Blogs from East Timor, Asia

Asia » East Timor May 12th 2019

Day 9 – May 12th – Hangzhou, Tea Plantation, West Lake, - Shanghai, The Bund Another comprehensive buffet breakfast to start the day – they do breakfast really well with plenty to choose from. Not quite sure about the bacon so passed on that. First up we visited a nearby World Heritage Listed site – the West Lake of Hangzhou. After the bus parked we had a long walk to the lake. This highlighted what a diverse country we were in. Leafy sunlit streets, calm and beautiful, no traffic just an occasional cyclist. Strange feeling to believe we were in the middle of China. We all took a leisurely boat ride on this beautiful lake on a cloudless day, and it was nice to relax and enjoy the scenery for an hour. On to the bus ... read more
20190512_003400179_iOS

Asia » East Timor » Dili August 22nd 2018

LET’S DIVE EAST TIMOR As I wrapped up my vacation I realized I needed a little more diving since the weather had interrupted my plans to dive Burma. I decided I should dive East Timor. Now it would have made sense to dive Timor when I was in Bali, because you fly from Bali to get to Timor…but hindsight is 20 – 20. I decided to tack this dive destination onto my trip because a fellow diver I met in Brunei wrote me an email extolling the diving on Atauro Island in East Timor. “The best diving ever,” he raved. I extended my trip by two weeks and flew back to Bali. It took a lot of persuasion to get the agent at immigration control to allow me to go to East Timor. I might still ... read more
AMAZING COLOR AND SHAPES
VIBRANT SOFT CORAL
HUGE TABLE CORAL

Asia » East Timor » Dili April 21st 2018

Do tejto krajiny som isiel s minimom informacii. Tie sa dost tazko zhanali. Mal som vytipovane len mesta a reku na mieste uvidim. No zvacsa som neuvidel. Bud domaci nerozumeli (portugalctnina je tu vyhodou) alebo nevedeli. Pravych turistov, dobrovolnikov a robos nepocitam, ti boli zvacsa v dili a neskor na atauro ostrove, som tusim stretol do desat. Z toho 5 na zaver na atauro ostrove, medzi nimi na prekvapenie aj slovensky starsi par. Velmi dobre info sa dali nabrat v ubytku daterra, ked tam bol majitel, univerzitny profesor. Pozemny prechod hranic bol uplne bezproblemovy. Vypisanie debilnych nepodstatnych karticiek, buchnutie peciatky na jednej aj na druhej strane. Ziadne otazky kolko tam budem, ci spiatocnu letenku. Doprava je kapitola sama o sebe. Mikrobus z kupangu(indonezia) zbiera ludi od 5.00 ale realne sa startuje okolo 6.00. Cesta trva zhruba ... read more

Asia » East Timor » Dili April 15th 2018

Noc bola totalne nahovno, furt som sa budil na neake zvuky. Ako keby po streche chodili potkany, potom zas sacky suchotali. Zima, teplo, zapinanie, vypinanie fanu. Ten je umiestneny za hlavou na stene, neda sa nim tocit. Na hlavnej ceste odchytavam mikrolet c.4 a vyskakujem kusok za kostolom belide. Rua do paiol to je moja ulica, ktora ma miernym stupanim (na rozdvojke treba ist vpravo do kopca) privadza k vojenskemu bunkru v skale. Je to cca 500m od pumpy kde ma vyhodil mikrolet, neda sa to nenajst. Mrezove dvere na pravej strane v kopci, kde koncia domy. Dnu by mala byt keska. Ako si chystam celovku (jedno drzadlo gumicky som odlomil tak nevim ci to este niekedy bude drzat na hlave), zastavuju pri mne mlady chalani na skutri. Reku idu dnu so mnou. Mierne protestujem, som ... read more

Asia » East Timor » Dili April 14th 2018

To co som ocakaval ohladne platby sa naplnilo. Nemali mi vydat 8usd z 50usd. Som sa tesil, ze ju konecne roztopim. Na ranajky som si dal tuniakovu konzervu co so sebou vlacim este od dedinky com. Nechavam tu aj reklamnu staru powebanku od tcomu. Miesto nabijania telefonu, mi ho vybija. Zrejme sa poskodila pri mojom slavnom plavani na filipinach v lombcu, ked som si vazne veril, ze rieku preplavam jednou rukou. Opat pesi presun az do pristavu. Miestny si iste myslia, ze mi sibe. Furt chodim hore dole. U cinana dokupujem vodu a davam chladenu cocacolu. Pred predajnou listkou je fajn terasa s drevennymi sirokymi lavicami, ako keby to bola postel. Hned jednu zaberam a pustam sa do driemania a neskor pokracovania citania knihy. Ako si tak lezim, zrazu prichadzaju slovaci. Vcera boli na snorchel tripe ... read more

Asia » East Timor » Atauro Island April 12th 2018

V noci som sa zobudil na zimu z fanu, ktory som musel vypat. Na ranajky cokomini tycinka a balik keksov. Cesta mi do dive resortu trvala trochu zrychlenym krokom 40min. Tu uz namontovane jackety na flasiach, nachystane plutvy a okuliare. V restike mile prekvapko, potapat ide so mnou cech, ktory v 70tom emigroval do usa. Je tu aj so zenou, zrejme usli spolu. Ma uz precestovanych neuvertelnych 128 krajin. Bol tu v tovarni na kavu. 80 percent z urody ide vsetko na export. Pestuju tu dva druhy, arabicu 80percent a este jeden druh. Na export ide samozrejme lepsia arabica. Tiez si vsimol, ze su tu len zvacsa samy mladi ludia (do 25rokov). Nic nerobia len vysedavaju a zabijaju cas. Odhaduje to za neakych par rokov na dalsiu revoluciiu. Bo fakt tu nic neni a co budu ... read more

Asia » East Timor » Atauro Island April 11th 2018

Japonec zas v noci volaco vykrikoval. Samozrejme, ze rano ziadny vychod otvoreny nebol. Nuz teda neostavalo mi nic ine ako zobudit domacich. Najskor som buchal na zle dvere, na druhy pokus vsak uz spravny pokus. Dve ulicky zablokovane skurvenymi stekajucimi psami. Este, ze mi ostala posledna tretia moznost. Na promenade (nic honosne, proste chodnik pri mori) kopa rozcvicujucich sa resp uz behajucich ludi. Podla nemky odchadzaju lodky od marinakov z pravej strany ak je clovek celom k ich budove. Ono je to take klamlive, bo ide sa z plaze od marinakov ale na nu sa treba, aspon takto skoro rano, da dostat len od parku. Prekroci sa mini stoka a uz sa len caka. Pre istotu som sa pytal miestnych, ti mi lokaciu potvrdili a cena je 5usd, no pre turistov 10usd. Okolo 6.00 uz zacali ... read more

Asia » East Timor » Dili April 10th 2018

Japonec v noci krical zo sna, som sa dobre zlakol. Dnes som sa vybral na prieskum dalsej casti dili, smer timor plaza. Nesiel som priamo po hlavnej ale obklukou po nabrezi (ave portugese) Mimo spalujuceho slnka, kopa ambasad a rybarov predavajucich svoje ulovky. Timor plaza je zapadniarske nakupne stredisko ale mimo zatvoreneho burgerkingu (nieco po 9.30) som tu ziadnu znackovu predajnu nevidel. Kedze je tu timor plaza hotel aj kopa bielych. Pokus o kupenie pohladnic neuspesny, jedna za dolar, na zlavu odpoved no, na znamky no, na postu no. Tak sa pojeb. Uplna strata casu sem ist, po ceste nic zaujimave nebolo. Odchytavam mikrolet a vyskakujem pri zaciatku promenady. Podla mapy.cz by posta mala byt na ulici 30 de augusto. Nuz ale nebola tam, panicka ma naviguje inde, dalsie dve spytania, kazdy ma posila na iny ... read more

Asia » East Timor » Dili April 9th 2018

Nieco pred 6.00 opustam ubytko. Doplnam si tu zasoby hajzlo papiru, mydla, jednorazovej kefky a pasty. Vonku este tma. Sadam si na obrubnik blizko ubytka a cakam a cakam a cakam. Pomalicky zacinaju vychadzat prvy ludia na ulicu. Su to vacsinou bezci. Nic motorizovane nechodi, tak uz za svetla sa premiestnujem na koniec dediny (par metrov) Tu si vybiehaju kravy na cestu, vystia sa a pokracuju dalej. Maly chlapec z oproti domu si ma nevsimol a napodobnuje kravy. Ked si ma vsimne, zahanbi sa ale uz je neskoro, jeho rodina ho sledovala a cul je na posmech. Zacinaju chodit uz aj motorky ale o tie nemam zaujem. Po hodine a pol prve auto. Nakladiak, mam stastie, nabera ma na korbu. Tam len paleta cementu, aspon si posedim. Cestou naberame este dvoch domacich. Nakladiak nas vyhadzuje v ... read more

Asia » East Timor April 8th 2018

V noci uplne zadrbalo psom. Furt stekali jak jebnuty. Pomalicky som sa zbalil do trocha vonaveho batohu od mydla a podme najst niekoho komu vyplatim ubytko. Nuz ale vsetci v kostole, tak som si posedel na stolicke a z obdala sledoval dianie. Modlilo sa, spievalo sa, hralo sa na gitare. Po hodine sa to cele rozpustilo. Vsetci pekne vyobliekany ako sa na nedelny kostol patri. Odchytavam prvu sestru, ta ma posiela za dalsiu, davam jej 20-ku a uz putujem v dave na krizovatku. Tu bez zivota, tak ako obvykle na koniec dediny, hadam nieco pojde. Cakacka len 15.min, zastavuje mi druhe auto, nakladiak. Sup ho na korbu a ide sa po neceste. Ziadny asfalt, beton ale klasicka ujazdena polna cesta. Z korby sa pokusam fotit okolitu krajinu. Velmi pekna, zvacsa kopce. Na medzizastavke ked vodic nakupoval ... read more

Tot: 0.08s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 79; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb