Blogs from Kuta, Bali, Indonesia, Asia - page 4

Asia » Indonesia » Bali » Kuta September 4th 2012

The 4 nigths we spent in Kuta, Bali were completely different from Bunaken. We went from a remote location with few tourists to millions of tourists all milling around with varying colours of Bintang tops. It took us a while to get a taxi to get us to our requested road and then a good hour walking round to find somewhere to stay. We ended up staying in Ayu Beach Hotel with 4 of us in a really nice room. There were 2 pools and breakfast was included too. The first 2 days we spent walking around, sunbathing and shopping and then a night out to Sky Garden which is where everyone ends up at some point. This place is huge and Connie got lost trying to get back to one of the roof terraces. We ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta August 6th 2012

- Vooral zout water. Uit de kraan bijvoorbeeld. - Dit mooie avontuur begon helaas weer met een veuls te vroege wekker. We wisten echter waarvoor we dit deden: paradise. Na een korte busrit zaten we al gauw op een grote speedboot naar de Gili's die weinig paradijs uitstraalde - en betekende voor enkelen. De enthousiaste zuidoostenwind zorgde ervoor dat onze Fast Boat zijn golfbrekerkunsten moest tonen, wat voor een behoorlijk aantal omgekeerde magen en een aanzienlijke hoeveelheid nattigheid zorgde. Gelukkig was er na 2 uur dan eindelijk de rust waar we zo naar op zoek waren na Ubud. We waren beland op Gili Air, een eiland met een omtrek van nog geen 5 km, waar geen gemotoriseerde voertuigen rijden (slechts de benenwagen, fiets en paardenkarren) en waar een activiteit gekozen kan worden uit het volgende rijtje: ... read more
Judith in boom
Lenige *ahum* Frejanne
De wielen van de paardenkarren

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 28th 2012

Een kleine update na een groot avontuur. Het plan was, zoals in de vorige blog vermeld, om de 15 km naar het zuidelijkste puntje van Bali te fietsen. Daar bevindt zich bovenop een klif de Boeddhistische tempel Pura Luhur en vlakbij de professionele surfspot Ulu Watu. Het begon goed. Bij onze inventarisatie naar fietsverhuur, kregen we alleen maar te horen dat dat in Kuta niet mogelijk zou zijn. Bovendien, het idee alleen al om naar Ulu Watu te willen rijden op een niet gemotoriseerd voertuig was van de gekke. Wie doet dat nou? Hebben we ze wel op een rijtje? Alle uh's en ah's en oh wat is het heuvelachtig hebben we met een serene glimlach weggewuifd. Wij zouden dit varkentje wel even wassen. Wie niet waagt, wie niet wint, dus na enige volharding hadden wij ... read more
Mooi he
Kliffetje
En nog een...

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 26th 2012

Dat hebben wij, al de 4 dagen na de vorige blog, maar elke keer anders. In Lovina hebben we de laatste ochtend besteed aan de enige activiteit die er de moeite waard is: Dolfijnenspotten bij zonsopgang. We zijn er trouwens helemaal klaar mee, zonsopgangen. We doen het niet meer. We vertikken het. Een wekker die begint met een 3, 4 of 5 is gewoon too much. Maar dit was een mooi afscheid. Met een langewerpige kano met aan beide zijden evenwichtsbalken (de traditionele boot) voeren we, met de prachtige zonsopgang in de rug, een stukje de kust uit. We deelden de boot met twee chinezen, waarvan degene die voorin in de boot zat voortdurend waterspetters opving en daarbij ijle gilletjes slaakte. Al gauw begon er een vreemdsoortige race tussen de vele boten op het water, de ... read more
Zonsopgang in Lovina
Dol-fijn!
Zon!

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 24th 2012

Our first night in Kuta consisted of steps bars, “happy hours” every hour and a sketched portrait of Tyler. We got to Kuta around 11:00am Sunday, settled in at a pretty sweet hotel with an infinity pool and air conditioning for $15/night. Huge splurge for the birthday boy who insists on celebrating his birthday for a week. Immediately we found food (pizza, yumm) and made it to the beach. We laid in the sun right by those beautiful waves for hours. It was fantastic! After the beach, we came back to change and admire our new bronze glow before heading out for a fun night. The main street to get drinks is Jalan Legian and we found two for one drinks at a place with wifi so decided to hang out there for a couple hours ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta July 3rd 2012

Kuta Umm Kuta, not much to say really…..this is a short blog. We expected the worst, we had been there before, read recent blogs, and talked to tourists on the road, so we made the most of it and it was actually OK. Not sure if I was on my annual 2 week holiday I would appreciate wasting my days in Kuta. Overall its pretty grotti really. We stayed at the Quest which was fantastic value in Kuta. Big clean room with swimming pool and we could easily walk to town and the malls. The beach was surprisingly nicer than we remembered, behind a long high wall hidden from the street, and crowded with loungers and umbrellas – reminded me of Goa in India. Nice big waves, lots of surfers. Nice shopping mall that opens out ... read more
Family on one motorbike
Statues everywhere
Kuta Surf

Asia » Indonesia » Bali » Kuta May 19th 2012

Another loooong journey, first 1h ferry from Banyuwangi at the easternmost tip of Java, to Gilimanuk on the westernmost tip of Bali. This was followed by a painful 4h slow bus ride through the winding and narrow roads of Bali to Denpasar. Locals of course smoke perpetually on the bus, so along with the sulphur poisoning from Ijen, I've now also inhaled bucketloads of passive cigarette smoke (Dji Sam Soe!). Final leg was another 45 min bemo ride from Denpasar, finally to Kuta. Stayed at the Waringin Homestay (nice place! though not a true homestay, really just another hotel/ guesthouse).... read more
Kuta Beach
Boardwalk @ Kuta Beach
Surfer Girl @ Kuta

Asia » Indonesia » Bali » Kuta May 11th 2012

Op 8/5/2012 kwamen we met een beetje vertraging aan in Bali/Denpasar. Onze eerste indruk was : amai , het vliegveld ligt aan het strand. Dat was ook de eerste keer dat we zoiets moois zagen. Als je net uit het vliegtuig komt moet je onmiddelijk een visum aanvragen. Er zijn verschillende visa offices (visum kantoren). Een visum kost US$25 per persoon, maar je kan ook met Mastercard of Visa betalen. Het hoeft niet per sé US $ te zijn. Daarna schuif je in een lange rij aan om je paspoort te tonen en je rugzak te laten scannen. Net buiten het luchthaven gebouw is het enorm chaotisch. Te vergelijken met Marroko. Overal portiers, bagagedragers en mensen die achter je lopen om te vragen of je een taxi nodig hebt. Het beste is ze gewoon negeren. Een ... read more
IMGP1053
IMGP1054
Kuta beach

Asia » Indonesia » Bali » Kuta May 2nd 2012

Asia » Indonesia » Bali » Kuta April 29th 2012

What a lovely birthday in Bali! I slept in for the first time since my whole trip started and it felt so nice! I had breakfast and layed by the pool, had a nice lunch, and went off to the beach to meet up with Chris, the local who taught me how to surf. From Kuta, we headed to Nusa Dua beach. The beach was nice with clear blue warm water. Its definitely less touristy and very quiet. It was there I realized I lost my sunglasses :( Sigh. Oh well. After about an hour, we went off to another beach that was lovely. You basically walk down through a cave and as soon as you're out of it, the cave opens up to a beautiful, white sandy beach. It was gorgeous! We sat, enjoyed the ... read more
My bday cake
Banana Split

Tot: 0.265s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 75; dbt: 0.0748s; 75; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb