70.den - presun viqueque


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor
April 8th 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

V noci uplne zadrbalo psom. Furt stekali jak jebnuty.

Pomalicky som sa zbalil do trocha vonaveho batohu od mydla a podme najst niekoho komu vyplatim ubytko.

Nuz ale vsetci v kostole, tak som si posedel na stolicke a z obdala sledoval dianie.

Modlilo sa, spievalo sa, hralo sa na gitare.

Po hodine sa to cele rozpustilo.

Vsetci pekne vyobliekany ako sa na nedelny kostol patri.

Odchytavam prvu sestru, ta ma posiela za dalsiu, davam jej 20-ku a uz putujem v dave na krizovatku.

Tu bez zivota, tak ako obvykle na koniec dediny, hadam nieco pojde.

Cakacka len 15.min, zastavuje mi druhe auto, nakladiak.

Sup ho na korbu a ide sa po neceste. Ziadny asfalt, beton ale klasicka ujazdena polna cesta.

Z korby sa pokusam fotit okolitu krajinu. Velmi pekna, zvacsa kopce.

Na medzizastavke ked vodic nakupoval ovozel presunutie do kabiny.

Vodic z watulari vezie synovca z dili a dlazbu na svoj dom. Synovcova matka robi v australii.

Sofer ma na moje prekvapenie len jedno dieta (male babo). Je velky fans realu madrid a vdaka hamsikovy pozna aj slovensko.

Velky respekt tomuto hracovy, konecne aj v azii uz vedia o slovensku (vacsinou na florese a tu vo vychodnom timore).

Inak vo vychodnom timore i bez futbalu pozna slovensko, vdaka dobrovolnikom bud od nas alebo polska, ceska. Zatal som vsak tuto narodnost nestretol.

Po jednoduchom pokeci co nam dovolovali jazykove moznosti vyskakujem v zapadakove loihuno.

Na mini moste fotim paradne skaly v rieke.

Skoda,ze som nenasiel cesticku dole. Siel som az k zatvorenemu hotelu (avsak dnu sa pohybovali domaci) wailakurini. Tam som sa otocil a nazad na hlavnu cestu. Ta fakt vyzera ako akakolvek polna cesta na svk.

Tu chvilu cakanie pri domacich na neake auto, ale z troch za 10min ani jedno nezastavilo.

Tak reku serem na to a idem dalej.

Po par metroch narazam na vodopad, ktory mal byt podla lp od hotela juzne pri ceste. Stacilo keby napisali na hlavnej ceste. Taktiez je pisu,,ze je dobre z hotela zacinat trek do lost world, co je podla mna tez blbost. Z venilale je to blizsie a cesta je lepsia. Nuz ale treba spravit reklamu.

Vodopad fajn kaskadovy, po dost sirokej machovitej skale medzi stromami. Ale veru fakt by som tu uz zastavku nerobil, s tym, ze neskor nieco odchitim.

Oproti vodopadu dost velke chovne ryb.

To viqueque to ukazovalo 12km. Kukam do mapy same klesanie.

Nebudem ja veru cakat.

Slapem si vo fajn okoli, obcas chladok, raz kurvy detske co chceli dolar.

Obcas ma obehne plna motorka, inak nist.

Po hodine slapania dorazam vodu, prazdnu flasku strkam do batohu a v tom mi z mojej grimblavej ruky pada mobil na zem.

Jasne, ze su tam kamene. Drb a je v pici.

Najskor myslim, ze to odnislo len ochranne sklo, to je neporusene ale ohrazovka je puknuta, spodny roh mobilu nadvihnuty a ohnuty.

To sa asi moze len mne stat, ze trafim jedine nechranene miesto. Som zvedavy kolko mi vydrzi fungovat. Pici dalse vydavky za novy mobil. Ten ale fakt kupim az ked mi tento skape. Ha, len cul si musim pre istotu vsetky dolezite info dat na papier.

Niekde skusim kolko by stala oprava, uvidime co povodia.

Inak neskor som nadvihnutie spodku zatlacil do povodnej podoby. Tak “len “ puknuty displej. Hlavne v dolnom pravom rohu a dve ciary z dola nahor a par postranach. Viditelnost ok, zatial reaguje dobre, i ked si zas musim zvykat na novy prstoklad. Som zvedavy ci mi na letisku nacitaju qr kod. Musim si overit ci sa da vytlacit free letenka (check in cez web) cez samoobsluzny box na letisku u spolocnosti airasia.

Nuz teda riadne nasraty na svoju jebnutost som sa vytrestal a bez pokusu stopu dosol k prvemu lp odporucanemu ubytku finlos.

Venku fakt mega teplo.

Tu chvilu cakanie na majitela a on zadre 20usd v totalnej diere. Mesto (neskor zistene,ze dedina) vzdialene este 2.5km.

Inak toto je prve cenovo nesediace ubytko z lp,i ked je z roku 2011. Ok este to v baucau bolo vyssie ale len o 5usd, toto tu je o dvojnasobok.

Tak nist, pokracujem do dalsieho barolos (su tu dve, toto prve je mimo mesto).

Tu tez 20usd (ac), ale tetula uz vedela ang, tak economy, klesame na 15usd (fan), skusam co povi na 10usd. Bezproblemov suhlasi ale iba na jednu noc, bo zajtra je uz vybookovana.

Tieto astronomicke ceny (kvalita ubytiek nic moc) musia mat na svedomi dobrovolnicke organizacie. Urcite maju neaky svoj standart cien a podla toho idu. Povedali si, u nas stoji izba 20usd tak tu bude stat tiez tak. Dali navrh ubytku, ktore suhlasilo a uz to ide po celej krajine. Moj nazor samozrejme.

Aj tak tu je zatal velka pica, tak jak v baucau, los palos. Podrbane styri ulice, zadne jedlo, len domy s domacimi co posedavaju alebo volaco predavaju.

Izba velka, montuju mi fan, ac vypate. Na posteli zubna kefka, mydlo, sampon, uterak, hajzlo papir a papuce.

Davam sprchu, dokonca ohrivac ale nejde, voda je zastavena, tak sa len kyblujem.

Oproti predavaju bakso, hned si davam a k tomu avokadovy dzus s cokoladou. Uplna bomba.

Bomba je pri plateny. Pica mi miesto 1usd za bakso uctovala 3usd. Bo to bolo bakso special double. Ako mne sa aj zdalo, ze tam toho je volako vela. Dve vajcia, obrie tofu, viacej masovych guliciek.

Ale i tak jasne som kurve pri objdnavke povedal len bakso. Ale jebem na teba kurva odrbavacska, by ma fakt zaujimalo kto si objednava dvojite. Prvy raz ma teda v tejto fajn krajine odrbali. Inak je to tu v pohode.

Nasraty si hned na ubytku kde je velky obchod kupujem dvoch malych tigrov a tych na ex supujem na terase.

Lezanie na posteli a po uplinuty hodiny a zachodu smer mesto.

S tabletkami som dnes rano skoncil, uvidime co z toho bude.

Nepresiel som ani par metrov a vidim ujka niest kohuta. Naznacujem boj, on pritakava. Tak idem s nim. Takze ono to zrejme vsade zacina o takej 17.00.

Ujko mi stopuje motorku co tam ide, fajn aspon nemusim slapat cca 10min.

Je to niekde za nemocnicou (oblast siralali?).

Tu uz kopa chlapikov s kohutmi. Ring pripraveny.

Ruleta nesmie chybat, uz, uz som sa chystal vsadit ked v tom zacal prvy suboj.

Kratky par sekund. Az teraz som si vsimol (ostatne zapasy za tmy), ze kohuti maju na nohe upevnenu dlhu britvu.

Mrtvemu kohutovy teda odsekavaju nohu nie ako trofej ale aby sa im dala dat lahsie dole tato britva.

Nekonecne cakanie na druhy zapas. Zacal sa okolo mna obsmietat postihnuty chlapec.

Som myslel, ze ide zapas za zapasom ale zrejme vacsina chlapov si sem dosla poklabosit a porovnat tych svojich.

Konecne dalsi zapas. Ten uz o dost dlhsi.

Pred nim som sledoval ako pripevnuju britvu kohutovy na nohu.

Je to nahrada zadneho prstu, omotaju ju okolo nohy silonom a ten pre istotu oblepia izolackou.

Stacilo mi zapasov a smer centrum, s tym, ze tam bude jedlo.

Cestou kupene dve kuraciny na palicke. Hehe mozno som jedol jedneho z kohutov zo zapasu.

Popri meste tecie rieka, par domacich sa v nej cvachtalo.

Centrum uplna pica, jedlo zadne. Policajna stanica rozpadnuta budova a v nej byvaju policajti jak bezdomovci.

Pri miestnom velkom kostole mam stastie na ang hovoriaceho cloveka.

Zrejme robi pre neaku neziskovku, bol v londyne a za spolupracovnikov ma kopu polakov.

Fakt som dost prekvapeny kolko vychodoeuropanov tu robi dobrovolnikov.

Nuz pri kostole je vrak auta, v nom sa viezli mnisky, havarovaloli, zomreli a tak sa farar rozhodol, ze na ich spomienku sem da dotiahnut ich vrak.

Kuknutie este mini futbaloveho zapasu a smer ubytko.

Niekde muselo horet bo isli hasici. Sirena im viac nesla ako sla. Neskor za cisternou siel dzip s velkym rebrikom, ten hasici pridrzali aby im nepadol.

Kupa bananov na veceru, ranajky.

Rieka po tme plna domacich co tu prali a umyvali sa. Fakt asi stvrt dediny.

Jak naschval cca 20m od ubytka jedlo (smer do mesta na lavej straje, velky hangar s reklamou na bintang). Vonku gril a kuracinka.

Rychlo odlozenie bananov na izbe, kupa vody a piva a pomeho nazad.

Na ubytku zistene, ze bus odtialto vyraza o 3.00-4.00. To mozem osrat ist tak skoro. Jedneho som sa pytal v centre a ten ide o 5.00. Cely bus mal pomalovany ako hello kity. Dalsi bus by mal ist po 7.00 ale ten vyraza z ineho mesta. Ide juznou trasou, tam kde mi ludia vraveli, ze nist nechodi. Tak chodi, v pohode som z lospalos mohol ist spodkom.

V restike na grile uz aj ryby.

Dcera majitelky vi ang. Tak 4xkura na palicke, ryza a mango sejk. Fakt prijemne miesto. Konecne nieco fajn v tomto meste resp dedine.

Napraskany na terase pisanie zapiskov ked tu zrazu velka mys, kurva chcela mi ist do izby.

V izbe mega teplo, vonku tez. Kurva uz sa potrebujem schladit niekde.

Zajtra to bude zaujimava celodenna trasa po neexistujucich cestach.

Normalne rozmyslam, ze skusim ten bus o 5.00 ale ked nepojde bude to kurva dlha cakacka a este aj v tme. Uvidim ako sa zobudim.

Naklady :

2xmazzarelo gh, singel, private kupelka : 20usd
10ks vysmazanych bananov : 0.5usd
Gh barolos, singel, fan, privat kupelka kyblova : 10usd
Voda 1.5l, coca cola 0.25l : 1usd (0.5+0.5)
Dvojite bakso special, shake : 3.75usd (3+0.75)
2xtiger pivo plechovka 0.33l : 2.5usd
2xmaso na palicke : 0.5usd
Banany : 1usd (1-1.5kg)
Nakup : 3usd ( 2xvoda 1.5, pivo 0.33l bintang, krekry)
Jedlo : 3usd (ryza 1, 4xmaso na palicke 1, mango shake 1)


Advertisement



Tot: 0.134s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 30; dbt: 0.0868s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb