Cameron Highland

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Pahang » Cameron Highlands
February 1st 2017
Published: February 4th 2017

Vår neste stopp på reisen var Cameron Highland. Da dette var et sted som dukket opp på grunn av at opprinnelig plan ikke lot seg gjennomføre pga. regn og flom i elver var vi ikke helt klar over hvor og hva vi skulle gjøre her.
Etter 4 timers kjøretur med en halvsovende sjåfør var vi fremme. Hotellet lå lang oppe i fjellene og minnet meg om en Dansk bondegård. Ikke store hotellet men veldig hyggelig. Første dagen ble det bare til at vi slappet av på hotellet med god mat og drikke. Lurte litt på hvordan turister i det hele tatt finner ut at de skal besøke denne plassen, dette er ødemarka! (Dagen etter var vi klare for sightsing. Som avtalt dukket det opp en guide kl. 09:00 i en skramlete Land Rover.Vi hadde først en kjøretur på 45 minutter før vi var på litt over 2000 meter over havet.Her skulle vi en tur inne i regnskogen. Denne regnskogen var spesiell, her gror det en spesiell type mose. Den var utrydningstruet pga. alle turistene, om mennesker tar på denne dør den i løpet av kort tid. Det er noe med enzymer fra mennesker som gjør dette... fikk en lang avhandling om dette og jeg skjønte ikke en dritt!!Under denne turen spurte jeg guiden om det var mye slanger der - jeg hater slanger!Ikke lurt å spørre når man egentlig ikke liker svaret.Det var mye slanger av diverse slag der, men han bedyret at de ikke var å se på dagtid. Hurra, dette var beroligende!Kom meg ut fra skogsturen uten å se en eneste slange ?? Etter slanGeregnskogbesøket var vi klare for nye opplevelser, neste stopp var en teplantasje.. ja dette har man jo sett før i Sri Lanka. Var en runde rundt i fabrikken (som var stengt), så en video og handlet litt te. Neste stopp på sightsingen var en jordbærplantasje. Her dyrket de jordbær og salater på plastrenner over bakkenivå, sikkert lurt. Jeg er ikke riktig sikker på om denne plantasjen er en jordbær/salat gård eller. rett og slett en turistattraksjon,Så til dere jordbærsyltetøy hjemme i Norge... hva med å slippe til turister inn på jordbæråkeren deres?? Etter denne "opplevelsen" ble vi tilbudt en tur til et tempel.. takket pent nei da vi har sett 100 vis av dem før! Vi var også innom et marked men etter kun få minutter begynte det å regne noe inn i gamperæva mye. Vi søkte tilflukt inne i en av bodene. Det ga seg ikke med å regne så vi måtte gå til innkjøp av to paraplyer fra innehaveren av boden. Pris pr. stk NOK 24,- Var da bare å finne sjåføren og avslutte shoppingen. Etter endt tur var det godt å komme "hjem" til hotellet og en kjølig forfriskning i haven! I morgen fortsetter ferden vider til Penang.

Tot: 0.161s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 64; dbt: 0.0909s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb