Page 2 of Amalie Mathias Gabriel og Charlottes tur til asien Travel Blog Posts

Asia » Laos December 21st 2011

Da bussen stoppede blev vi placeret i en båd og sejlede ud mellem de 4000 øer i måneskin og stjerneskær sammen med et dusin andre søvnige turister. Og de samme turister vandrede vi rundt med på Don Det's enlige hovedgade som var en smal grussti. Det lykkedes os dog at finde en perle hos en storgrinende laosikansk kone der havde nogle hytter med eget toilet, uden toiletdør, bygget ude over Mekong på nogle ikke helt sikre bjælker, så man skulle passe på ikke at tabe noget ned i floden. Og til de 4 rum som stedet bød på, var der 20 hængekøjer, med udsigt over floden og de 4000 øer. Så vi følte os godt tilpas, og var klar til bare at slappe af de næste par dage. Da vi havde ligget på langs længe nok, ... read more
Morgenmad paa markedet
Amalie med crewet i baggrunden
Punktering bliver ordnet af de lokale

Asia » Cambodia November 23rd 2011

På sin fødselsdag vågnede gab op inden i sit myggenet oven på et par træplader inden i et buddhistisk tempel. Han kiggede rundt og så en abe der havde stjålet et hårspænde fra Soluy. Et andet sted sad en vild hvid kanin som opmærksomt fuldte med, med vibrerende ører. Lidt højere oppe fløjtede en vild tropefugl, og rundt mellem alle dyrene gik munke og tempeldrenge, uforstyret af dyrelivet. Dagen forinden havde vi heldigvis fejret hans fødselsdag, med suprise-svømning i swimmingpool, surprise-massage, og suprise-frokost på byens eneste kebabsted. Så selvom dagen bød på transport hvor bilen sad fast i en flod, derpå vandring gennem munkeskoven i middagsheden, hvor munken vi vandrede med afslørede illegal træfældning, derpå traktortransport, som også sad fast, derpå makrel-i-stærk-tomat til middag, afsluttet med overnatning i en militærhængekøje midt i skoven, så havde han ... read more
Haengekoejer spaendes ud vha. traktor
Traktoren er koert fast igen igen igen...
Traktor

Asia » Cambodia November 13th 2011

Bumle bumle bumle De sidste dage har stået på flere længere busture rundt i Cambodias jernbanefrie landskab (de har nemlig en bambusbane). Efter ferskvandsdelfiner i Kratie kørte vi videre nordpå mod grænsen til Laos, og endte i byen Ban Lung, en yderst kedelig grå provinsby med en cykeludlejning og et lokalt marked. Overnatningsreservationen havde de endnu engang kludret rundt i, men en seng fik vi da til sidst. Første attraktion var en cykeltur ud til en cirkelrund vulkansk sø, med det klareste vand, perfekt til svømning. Da vi kom derud i regnvejr havde vandet skiftet farve til flaskegrønt, hvilket ingen rigtigt havde en empirisk forklaring på, men alle var enige om at det ikke var nogen god ide at lade os bade, så hjem cyklede vi, og punkterede på vejen. Til trøst fik vi velsmagende indisk ... read more
Angkor Wat at sunrise
Festmiddag
Oversvoemmet by

Asia » Cambodia November 4th 2011

Grundet utallige henvendelser fra hele klodens befolkning, bringer vi her en utidelig blog-updatering: Bangkok lufthavn var ikke den værste lufthavn vi kunne have været strandet i, og de var vandt til 'over night stays', så alt havde åbent 24/7, der var computere til rådighed med gratis internet, og sågar senge med hovedpuder til at sove på. Og mad fik vi på de 2 fly, og saa var der masser af smagsproever paa kokosnoeddevafler i lufthavnen, som vi forsoegte at spise os maette i, så de 14 timer gik uden problemer. Varmere, fugtigere, rigere. De 3 første ord der slår en ved ankomst til Cambodia. Vi blev mødt af vores lokale guide Soluy lige uden for lufthavnen, en pige ikke mere end 3 år ældre end os selv, men med mange flere oplevelser på rygraden end nogen ... read more
Daasemad
Ghettoen
Fupmager

Asia » Nepal » Pokhara October 31st 2011

Siden sidst har vi vaeret paa boernehjem og sovet et par naetter paa et hospital i Pokhara, hvor Anjali har vaeret indlagt med maveinfektion. Vi er nu tilbage i paladset i Kathmandu inden vi drager videre til Cambodia. Anjali er nu saa godt som rask, og vi er blevet enige om, at naar man nu skal vaere syg, kunne timingen ikke vaere bedre. Derudover var hospitalet specielt for turister, hvilket betoed at opholdet mere mindede om et hotelophold med tv, sit-down toilet, gaesteseng og valgfri mad "anytime you want it". Danish Night var en succes! Vi kreerede fiskefrikadeller med remoulade til 14 personer, hvilket var foerste gang vi fik fisk siden afrejse. Blandt de 14 personer var der baade amerikanere, nordmaend, australiere, hollaendere, nepalesere og indere, foruden os danskere, og retten vagte begejstring hos stoersteparten af ... read more
Solopgang fra Sarangkot
Elefant Safari paa Bambus
Himalaya-bjergene

Asia » Nepal » Kathmandu October 4th 2011

Faa dage er gaaet, men det foeles som et aar. Der har ihvertfald vaeret lige saa mange nye sanseindtryk pa disse dage, som et aar i Danmark som regel byder paa for vores vedkommende. Derfor bliver det ogsaa svaert at faa alle detaljerne med i bloggen, men vi vil goere vores bedste. Tirsdagen startede med en aftale om afhentning kl. 10 fra vores guest house, af mappe-manden, som vi kun havde vaeret i sporadisk kontakt med. Kl. 12 ankom han paa scooter. Vi erfarede af denne oplevelse at det med aftaler i Nepal paa bestemte tidspunkter var et lettere flydende begreb. Han skaffede os dog en taxi, og snart var vi hjemme i hans hus. Her blev vi inviteret paa frokost, hvilket bl.a. boed paa en aabenbaring af, hvad Rise Pudding er. Det er kold risengroed ... read more
Taxi
Coca Cola
Nepalesiske byttepenge

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel September 26th 2011

Kathmandu er en by med tempo og støj, men tiggerne er der langt imellem, og der er vagter på hvert et hjørne, ihvertfald i den turistede del; Thamel. Pt. Sidder vi på en tagcafe, højt oppe, hvor vi har søgt ly fra regnen der oversvømmer gaderne. Der drikkes nepalesisk the og spilles kort. Allerede nu har vi set de mest eksponerede attraktioner i guidebøgerne, og taget en rafting tur hvor de nepalesiske guides syntes det var sjovt at vende båden upsidedown og hive uopmærksomme turister i floden. Gab var dog ikke med her, da han lige skulle prøve verdens tredjehøjeste bungyjump blandt stejle, skovrige bjerge og brusene floder. Monkey Tempel som taxichauførerne kalder det (Swayambhunath Stupa) så vi i forgårs morgen. Templet har en trappe med tusind trin, der fører op til stupa'en, og det skulle ... read more
Real Kathmandu
Rooftop Cafe
Garden Of Dreams

Europe September 20th 2011

Mathias Så er dagen oprindet hvorpå vi rejser afsted; pludseligt var den her, som de første efterårsfarvede blade, uden tegn, og altid lidt før end hvad man mentalt var klar til. Men dagen er unægtelig, og kl. 12 letter flyet mod en anden årstid et andet sted i verden.  Folk har dage ud og dage ind snakket om hvornår man er voksen? Det er en abstrakt ting, og sikkert lige så individuel som selve efterårstræets åringestruktur. Selv er jeg af den overbevisning at voksen det er man, når for første gang agerer egenhændigt på en ekstrem måde uafhængig af sine forældre, lad det være en flytning eller et giftemål. For os fire kan denne første gang meget vel være i dag.  ... read more

Asia » Nepal » Kathmandu » New Road September 20th 2011

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi May 3rd 2011

Mathias Hvad skuer mit øje gennem kikkerten!? Kan det være rigtigt, ja jeg tvivler ikke længere, det må være dem, eller er det, de er jo stadig langt borte, nej minsandten, det er rigtigt, det er jo vores familie, der står der i Hanoi og vinker! Så er billetterne også bestilt for nogle af familiemedlemmerne i de fire familier, og de vender skuden mod Vietnam, hvor de vil arrivere når juleferien starter, så vi kan holde jul som i gamle dage eller næsten... Hyggeligt skal det nok blive, og lige meget hvilken vej vi fire vælger, så lægger vi også senest til kaj i Vietnam når familierne kommer. Her skal vi følges af samme rute gennem det vietnamesiske landskab og nyde det danske selskab og den vietnamesiske mad. Og engang efter julen letter familierne anker og ... read more

Tot: 0.302s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 88; dbt: 0.0805s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb