Blue Mountains

Oceania » Australia » New South Wales » Blue Mountains
July 10th 2008
Published: July 12th 2008

Dag allemaal,

Vandaag hadden we onze laatste volledige dag in Sydney, want morgen gaan we naar Brisbane om ons camperavontuur te beginnen! Ok, feitelijk zijn we ons camperavontuur al begonnen maar dat is omdat ik nog een dag achterloop met bloggen. Laat ik niet op de zaken vooruit lopen en eerst maar eens vertellen wat we vandaag, donderdag 10 juli, hebben gedaan in Sydney, of eigenlijk in de Blue Mountains.

Elaine heeft ons vanochtend weer op de trein gezet, waarna we bijna twee uur onderweg zijn geweest naar Katoomba. Katoomba is het bekendste plaatsje in Blue Mountains van waaruit de meeste mensen hun "hike" (wandeltocht) door dit berggebied beginnen. We hadden ons warm aangekleed want het was (excuses voor het taalgebruik) fokking koud, zo'n 6 graden boven nul met een gevoelstemperatuur van een graad of 2! Sylvia had 24 leggings aan, 16 paar sokken, snowboots, 3 skibroeken, 6 windjacks, 2 thermische onderbroeken, een paar vesten en op haar hoofd 4 wollen mutsen, een paar oorwarmers een een bivakmuts. Als Sylvia het koud heeft gaan alle remmen los... Ok, het klinkt misschien overdreven, en dat is het ook, maar geloof maar dat we ons warm hadden aangekleed (zie foto's).
Giant StairwayGiant StairwayGiant Stairway

900 steps :ยท

Vanaf Katoomba zijn we in een halfuur naar de bergrand gelopen (Echo Point), waar we genoten van een schitterend uitzicht over het hele berggebied. Hier hebben we bij een soort VVV-kantoortje een wandelkaart gehaald, zodat we niet hopeloos zouden verdwalen. Onze wandeltocht begon met een afdaling van 900 traptreden langs de bergrand (Giant Stairway). Halverwege had ik al last van mijn scheenbenen dus dat was enorm genieten. Eenmaal beneden zijn we een pad afgewandeld naar Leura, een klein dorpje naast Katoomba. We liepen een uur of twee door een bos waarna we bij een paar schitterende watervallen uitkwamen. Hierna moesten we weer omhoog, en ook dat ging met grote trappen. Helemaal bezweet kwamen we bovenaan uit bij een weg die we vervolgens hebben afgelopen naar het treinstation van Leura. Al met al hebben we zeker een uur of vier gelopen, wat een workout!

's Avonds hebben we thuis bij Simon en Elaine een wasje gedaan en verder niet zoveel. Ze hadden heerlijk voor ons gekookt (zalm met dille en kappertjes, groenten en aardappelpuree).

Morgenochtend gaan we weg uit Sydney, maar we komen aan het eind van onze reis nog even terug. Vlak voor we naar Nederland teruggaan zijn we nog twee nachten bij Simon en Elaine thuis.

Ciao!

Mark en Sylvia

13th July 2008

Slinky!
Hey hikers! Kunnen jullie nog even teruggaan naar die Giant Stairway en voor mij een Slinky eraf laten gaan? ;-)

Tot: 0.048s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0281s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb