Vi reiser videre

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
January 30th 2017
Published: January 30th 2017

Da har vi lagt bak oss noen dager i Malaysias hovedstad Kuala Lumpur.
Vi har slappet av, spist mye god mat og vært på en guidet tur i byen.

På den guidet turen i Kuala Lumpur var vi selvfølgelig innom en budda. Denne buddaen var plassert i en fjellhule lang oppe på en fjelltopp. Var sinnsykt bratt og mange trappetrinn.
Er nok veldig viktig for de troende å avlegge denne plassen et besøk.
Var noen som krabbende opp på alle fire, en i rullestol de bumpet opp og ned trappene. Håper virkelig at de var forsiktige på veien ned... om ikke ville det bli siste reis for vedkommende.
Kom også noen merkelig mannfolk dansende opp trappene. Trur kanskje man blir et bedre menneske om man besøker tempelet dansende med ryggen full av fiskekroker!

En kveld tok vi oss en tur til China Town, et gedigent kopi marked!
Kjøpte ingen ting men ble et enkelt måltid på en fortau restaurant. Vi ble sittende rett ved "kjøkkenet" så vi hadde full oversikt over hvordan tilberedningen forgikk. Ved et tilfelle ble kokken klissete på fingrene - det ordnet han kjapt ved å tørke av seg på duken på bordet vi satt!!
Sitter nå å spiser frokost på dette fasjonable hotellet med ikke mindre enn 5 *
Er noen gjester her som har som skikk å smaske og lage mest mulig lyd når de spiser... er til å bli gal av!
De er av det slaget som spiser med pinner, det et forsåvidt greit ... men at de tar med seg sine pinner (som de har spist med) bort til frokost bufeten og forsyner seg er ikke like greit!

Vi sitter nå i en bil på vei til Cameron highland som er alternativet til stedet som har regnet bort. Tar 4 timer med bil!
Plassen vi skal til trur jeg er en form for gårdsferie, ikke fått så mye informasjon så vi tar det som det kommer.
Været her nede er det ikke noe å si på, 35 varmegrader?

Vi ble kjørt til Cameron i en bil med privat sjåfør. Vi hadde en stopp etter 2 timer på en plass med masse spisesteder. Tok oss en is og etter en stund skulle vi finne bilen og sjåføren. Men vi kunne ikke finne igjen verken bilen eller sjåføren. Den hvite Toyotaen var og ble borte. Spurte Michael, er du nå sikker på at bilen var hvit? Det var han helt sikker på.. men tenk sjåføren dukket opp og satte seg inn i en SVART Toyota ??
Vi har antagelig blitt fargeblinde siste dagene

Vi er nå innlosjert på Cameron Higland hotel. Det er et sjarmerende lite hotell med telefon med nummerskive... og ja den funker ??
Her blir vi i to døgn før vi fortsetter ferden videre! ???

Bilder kommer senere, nettet her er alt for tregt!

30th January 2017

Asia
Det er så hyggelig å følge dere på turen. Kos dere! ??

Tot: 0.036s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0174s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb