Penang - spøkelse??

Asia » Malaysia » Penang » George Town
February 4th 2017
Published: February 4th 2017

Penang
Vi leve nå de glade dager i Penang. Ved ankomst til hotellet fikk vi beskjed om at vi fikk et oppgrader rom.

Det kan man si, det er en leilighet på 244 kvm.stue, spisestue, bar, kjøkken to bad og soverom. På kvelden sitter vi på hotellets største balkong og nyter kalde forfriskninger.

Andre dagen her var vi på sykkeldrosje sightsing i byen. Fikk fortalt litt historie, sett litt viktige plasser, klokketårn og en flytende "by" ved havna. Som alle andre flytende byer slipper de all kloakken rett ut i havnebassenget... huff det lukter ikke godt!

Turen ble avsluttet med afternoon tea på hotellet! Dette var fine greier så Michael måtte skifte før han fikk innpass.

På kvelden fant vi ut at vi skulle avlegge et annet område,et besøk. Var ikke sikre på hvor dette lå så vimvalgte å ta en sykkeldrosje.

To nordmenn oppi en slik doning med en innfødt sykkelsjåfør på snart 100 år er en dårlig kombinasjon men vi kom nesten frem.

Gikk den siste biten for å spare sykkelsjåføren. Han fikk godt betalt så han var sikkert fornøyd!

I natt hadde jeg en spesiell opplevelse. Våknet av at Michael var oppe å gikk, titter opp og der forsvinner Michael inn på stua med strykejernet... merkelig om ham plutselig skal begynne å stryke klær midt på natta når han aldri gjør det ellers!

Han visker ... hysj... det er noen her!

Jeg spretter ut av senga og følger etter Michael som er utstyrt med et strykejern som slagvåpen!!

inn på stua - ingen der, så gangen og badet - ingen der. Går gjennom resten av leiligheten og det var rett og slett ingen der...

Konklusjonen er da, enten har Michael drømt eller så var det rett og slett et gjennferd.

Hotellet er fra 1885 så vi heller nok til et gjenferd - uhhhhhhuuuuu 😊

Skal legge ting litt til rette for Michael, i kveld setter jeg strykejernet på nattbordet så det står klart ved behov!!'

Slagvåpen Slagvåpen
Slagvåpen

Strykejernet står klart

Tot: 0.152s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.095s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb