lære oss navnene på alle elvene som ligger ved stedene vi skal innom. Dette skal vi gjør for å kompensere for våre manglende kunnskaper om elver og deres beliggenheter. For eksempel utbrøt Synnøve "jeg har lyst å se Nilen.... nei, Glomma..... NEI!, jeg mener Donau", og heldigvis for nok vi se ... read more

Tot: 0.08s; Tpl: 0.005s; cc: 6; qc: 39; dbt: 0.0335s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb