Vychodny timor - Suhrn , naklady


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Dili
April 21st 2018
Published: April 23rd 2018
Edit Blog Post

Do tejto krajiny som isiel s minimom informacii. Tie sa dost tazko zhanali. Mal som vytipovane len mesta a reku na mieste uvidim.

No zvacsa som neuvidel. Bud domaci nerozumeli (portugalctnina je tu vyhodou) alebo nevedeli. Pravych turistov, dobrovolnikov a robos nepocitam, ti boli zvacsa v dili a neskor na atauro ostrove, som tusim stretol do desat. Z toho 5 na zaver na atauro ostrove, medzi nimi na prekvapenie aj slovensky starsi par.

Velmi dobre info sa dali nabrat v ubytku daterra, ked tam bol majitel, univerzitny profesor.

Pozemny prechod hranic bol uplne bezproblemovy. Vypisanie debilnych nepodstatnych karticiek, buchnutie peciatky na jednej aj na druhej strane. Ziadne otazky kolko tam budem, ci spiatocnu letenku.

Doprava je kapitola sama o sebe.

Mikrobus z kupangu(indonezia) zbiera ludi od 5.00 ale realne sa startuje okolo 6.00. Cesta trva zhruba 12 hodin, zalezi kde kade cestou sofer vyklada ludi.

Ja som pouzil agenturu paradise tour za 225k r.

Cesty v tejto krajine prakticky neexistuju, su hlavne v okoli dili a este na par usekoch ale ozaj len par km dlzky. Inak klasicka vyjazdena polnacka resp zaklady pre novu cestu (prakticky cely tah z dili do baucau)

Busy z dili do baucau a spat chodia vo velkom pocte po naplneny vozidla. Bus terminal becora, ide tam mikrolet c.1

Ine destinacie su dopravou tazko dostupne. Ale ono sa staci postavit na vypadovku a nieco cloveka vzdy zobere resp nic nejde a clovek si to odslape.

Ubytovania su fakt na aziu drahe, priemer 15usd za singel. Za tu cenu by clovek cakal lepsi komfort ale nic take, niekde uplna bieda. Samozrejme stale hovorim o pomere cena/vykon.

Internet nula bodov, ten som mal len v dili. Da sa kupit lokalna simka ale to som neriesil.

Jedlo bolo chutne ale mimo dili dost problem najst neaky warung resp restiku (normalne ceny, na ubytkach navarili ale za vysoke ceny). Ludia si na dedinach (na mape to vyzera ako mesto ale vsetko su to dediny) varia zvacsa doma. Zachranuju to kiosky a kelinkove polivky, konzervy. No len to sa furt jest neda.

Ludia priatelsky, ziadne kurvy az na tri pripady. Ceny normalne pre lokalov aj turistov. Niekde vsak vydrbane opicie deti pytali one dolar ale vsetko v norme.

Tuto krajinu vsak uz druhy krat navstivit neplanujem. Mozno este zapad ataura resp trek na mt.manatubo.

Najviac tu budem asi spominat na presuny od pesaka az po jazdu na korbe nakladiaku. To mi fakt utkve v pamati navzdi

DILI

Toto jedine asi znesie oznacenie mesto.

Bola to moja zakladna kde som sa zastavil az 3x.

Je tu vsetko co clovek potrebuje. Supermarkety (lita najlacnejsi), restiky, warungy.

Mikroletom c.12 je dostupna fajn plaz pod kristom. Odporucam tu druhu, na vychode, treba vyslapat a zasa zoslapat schody ale je tam klud (mimo vikend).

Fajn je prechadzka aj po nabrezi ale nic extra to neni.

Mesto ale max na 3noci, potom nuda.

Ubytko

Minha guesthouse - 5.dorm, fan, share kupelka. Vlastni to fajn bangladesska rodinka, maju tu hned aj obchodik. Da sa tu ubytovat aj v singly aj s ac. Moja cena bola najskor 10usd, na konci uz za 8usd. Odporucam.

Fajn, hlavne na info moze byt aj blizke ubytko daterra. Nebyval som tam ale majitel super. Je tu aj fajn komunita cestovatelov (?)

MAUBISSE

Medzi zastavka na turu na mt.ramaleo. Prijemna mala dedinka.

Su tu dva warungy, priatelsky ludia.

Mozno by stalo zostat tu aj 2noci a preskumat trosku okolite kopce.

Bohuzial v mojom case tu stavali cestu, tak bud prasno alebo blatistvo.

Myslim, ze druhe najdostupnejsie miesto po vlastnej osi. Bud stop alebo truck s lavickami vzadu. Kazdy vravi, ze ide len jeden skoro rano (nik nevie presny cas) ale podla mna to chodi kazdu hodinku resp kazde dve. Staci sa postavit na vypadovku z dili a ono to raz pojde 😊

Ubytko

Caffe maubisse - Singel (bud 2oddelene postele alebo dvojpostel), vlastna ladova kyblova sprcha, zachod klasicky ale spalchoval sa kyblom, uplne ubohe ranajky (2zemle,dzem,kava). Asi jedine lacne ubytko v dedinke. 15usd

HATU BUILICO

Tak sem sa dostat po vlastnej osi je dost obtiazne.

Este ako tak z maubisse na krizovatku ale potom uz len na pesaka cca 20km. No ale mozno bude mat clovek stastie a nieco pojde jeho smerom. Ja som nemal, avsak na spiatocnej ceste hej.

Dedinka vo fajn doline, mohol som tu ostat o noc dlhsie.

Trek na mt.ramelau uplne v pohode ale pre istotu treba mat gps, bo sa moze stat ,ze v jednom useku moze byt viditelnost na dva metre.

Vychod slnka genialny.

Cez den staci kratke oblecenie ale ak ide clovek na vychod slnka, treba sa teplo obliect. Hore mohli byt tak 4stupne.

Ubytko

Pousada Alecrim Namrau - v izbe som mal tri postele, kupelka kyblova ale horuca voda z ohrievaca, zachod turecky. Majitelka fajn, velka spolocenska miestnost. Za poplatok vecera (3usd), ranajky (2usd), cena izby 15usd

BAUCAU

Uplne nezazivna dedina, rozdelena na nove a stare mesto. Fakt tu nic neni, skoda zastavky. Ma tu byt udajne fajn plaz. Ale isto takych plazi je vsade kopa. Odvazlivci sa mozu vykupat v miestnom plaveckom bazene.

Jedlo zadne (bol som vsak na velku noc), fakt neni dovod tu ostavat.

Jedine plus je dost caste busy z/do dili ale ta cesta, ah.

Ubytko

Melita guesthouse - Singel, dve oddelene postele, fan, vlastna kupelka s vanou, normalny zachod. Otvorene som nasiel iba toto. Moje najdrahsie v timorleste. Majitel nechcel ani zjednavat pri dlhsom pobyte. Inak fajn ale zas naco ostatavat v takomto zapadakove.Cena 20usd.

COM

Primorska dedinka, plna psov, koz a par krav. Klasicke lokal jedla su tu neni, len restika na ubytku. Kiosky v pohode.

Plaz piesocna ale more plytke, na omocenie ok. Na plazi lodky, domace deti.

Dostat sa sem problem (tak ako vsade). Podla mna to za to nestoji sa sem trepat.

Ubytko

Kati guesthouse - Singel, fan, ranajky, share kyblova kupelna, normalny zachod ale splachovanie kyblom. Fajn izbycka s vyhladom na more. Jedlo v restike dobre (ryby,ryby a ryby), majitel prijemny. Odporucam. 17usd (50usd za 3 noci)

JACO

No ono som priamo na jaco islande nebol, len oproti.

Jebnuty rybari chceli 10usd za 3min plavby na osobu, nie za lod.

Uplne strasne zlozite je sem sa dostat po vlastnej osi a mozem povedat, ze za tu namahu to fakt nestoji. Rovnakych plazi je po svete kopa a v pohode dostupnych.

Snorchel som neskusal ale isto rovnake ako aj inde

Z krizovatky pred lospalos motorkary ponukaju dovoz az dole k jaco za 20usd (uplne sialena cena)

Su tu aj dve archeologicke miesta, ani k jednemu som sa nedostal. Malby v jaskyni to mali byt.

Ubytko

Gh valu - Bungalov, sietka proti hmyzu, dvojpostel, sprcha v druhej budove, kyblova, normalny zachod. Domaci nevedeli ang, iba dcera co si myslela, ze vie a bola dost arogantna. Vodu ponukali za 2usd (refill). Vecera ok. V okoli kopa kravincov. Ubytko neodporucam, radsej skusit druhe vzdialene asi 20m dalej. 20usd

LOSPALOS

Nezaujimava dedinka, kde je tradicny domcek na stracej nozke, ktory sa uz rozpada. Neni dovod tu ostavat, max noc pred/po jaco islande

Ubytko

27@ guesthouse - Singel, sietka proti hmyzu, kyblova sprcha, ranajky. V pohode ubytko. 15usd

VENILALE

Fajn relaxacna dedinka s prechadzkami po okoli. Snazil som sa najst hot spring, mozno som ich nasiel tazko povedat. Dve noci su ok. Len ziadny warung, jedlo len v ubytku (neskusal som pre zdravotne problemy)

Ubytko

mazzarelo gh - Singel, sprcha, normalny zachod. Uplne najlepsie ubytko co som mal v celej krajine. Velmi ciste, kludne prostredia. Patri to tu mniskam, takze asi pre to. Ponukaju aj ranajky a vecere. Keby tu bolo wifi uplna dokonalost. 10usd

VIQUEQUE

Uplna pica mesto, kde sa neoplati ist. Nic tu neni. Mozno je nieco v okoli ale po ojebany na bakse som sa rozhodol, ze tu nebudem viac ako noc. Pri ubytku smerom do mesta fajn restika, mila obsluha, normalne ceny.

Ubytko

Gh barolos - Dvojpostel, fan, kyblova sprcha, normalny zachod. Voda obcas isla obcas nie. Ok ubytko spojene s obchodom oproti je bakso restika, treba sa jej vyhnut ojebavaci.10usd

ATAURO ISLAND

Velmi popularny ostrov hlavne cez vikend (vyhnut sa mu v tomto obdobi). Snorchlovanie podla slovakov super, potapanie tiez fajn ale dost drahe (cena/vykon). Plaze fajn ale hlavne v okoli pristavu. Na zapadnej strane ostrova maju byt este lepsie ale je tam len jedno ubytko a inak nic (kiosk,obchod nic, tak treba donist jedlo abo jest v ubytku) Mimo vikendu problem s jedlom. Z drahsich ubytiek bud barry (bungalov pri peknej plazi, horsie jedlo) alebo atauto dive resort (plaz nic moc ale udajne lepsie jedlo).

V sobotu sem chodi trajekt (4usd), od piatka do pondelka dragon ship (13usd) a kazde rano (medzi 6-8hod) mala rybarska lodka (plaz za marina army) za 10usd pre turistov, 5usd pre lokalov. Z ostrova do dili idu tieto lodky udajne okolo 3hod rano.

Ubytko

Vila gracia - Singel, sietka proti hmyzu, fan, kyblova share sprcha, normalny zachod. Dost daleko od pristavu (4km) ale fajn cena, mily domaci, super vecere (4usd). 10usd

NAKLADY

Vychodny timor ( minibus kupang - dili 225k r) - 24 dni

1€ = 1.2046 usd ( americky dolar) spraveny priemer z vyberov

Doprava : 36.75usd
Jedlo : 201.42usd
Ubytko : 289usd
Vstupy : 1usd
Ostatne : 123usd ( potapanie...)

Spolu : 225k r + 651usd = cca 555€

Vysledna suma je nakoniec spravena z vyberov/zamienania




Advertisement



Tot: 0.221s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.177s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb