76.den - presun do dili


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Dili
April 14th 2018
Published: April 17th 2018
Edit Blog Post

To co som ocakaval ohladne platby sa naplnilo. Nemali mi vydat 8usd z 50usd. Som sa tesil, ze ju konecne roztopim.

Na ranajky som si dal tuniakovu konzervu co so sebou vlacim este od dedinky com.

Nechavam tu aj reklamnu staru powebanku od tcomu. Miesto nabijania telefonu, mi ho vybija. Zrejme sa poskodila pri mojom slavnom plavani na filipinach v lombcu, ked som si vazne veril, ze rieku preplavam jednou rukou.

Opat pesi presun az do pristavu. Miestny si iste myslia, ze mi sibe. Furt chodim hore dole.

U cinana dokupujem vodu a davam chladenu cocacolu.

Pred predajnou listkou je fajn terasa s drevennymi sirokymi lavicami, ako keby to bola postel.

Hned jednu zaberam a pustam sa do driemania a neskor pokracovania citania knihy.

Ako si tak lezim, zrazu prichadzaju slovaci.

Vcera boli na snorchel tripe na zapadnej strane ostrova. Vraj parada, nikde nic, biely piesok a len jedno prazdne ubytko kde vysadili svajciara.

Amik (co bol se mnu potapat, tiez starsi panko ale uplny blazen) sa tez nechal vysadit a pesi presiel cely ostrov (zo zapadu na vychod).

To som mal v plane aj ja ale vysoke horucavy ma odradili a hlavne ja by som mal 2x taku cestu (tam i spat).

Potapanie na zapad vychadzalo 70usd ponor, svajciar co si tu robil kurz platil sialenych 600usd (u nas sa mi zda, to stoji do 300€ a cloveka fakt nieco naucia). Fakt strasne palky. Ono i ked sa cloveku zda, ze na bali som platil rovnako neni to moc pravda. Bo tam boli destinacie dalej a hlavne servis bol na uplne inej urovni.

Stredoslavaci mi nechali peniaze nech im kupim listok na trajekt. Zacali ich predavat az dve hodiny pred odjazdom.

Na trhu to uz zilo. Domaci nachystany na turistov z dili. Vsade grilovane ryby, chobotnice, susene ryby, riasy, kokosi.

Prichadza trajekt, strasna kopa ludi. Domaci vravel okolo 200ks.

Vsetko toto sa vrhlo na obcerstvenia, na plaz. Mozno ich slo par aj do vnutrozemia. Bud vystup na najvyssi vrh alebo do talianskej pizzerie blizko mojho ubytka. Tam som nebol ale ked som vzdy slapal z pristavu domov, auta tam zvazali bielych turistov. Tipujem z ubytka barry, bo tam to bolo full furt.

Svajciar co spominal u barryho to nebolo az take lepsie. V dive centre lepsie, hlavne v porciach jedal.

Ziarcania boli kuknut aj vyrobnu velkych handrovych babik, opat pri mojom ubytku ale ja som o tom nevedel.

Na obed si davam rybu (uz som ich prejedeny), ktoru zapijam kokosom.

Neskor relax na preplnenej plazi. Odporucam sa vyhnut sobote na tomto ostrove.

Mensi problem pri kupe listok, chceli mena, tak som si nieco vymyslel.

Lod nakoniec nesla o 14.00 ale o 15.00 (realne asi o pol hodinku neskor).

Na betonovom mole riadny natresk, mena nik nekontroloval a mam pocit, ze by sa dalo pretlacit aj zdarma resp mat aspon listok z cesty sem a nim mavat. Ono totiz neni sanca aby si kazdy trhac listku zapamatal cloveka.

V podpalubi kde su auta, riadna tlacenica na jedny uzke schody. Uplne zo mna tieklo ako keby som vysiel z mora.

Slovaci si nechali batozinu dole, medzi riasamy a sliepkami.

Obsadil som fleka v biznis triede. Moja prva cesta v tejto triede. Hehe ale nebol tam zadny rozdil, proste len cedulka. Klima zadna, mega teplo, kopa ludi.

Na palubu sa nedalo ani poriadne dostat, vsade posedavali domaci.

Na lodi sa da samozrejme kupit aj obcerstvenie, zvacsa ludia jedli kelinkove polivky.

Cesta nieco okolo dvoch hodin.

Slovaci mi rozpravali rozne zazitky z cestovania. Ako ozaj fakt obdiv pred tymito ludmi. Stary ludia bez ang cestuju na vlastnu past. Samozrejme, ze ubytka maju cez booking resp ine portali uz dopredu spravene. Fakt nechapem mladych ludi ako mozu cestovat cez cestovky (ok, egypt sa po vlastnej osi moc neoplati ale ostatne v pohode).

Velmi zabavna bola historka z liporskych ostrovov. Je tam liecive bahno, v nom treba ostat max 20min. No ak tam chlap zostane dlhsie tak ma potom mensie problemy s jednym nastrojom. Sa mu trosku pripecie 😊

V dili nas prvital lahky dazd.

Na jedlo sa zastavujen hned pri pristave. Presne tam kde som jedol prvy krat a myslel som si, ze mi dali dvojitu cenu (co nebola pravda). Chvalabohu si ma uz nepamatali.

Na ubytku opat cely dorm pre mna.

Po sprche som este chcel vybehnut von ale spustila sa neuveritelna asi hodinova leja. Ulice zaplavene ale zasa nic strasne.

Na ubytku len teda stahovanie wikitravel indonezie a kukanie co je nove.

Este som zbytocne kontaktoval booking.com, mal mi nabehnut jeden referal ale nikde som to nevidel. Tak im pisem a po odoslany spravy som sumu okolo 11€ (15usd) nasiel. Tak zas im pisanie nech to nechaju tak.

Naklady :

3xvila gracia, singel, fan, share kupelka, vecera : 42usd (30+12)
Voda 1.5l, cola 0.25l : 1.25usd (0.75+0.5)
Ryba, 2male balicky ryze : 1.2usd
Kokos : 0.5usd
Lod atauro - dili (15.00, trajekt ) : 4usd
Ryza, kura : 2usd
2xcasa minha backpackers, 5dorm, fan, share kupelka: 16usd
Voda 1.5l, keksi : 1usd


Advertisement



Tot: 0.512s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 53; dbt: 0.2632s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb