71.den - presun do dili


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Dili
April 9th 2018
Published: April 14th 2018
Edit Blog Post

Nieco pred 6.00 opustam ubytko.

Doplnam si tu zasoby hajzlo papiru, mydla, jednorazovej kefky a pasty.

Vonku este tma.

Sadam si na obrubnik blizko ubytka a cakam a cakam a cakam.

Pomalicky zacinaju vychadzat prvy ludia na ulicu.

Su to vacsinou bezci.

Nic motorizovane nechodi, tak uz za svetla sa premiestnujem na koniec dediny (par metrov)

Tu si vybiehaju kravy na cestu, vystia sa a pokracuju dalej.

Maly chlapec z oproti domu si ma nevsimol a napodobnuje kravy. Ked si ma vsimne, zahanbi sa ale uz je neskoro, jeho rodina ho sledovala a cul je na posmech.

Zacinaju chodit uz aj motorky ale o tie nemam zaujem.

Po hodine a pol prve auto. Nakladiak, mam stastie, nabera ma na korbu. Tam len paleta cementu, aspon si posedim.

Cestou naberame este dvoch domacich.

Nakladiak nas vyhadzuje v zapadakove loihuno.

Moji dvaja spolucestujuci sa ma drzia jak repic, menim stanovisko oni so mnou.

Traja stopujuci, veru neni velka sanca.

Ale mame stastie, po 20.min zastavujem novucickeho hiluxa.

Ziadna korba sa nekona ale pekne dovnutra, vonia to tu novotou. Najazdenych ma len okolo 4000km.

Vodic pracuje pre neaku katolicku spolocnost.

Cesta v takomto tatosovy ubieha rychlo, aj jamy su menej citit.

Postupne sa nam zaplna aj korba.

Ideme aj okolo japonskych tunelov zmienovanych v lp. Z hlavnej cesty za venilale si vsimam dva otvory. Aj rozmyslal, ze sa tu necham vylozit ale pri riedkosti premavky ma tento napad hned prechadza.

Sofer ani osadenstvo, ktore sme uz vylozili ang nevedeli.

V baucau ma vyhadzuje chlapik na zaciatku po dvoch hodinach natrasacej cesty.

Opat sme stretli aj pohrebak. Ten bol vybaveny majakmi (asi kazdy tu), ktore mal pustene, ako keby sla sanitka. Kazdy sa mu vyhybal a vo vsetkych pohladoch smutok.

Od bus terminalu cca 10.min pesi.

Tam to vypada jak v indii, same chatrce, bordel a divny ludia.

Po vstupu na velke prasne parkovisko sa na mna vrhaju nadhanaci. To vrhaju myslim doslova.

Jedna kurva ma taha za ruku, ked sa mu vysmyknem, hned ma chyta dalsi. Tak to teda nie, razne im ukazujem, ze ja si vyberiem bus.

Z jedneho trochu zaplneneho na mna mava starsia zenska co cestuje do dili s vnuckou.

Nasadam do nho.

Zacina sou s nahananim dalsich cestujucich, vyrazi totiz az ked bude skoro plny.

Jazdime po parkovisku, nadhanaci tahaju zakaznikov, pretahaju sa s druhymi nadhanacmi. Skoro bola medzi nimi aj bitka.

Jupi vyrazame ale radost je predcasna, obiehame len nove mesto.

Veru ani tato cast za nic nestoji.

Opat sme na terminali a furt nist.

Po hodine konecne odchadzame. Niektore busi este ostali cakat na cestujucich ine uz odisli.

Za mestom este nakladka tovaru a po kokot ceste smer dili.

Este som uvazoval, ze ostanem na noc v mestecku manatuto.

Ale fakt nasranost z debilneho vodica, co isol jak kokot,k tomu drbnuta mega hlasna muzika (prvy krat fakt pica hudba) a ozaj priserna prasna cesta ma primeli vydrzat do dili.

Priestoru na nohy minimum, ryanair ma vacej miesta.

Asi hodina a pol pred dili obednajsia pauza.

Po vzore vsetkych si davam kelinkovu polivku, ono ani nist ine na vyber nebolo.

Polivku som si polozil na zem a na mobile ukazoval poskokovy kde chcem vystupit, v tom zacali ludia kricat. Skurvena slipka mi ujebala par slizov. Spina.

Prihovoril sa mi jeden motorkar s frajerkou. Ale klasika, samozrejme nemohla chybat poznamka, ze ma kopu kamosov z nemecka, spanielska, australie. Fakt pici jak keby to bolo dolezite. Ale zrejme pre lokalov je, bo kazdy sa niecim podobnym chvasta.

Prva zastavka na terminali becora, kery je uplne daleko od centra. Taxi sa ma snazil nalakat ale bus ludi rozvaza az pred prah domu, tak neni treba tu vystupovat.

Po 5 hod vyskakujem pri restike oproti treningovemu ihrisku.

Opat sklamanie, zas nemali avokadovy sejk s cokoladou. To je uz 3x, tak dovi dopo uz sem nepojdem.

Este, ze som ho vyskusal u odrbavacky vo viqueque.

Po jedle presun do ubytka. Vo vynovenom dorme (uz 5dorm, s novou podlahou a zastrckami) je japonec z tokia. Ang nula bodov. Akurat mi povedal, ze tu je 5dni a potom nazad bali, surabay.

Dobra sprava, opat mam lacnejsiu izbu, uz len 8usd, zacinal som na 10usd. Vraj low season. V zlacnovani by mohli pokracovat a ako vernemu zakaznikovy by mi mohli dat 7usd v sobotu ked sa sem vratim. Ono tu ostavam dve noci a pak presun na 3noci na ostrov atuaro.

Pisal som do atauro dive resort (odporucil mi to jeden cech z fb) nech poslu ceny. Dorm s ranajkami 18usd, ponor pri ubytku 50usd, sever a juh ostrova 60usd + 2usd reef fee.

Po zasluzenom pivku, update denniku, pokukane co je nove vo svete po 10dnoch bez netu a zasluzeny spanok.

Je tu este jeden par ubytovany ale na pozdrav nereagovali, tak vas jebat. Urcite zas daky naivkovia dobrovolnicky co si myslia, ze za 3 mesace spasia svet. Potom dalsi rok budu z toho zit doma a nakonec z toho ostane len mlzna spomienka, ze som volade v prdeli sveta pomahal ucit ang nevzdelanych primitivov, pritom som tu ale dobre dokurvil zmyslanie domacich co v kazdom uz vidia len dolace. Bo sak co, som tu kral a je to len raz za zivot tak treba bez rozmyslu rozhadzovat prachy.

Pred spankom mi na fb prisla super sprava z domova. Stat mi vrati na danovom 60€.

Naklady :

Kelinkova polievka : 0.5usd
Bus baucau - dili : 4usd
Ryza, maso, ladovy caj : 2.25usd (2+0.25)
10xmale bananove rozky : 0.5usd
2xcasa minha backpackers, 4dorm, fan, share kupelka: 16usd
Voda 1.5l, pivo bintang 0.33l : 2usd (0.5+1.5) na ubytku


Advertisement



Tot: 0.793s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.46s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb