Blogs from Mendoza, Mendoza, Argentina, South America - page 8

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 7th 2015

Het feesten van de eerste dag van de Vendimia was nog maar net gedaan en de volgende werkdag kwam eraan. Dit keer weer om 06u45 beginnen. In het begin viel het zwaar maar daarna ging het steeds beter. Dit keer passeerde de stoet langs onze straat en kwamen allerlei prominente figuren van de Argentijnse regering, enkel de presidente ontbrak dit heeft misschien met de komende verkiezingen te maken. Dit wou zeggen dat vanaf 08u00 de drukte in onze straat begonn en ook in ons hostel. Ruim 1/3 van het hostel vertrok vandaag en wederom wilden veel toeristen in ons hostel komen logeren. Dit ging ook vrij hard, want een combinatie van veel mensen met 35 °C zon men zou voor minder afzien. We moesten wederom heel wat toeristen teleurstellen. Voorts moest er ook veel administratief werk ... read more

We arrived in Mendoza by plane from Iguazu. We took a taxi to our hotel and the taxi driver gave us information regarding wine tasting. We were booked at the Sheraton using points for five nights and we thought this would be a good time to relax and enjoy a nice hotel. The hotel is right downtown so we could walk into town anytime we wanted. The hotel has a hot pool, picture a pool size hot tup which we enjoyed as well as the steam baths. It was great having nice beds and towels every day. In South America many small hotels do not give you fresh towels every day. We took two wine tasting tours, no drinking and driving for us. We also toured an olive oil factory. Two of the winerys we visited ... read more
We bought a memory chip for our new camera.
Wine tasting in downtown Mendoza

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 6th 2015

De vijfde dag begint vrij vroeg moest beginnen in het hostel om 06u45. Het ontbijt voor de gasten moet dan worden klaargelegd. Daarna kwamen de ene na de andere gasten binnen omdat vandaag Vendimia begint. Dit zijn de wijnfeesten, het meest populaire evenement van Mendoza. Bij momenten was het in het hostel vrij chaotisch. Je moest goed bij de les blijven. Dit had als resultaat dat het hostel volzet was en we met pijn in het hart sommigen toeristen moesten doorverwijzen naar de concurrentie. In de namiddag moest ik werken in het reisbureau, dit was zo goed alss onmogelijk want het internet lag gedurende de hele dag plat waarbij we alles moesten opschrijven op papier. Hopelijk is er morgen wel internet waarbij de werkzaamheden terug kunnen worden aangevat. Daarna als gewoonelijk een partijtje fitness om de ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 5th 2015

De vierde dag was tot nu toe de meest gevulde dag. In de voormiddag ging het nog rustig aan toe in het reisbureau, kon rustig de concurrentieanalyses maken en de enkele klanten een tour adviseren. De namiddag was helemaal anders. Ze as vrij chaotisch. Morgen begint Vendimia, de wijnfeesten het grootste feest in Mendoza. Mendoza wordt als het ware overspoeld door toeristen. Deze willen dan allemaal natuurlijk de goedkoopste plaats en kunnen dan moeilijk doen. Gelukkig zijn ze niet allemaal even moeilijk. Zeker als er dan problemen met betalingen voordoen en reservaties. Op het einde van de dag ben je dan behoorlijk moe. Gelukkig kan dan na het sporten de ontspanning komen en komt de welverdiende rust. Dit doen we net als gisteren met Het Italiaans volksfeest. Want Italiaans is na het Spaans de meest gesproken ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 4th 2015

De derde dag bij Mendoza AndesTravel. In de voormiddag werkte in de analyses van de concurrentie verder af, deze verwacht ik zaterdag ten laatste af te hebben. In de namiddag mocht ik een eerste keer in het hostel werken ik werd door een medewerker begeleidt. Ik mocht meteen al reservaties maken dit ging nog niet zo eenvoudig omwillen dat ik het systeem nog niet helemaal onder de knie heb. Later mocht ik ook een reservatie annuleren. Voorts probeerde ik de klanten in het hostel ook te helpen. Na het leerrijke deel komt het ontspannende deel we gaan dan met enkelen dan gaan sporten en daarna gaan feesten. Het eerste grote feest van de feestelijke maand maart is begon: het Italiaans festival met allerlei typîsche Italiaanse gebruiken en natuurlijk de heerlijke gastronomie en zo gaan we al ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 3rd 2015

De tweede werkdag zal iets anders verlopen als bij de eerste dag, de instucties worden aan mij gegeven via WhatsApp. Het was wederom een dag werken in het reisbureau en dit ging vrij goed. Ging de klanten helpen om hun ideale tour te kunnen boeken dit in: Frans, Engles of Spaans. Daarna moest ik nog wat verder werken aan de concurrentieanalyses. Na daarvan een deel te hebben gemaakt kwam de verdiende. Eerst een goed uur fitness en dan met de kotgenoten naar een tof restaurant gaan met een wijn van Mendoza natuurlijk :).... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 2nd 2015

Vandaag begint de stage definitief voor mij. Ik mag de hele dag werken in het reisbureau van Mendoza Andes Travel. Mijn stagementor geeft daar een duidelijke duiding van wat ze verwacht van mij voor de komende dagen in het reisbureau. Ik mocht meteen al starten met Excell, meteen een van mijn mindere vakken. Ik mocht de files van de boekhouding voor de komende maand opstellen en inkomsten en uitgaven bestuderen voor de maand februari. Dit ging goed. Hierna moest ik een folder maken die al mensen in het reisbureau moeten gebruiken. In deze folder staan alle tours die wij aanbieden met de nodige info voor benodigheden, verplichte zaken. Dit zijn er bijna 50 dus zal er wel even zoet mee zijn. Na een gevulde maar toch leerrijke dag kwam de leuke vrije tijd. Eerst gaan sporten ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza February 21st 2015

Mendoza: viajamos durante toda la noche en el bus de Bariloche a Mendoza. El terminal de buses es céntrico y de allí se puede caminar fácilmente al departamento de nuestra vieja amiga Charo, conocida por david desde hace años por ser la mamá de la ex-esposa de Simón, un amigo alemán que vivió en san Agustín por un tiempo y fue parte de la comunidad de extranjeros san agustinianos. Hoy, el vive junto con su nueva esposa en Mendoza y fue nuestro contacto cuando planeábamos llegar a esta arboleada ciudad. Asi fue como nos reencontramos con Charo, quien muy amable y generosamente compartió por un par de días su hermoso espacio. Con los amigos departimos en varias ocasiones y nuestro tema común y cercanía con san Agustín nos mantuvo ocupados en varios temas de actualización y ... read more
Plaza de la independencia, Mendoza
Nuestra amiga Charo
Tango en Mendoza

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza January 28th 2015

25 janvier 2015 - Jour 100 Waouw, centième jour de voyage, ça en jette ! Et pourtant la journée ne sera pas très intéressante puisque aujourd'hui nous faisons le transfert d'Ushuaïa à Mendoza. Nous avions d'abord pensé faire le trajet en bus mais il s'est avéré que ça nous revenait pratiquement au même prix de le faire en avion pour beaucoup moins de temps, malgré une escale à Buenos Aires. Nous quittons donc le bout du monde par les airs, en direction de la région des vins. Le choc thermique est au rendez-vous. A peine sortis de l'avion, on enlève les couches au fur et à mesure avant même d'avoir récupéré les bagages. On demande au chauffeur de taxi combien il fait: 38 mais parce que c'est couvert, sinon c'est 43. Ah voilà... C'est déjà la ... read more
Cerro de la Gloria
Départ à cheval
Plaines de Mendoza

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza January 24th 2015

I got up at 6am after 3 hours sleep determined to pack, get to this beautiful park, buy my bus ticket to Santiago and get on it. But very quickly it became too hot to do anything, it’s 39 degrees today. In the last few days my friends and I would start walking to the city centre and after a few blocks we would stop walking, quit following our plans and come back to the hostel with sunburned faces. We just return to the wonderful hostel with air conditioning, we relax and chat. We all take siestas in the living room sometime in the day between 1pm and 6pm as everything is closed in Mendoza during those hours. This morning I drank a coffee in the main square and listened to the sounds in the background ... read more

Tot: 0.086s; Tpl: 0.006s; cc: 4; qc: 76; dbt: 0.0495s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb