Taronga Zoo & Uit eten met Hans en Arjan

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
July 9th 2008
Published: July 12th 2008

Oeps, ik loop achter! Het is inmiddels eigenlijk al vrijdag 11 juli. Ik zit met Sylvia in onze camper in Brisbane op een camperpark een glas shiraz te drinken maar ben met het blog nog helemaal niet zover. Ik moet nog vertellen over de dierentuin, over uit eten gaan met Hans en Arjan, en natuurlijk over het Blue Mountains-avontuur van donderdag...

Goed, eerst de dierentuin, want dat was vandaag, woensdag 9 juli.

Vandaag zijn we met Elaine meegereden naar haar werk, want daar werden we opgepikt door Sandra en dochter Caitlin. Twee dagen geleden waren we al met Sandra en Caitlin (en Ron, Simon en Elaine) uit eten geweest om alvast kennis te maken, vandaag hebben ze ons de hele dag op sleeptouw genomen door Taronga Zoo. Taronga Zoo is een vrij grote dierentuin in het noorden van Sydney. Als je naar de foto's kijkt dan zie je bij die van de giraffes dat we vanuit de dierentuin een schitterend uitzicht hebben over de stad en de haven (en de brug en Sydney Opera House). We hebben weer van alles zien rondlopen, van Australian wildlife (kangoeroes, wallabies, crocs, etc.) tot de meer gebruikelijke dierentuindieren (tijgers, leeuwen, beren). Het was een gezellig dagje en Sandra en Caitlin waren erg hartelijk.

's Avonds heeft Elaine ons nog op het station gezet waarna we met de trein naar het centrum van Sydney gereden zijn. Daar wonen namelijk Hans en Arjan, twee ex-collega's van mij met wie we hadden afgesproken uit eten te gaan bij een lokale Thai. Hun appartement was gelukkig makkelijk en snel te vinden, dus we konden gauw de regen uit. Wat een gaaf appartement hebben zij zeg! Ze wonen op de achtste verdieping en hebben echt een schitterend huisje met twee ruime slaapkamers, twee badkamers en nog een forse woonkamer met open keuken. Heel strak allemaal! Tien minuten lopen van hun huisje zat het Thaise restaurant waar ze hadden gereserveerd. Het was er erg druk, niet zo groot maar het eten was echt helemaal top. Sylvia had nog nooit Thais gegeten maar was helemaal verkocht! Da's mooi, want dat betekent dat we in Nederland ook eens wat vaker aziatisch kunnen gaan eten, jeee!

Dat was woensdag wel zo'n beetje, snel door met donderdag!

Mark en Sylvia

Sylvia is niet grappigSylvia is niet grappig
Sylvia is niet grappig

In Nederland smijt Sylvia slakken altijd van ons balkon maar dat mag niet van mij want dat is zielig. Toen we hier dus zagen staan "Don't squash snails" zei ik dat Sylvia er maar even naast moest staan. Doet die sniek gewoon haar hand op "don't"! Bastard!
VogeltjeVogeltje
Vogeltje

Deze zie je overal vliegen en is een beetje een soort lokale merel.
Money bagMoney bag
Money bag

echt ontzettend lekkerrr

12th July 2008

Lieve juf Sylvia en Mark, Ik vind de foto's mooi die jullie hebben gemaakt. Nog veel plezier in Australie. Groetjes, Jim
16th July 2008

Voor Jim
Lieve Jim, wat leuk dat je meeleest! Het is hier heel leuk in Australie. Gaan jullie nog weg of blijf je lekker thuis? Tot over een paar weekjes!

Tot: 0.097s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb