Lima, Miraflores

Peru's flag
South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores
March 10th 2012
Published: March 14th 2012

In Lima is het heerlijk warm. Tussen de 20 en de 30 graden. Vooral als de zon echt doorbreekt dan loopt de temperatuur flink op. Toch doet zich ook een vreemd natuurlijk verschijnsel voor. Een koude oceaan stroming vanaf de zuidpool genaamd de "Humboldt stroming" komt hier voorbij de kust. Dit heeft een effect s'morgens vroeg de zon opkomt en de temperatuur snel oploopt naar ergens tussen de 25 en 29 graden. Na een uurtje komt er een damp vanuit zee de stad in drijven. Je ziet echt een deken zich uitrollen de stad in. Deze damp blijft als een soort mist over de stad hangen en lost pas om een uur of vijf in de middag weer op. Het is even wennen maar ook wel lekker wat de temperatuur blijft met de mist ergens rond de 22 graden hangen. Zonder de mist zou het wel erg warm zijn. In de zomer, wat het nu is, valt de mist nog mee. Als dat het geval is lijkt mij Lima not the place to be in winter. Een trieste bedoeling om altijd in de mist te leven.

Tien weken vakantie waarvan vier weken lekker rond hangen in Lima Miraflores. Het enige wat ik in Miraflores ga doen is Spaanse les volgen en de cursus "7 habits" opnieuw doen. Dan zou je zeggen tijd genoeg. Nou vergeet het maar. De tijd vliegt om. Ik ben hier nu 10 dagen en ik heb de "7 habits"cursus nog niet eens opgezocht. Miraflores is een mooie wijk aan de kust, iemand zei het is het Beverly hills van Lima en dat klopt wel. Om naar het strand te gaan moet je een flinke trap af. Miraflores ligt namelijk op rotsen en het strand en de zee ligt zo'n 40 meter lager. De golven zijn vrijwel altijd goed om te surfen. Dat wordt dan ook volp gedaan. In Miraflores zijn veel restaurantjes, koffie tentjes en uitgaansgelegenheden. Een prima plek om lekker rondt te hangen. Woensdag 8-2 starte ik met Spaanse les bij El Tulipan . Eerst les van Veronica die geruime tijd in België gewoond heeft en Nederlands spreekt. Dit is handig om de basis uit te leggen. Daarna krijg ik les van Lis. Zij spreekt alleen Spaans tegen me. Ze spreekt wel Engels maar doet dat absoluut niet. Ze blijft in het Spaans tegen mij praten. Als ik echt een woord niet weet dan schrijft ze het in het Engels op het bord. Lis maakt de lessen leuk door veel plaatjes op internet erbij te halen. We namen bijvoorbeeld alle groente door maar ook alle typisch Peruaanse gerechten. In de laatste les deden we karaoke. Ik mocht een in Peru bekende pop song in het Spaans zingen. Ik weet niet eens meer welk liedje het was maar er kwam een hoop amor en corrazon in voor. uiteindelijk begrijp ik een beetjevan wat er in het Spaans gezegd wordt en het lezen lukt ook een klein beetje, maar het zelf maken van zinnetjes blijft erg moeilijk.

Kokoloki hostel had mijn optie voor week twee niet verwerkt dus ik moest wat anders zoeken. Ik ben verhuisd naar Hitshikers . Een hostel wat op haar binnen plaats ruimte heeft voor "overlanders". Dit zijn reizigers die met een camper of een 4wheeldrive door het land trekken. Wat een verhalen kunnen zij vertellen. S'avonds een het bier op tafel en dan komen de verhalen los. O.a. Dirk + Maria Wassenaar stonden er een paar dagen met hun Toyota 4WD (a global journey without a end date ). Sinds 2000 zijn zij al aan het reizen. Ook Lacey en Luis hadden mooie verhalen die op hun "Lost world expedition" zijn. Lacey en Luis waren al twee en een half jaar onderweg en willen vanuit de US een rondje rond Zuid Amerika doen. Tenminste als het geld dat toe laat. Heerlijk om te luisteren naar en te praten over wat deze mensen drijft om zo'n onderneming te starten. Luis is een echte kookgek en vertelde over de lijst van Gaston. Met Luis en Lacey ben ik Grimanesa's Anticuchos wezen eten. Anticuchos is het hart van een rund en staat als nr 5 op de lijst van Gaston.

Het was super weer met Patricia op te trekken en ook om haar kids te leren kennen. Ze heeft zelfs dagen vrijgenomen om mij Lima en omgeving te laten zien. Ze heeft me meegenomen naar een ruïne van de Inca's 20km buiten Lima genaamd Pachacamac. Zo'n ruïne blijft een hoop oude stenen maar met een goede gids komt het tot leven. Wat een ver ontwikkeld volk waren de Inca's. Het weven van kleden, maar ook een soort accounting systeem zijn enkele van de vele zaken die zij zelf al ontwikkeld hadden. Erg indruk wekkend.

15th March 2012

nog niet alles gelezen, maar geweldig dat je dit zo nauwkeurig hebt bijgehouden,goede reis verder

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb