Het camperavontuur is begonnen!

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
July 11th 2008
Published: July 12th 2008

En dan nu het camperavontuur.

Vanochtend om 11 uur zaten we in het vliegtuig op weg naar Brisbane. Brisbane ligt net als Sydney aan de oostkust van Australie, maar een stukje noordelijker en dus dichter bij de evenaar. In Sydney was het ongeveer 10 graden toen we vertrokken. Toen we anderhalf uur later in Brisbane aankwamen was het daar een goede 10 graden warmer, bijna 20 graden! Dat is nog eens een warm welkom. Toegegeven, het is nog niet echt zwembroekenweer, maar het is in elk geval niet meer zo koud als in Sydney. Hoe noordelijker we nu trouwens komen, des te warmer het wordt. In Cairns, waar we over drie weken moeten zijn, is het als het goed is tegen de 30 graden. Sylvia stelde voor dat we die 1700 kilometer maar in een ruk moesten rijden om daarna drie weken op het strand te vertoeven in Cairns. Nou dat gaat dus mooi niet gebeuren, want onderweg is genoeg te zien en we komen hier verdorie niet om alleen maar op het strand te liggen. Dan hadden we net zo goed naar Spanje kunnen gaan.

Vanaf het vliegveld van Brisbane hebben we een taxi genomen naar het kantoor van Britz, het camperverhuurbedrijf. Nadat we in anderhalf uur alles te horen hebben gekregen wat we moesten weten over de camper zijn we vertrokken. Ons eerste doel was een camperpark in het noorden van Brisbane, 5 kilometer van waar we de camper hadden opgehaald. We konden het niet meteen vinden want de routebeschrijving die we hadden gekregen klopte niet helemaal. Uiteindelijk hebben we maar bij een McDonalds gevraagd waar dat verrekte park nou was en kort daarna hadden we gelukkig gevonden. Het is trouwens best spannend om in zo'n grote wagen rond te rijden in het drukke Brisbane, zeker als je bedenkt dat men hier links rijdt, net als in Engeland. Dat betekent links rijden, rechts inhalen, rotondes die linksom gaan, en om het allemaal nog wat verwarrender te maken heeft rechts gewoon voorrang. Hmm...

's Avonds hebben we op ons kleine fornuisje (tweepits) ravioli klaargemaakt met verse courgette, aubergine en pastasaus. We wanen ons echte kampeerders. We hebben trouwens van alles aan boord: een keukentje met een magnetron, koelkast, waterkoker, broodrooster en een fornuis. We hebben alleen geen douche en wc, dus daarvoor zijn we aangewezen op de voorzieningen van het camperpark.

Dat was de eerste dag van ons camperavontuur. Morgen gaan we Brisbane verkennen en slapen we nog een nacht op hetzelfde camperpark. Daarna vertrekken we noordwaarts.

Mark & Sylvia

12th July 2008

Lieverds, ben erg blij dat jullie het zo naar de zin hebben. Nu maar hopen dat het weer ook wat warmer wordt en dat de coast-trip een wordt om niet te vergeten. Erg leuk om jullie blog te volgen. Wat een leuk klein campertje maar wel met alles er op en er aan zo te horen. Geniet er maar van! Ik ben gisteren weer thuis gekomen na een emotionele en zeer succesvolle week in Japan. Even bij tanken en dan dinsdag naar Spanje. Hoop vandaar ook jullie fantastische avontuur te kunnen volgen. Veel liefs van Pa en Ma van Dijk XXXX
13th July 2008

No problemo voor Markie toch?
Wel vreemd dat van rechts voorrang maar wel tof dat de rotondes linksom gaan... ...want Mark had daar ooit al eens voor geoefend (op zoek naar de Albert Kuijp, remember Mark?)! ;)

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.0633s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb