Sløve dager


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
February 9th 2017
Published: February 9th 2017
Edit Blog Post

Da har vi vært et par dager i Saba, Kula Kintabalu. Bor på et digert hotell med alle fasiliteter ink. en haug av den typen mennesker som legger ungene sine etter at jeg har sovnet, pratet ikke - de skriker og eter som noen griser!





I går kveld hadde vi invasjon av uønsket kryp på rommet!

Var et stort flygende udyre på størrelse med en stor veps.

Michael prøvde en gang å smekke til udyret uten å lykkes. Han ment da at udyret prøvde å angripe han og at han så det tryggest om jeg tok meg av denne jakten. Han ga meg et ukeblad med beskjed om å drepe udyret!

Jeg klaska til et par ganger og udyret var kommet til de evige jaktmarker!

Udyret var en slags flygende bille!



Vi var i går på togtur med et tog fra 1886 med damplokomotiv!

Vi ble hentet på hotellet av vår private sjåfør, han kjørte oss til togstasjonen, fikset billetter og fortalte at han skulle møte oss på perrongen når vi var tilbake!

Togturen var spesiell, dette var et luksuriøst gammelt tog med mye sjarm. Vi ble servert frokost ved turens begynnelse og lunsj på vei tilbake.

Underveis stoppet vi ved to små byer/tettsteder.

På den første stoppen kjøpte jeg et par viktige ting, insektsspray og gaffateip!

Insektssprayen sier seg selv hva jeg skulle bruke til, gaffateipen skal jeg bruke til å teipe sammen en skade på kofferten min! Gaffateip løsere alle problemer!



I morgen kveld skal vi på utflukt, skal ut med båt for å se etter neseaper.. ikke riktig sikker på hva riktig betegnelse er på disse apene, men de har lange neser!



Hotellet vi bor på er langt unna sentrum, tar nesen en time med bil. Blir da til at vi spiser alle måltidene her. Det er mange restauranter å velge mellom, japansk, Indisk, fransk, et par buffet restauranter og en kafé. Med andre ord ingen fare for at vi sulter ihjel!



Michael mener han fint han kan vende seg til at man leverer klesvasken i en pose for at den så komme tilbake ferdig presset i en stråkiste noen timer etterpå!


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



Tot: 0.205s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 58; dbt: 0.1264s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb