Sylvia & Mark

2TallTravellers

Hi! We're Sylvia and Mark from The Netherlands and this is our Travel Blog!

Travel experiences currently in our blog:

China 2007
Australia 2008

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney August 3rd 2008

G'day mates! Het heeft even geduurd, maar bij deze het laatste afrondende verhaaltje over onze reis door Australie. Vrijdag 1 augustus was een zwarte dag, het was namelijk de dag dat we ons zo geliefde campertje weer moesten inleveren. En voordat je je camper kunt inleveren moet je 'm eerst helemaal ontdoen van alles wat niet al in de camper zat toen je 'm kreeg. Dus al je persoonlijke spullen eruit en aangezien die allemaal los door de camper zwierven moesten we die weer allemaal netjes in de koffers zien te stoppen. Het reizen met "Britzie" was ons totaal niet tegengevallen en het viel dan ook niet mee om na drie weken kamperen ons mobiele huisje weer in te leveren. Aan alles komt alleen toch een einde en dus ook aan ons kampeeravontuur. We hebben trouwens ... read more
Vicroriaanse huisjes in Paddington, Sydney
Dagje Paddington
Goed eten bij Gusto!

Oceania » Australia » Queensland » Kuranda July 31st 2008

Vanochtend hebben we Port Douglas voor de laatste keer achter ons gelaten en zijn we op weg gegaan richting Cairns. We hadden na een paar dagen relaxen voor de verandering een action-packed dag voor de boeg. Vlak voor Cairns zijn we de weg af gegaan op weg naar het opstappunt van de Skyrail naar Kuranda. Deze Skyrail is 7,5 kilometer lang en voerde ons over een enorm regenwoud. Onderweg kon je op twee plekken uitstappen. Bij het eerste station kon je rondlopen door een stuk van het regenwoud. Onderwijl kreeg je allerlei informatie over alles wat er groeit en leeft. Op het tweede station had je een prachtig uitzicht op de Barron Gorge Falls, een enorme waterval. Kuranda is een klein dorpje in het midden van het grote regenwoud en is uitgegroeid tot een grote toeristische ... read more
Mark en Sylvia
Eenzaam besje
Barron Gorge Falls

Oceania » Australia » Queensland » Port Douglas July 30th 2008

Vanochtend vroeg, 29 juli, werden we vriendelijk gewekt door een "law counceler" die op onze camper klopte. Of we niet wisten dat het verboden was hier te kamperen... Nee, dat wisten we niet, ahum... We kwamen er met een waarschuwing vanaf, maar de volgende keer zouden we een boete krijgen! Foei Mark en Sylvia! Na het ontbijt van fruitbreadwentelteefjes hebben we de camper toch maar weer naar het dichtsbijzijnde camperpark gebracht en daarna zijn we weer lekker op het strand gaan liggen. Onze dagen hier bestaan uit zonnen, winkeltjes kijken (dat doet Sylvia het liefst), ijs eten en in het koffietentje "Re:hab" hangen (Mark's favorieten). Kortom: we hebben het zwaar hier. We weten niet wat we nog meer over ons verblijf hier moeten schrijven. We genieten in ieder geval met volle teugen. Kijk maar naar de ... read more
Lekker chillen
Even internetten in Re:hab
Romaaaantisch!

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » open water July 28th 2008

we hebben gedoken. wel drie keer, en het was allejezus koud. zelfs voor de haaien want die waren allemaal verstopt. gelukkig waren er wel grote garnalen. en die heb ik allemaal opgegeten. en de meloenen ook. ... aldus Sylvia, en nu weten jullie waarom ik haar nooit deze blogjes laat typen. Ok, in hoofdlijnen klopt het wel, want we hebben inderdaad drie keer gedoken, het was inderdaad verdomde koud en de lunch aan boord van de boot bestond inderdaad uit (onder andere) garnalen en meloen. Maar zo'n samenvatting is wel erg karig, dus bij deze mijn verhaal. We stonden erg vroeg op, want we werden om 7.30 verwacht in de Terminal van de haven. Gelukkig was het maar tien minuten rijden met de camper naar de haven. De boot waarmee we naar het rif gingen was ... read more
Niets is zo vies als een nat duikpak aantrekken...
Stoer?
Sylvia in vol ornaat

Oceania » Australia » Queensland » Port Douglas July 27th 2008

Vanochtend, 26 juli, zijn we vertrokken naar Port Douglas, een dorpje dat nog ongeveer 60 kilometer noordelijker aan de kust ligt dan Cairns. Port Douglas is een vrij klein plaatsje en is een beetje te vergelijken met Noosa Heads, waar we eerder een dag op het strand hebben gelegen. In tegenstelling tot Cairns is dit dorpje niet vergeven van de souvenirwinkeltjes met boemerangs en didgeridoos, er is één lange straat met winkeltjes (kleding, boeken, supermarktje, schoenen...) en restaurants. We hebben met de camper eerst een verkennend rondje gemaakt door het dorpje en toen zijn we naar het dichtstbijzijnde camperpark gereden. Wederom hadden we enorm veel geluk want er was nog maar één plekje vrij. Vanaf het park loop je in drie minuten naar het "4 mile beach" en omdat Sylvia het strand toch wel heel erg ... read more
Spannend boek joh!
Soaking up the sun
Factor 30

Oceania » Australia » Queensland » Cairns July 25th 2008

Hallo allemaal! We zijn weer helemaal vrolijk, want vanochtend (24 juli) werden we wakker met een schijnende zon! Hoe gaaf is dat? Na dagen van waardeloos weer was eindelijk de lucht weer eens blauw in plaats van donkergrijs. We begonnen de dag met het verhuizen van de camper, voor de komende nacht hadden we namelijk een gewoon plekje en hoefden we dus niet weer langs het hek te parkeren in de modder. Om daarna eerst maar eens even goed van het weer te genieten hebben we een paar uur in onze kampeerstoeltjes voor de camper gezeten. Sylvia in haar bikini vol in de zon, ik half in de schaduw. Nadat we geluncht hadden zijn we via het strand naar Cairns gewandeld. Het was een flinke tippel maar heerlijk om met een fris briesje in de zon ... read more
Kookaburra
Relaxstoeltje
ijsthee in Cairns

Oceania » Australia » Queensland » Cairns July 23rd 2008

Vandaag was het (wederom) bewolkt toen we opstonden en het had 's nachts geregend. We besloten ons er maar niks van aan te trekken en vol goede moed te vertrekken naar Mission Beach. Mission Beach ligt tussen Townsville en Cairns en heeft het mooiste en grootste strand van Australie (uitgezonderd de eilanden). We hebben helaas niet meer dan een uurtje in Mission Beach rondgewandeld want wederom waren de weersomstandigheden dramatisch. Er waren precies twee mensen op het kilometerslange strand en die hadden een wetsuit aan en waren aan het kitesurfen... Of eigenlijk waren ze aan het stoppen met kitesurfen want het waaide veel te hard. Dan maar weer verder op weg naar Cairns. We hadden er inmiddels goed de balen van dat het al een paar dagen achtereen baggerweer was en dat we daardoor zowel Airlie ... read more
On the move
In de supermarkt
Brrr... Koud in Mission Beach

Oceania » Australia » Queensland July 22nd 2008

Ik ga even afstappen van het blog-a-day principe want wat we de afgelopen drie dagen hebben meegemaakt kan makkelijk in een kort verhaaltje worden beschreven. Op 20 juli zijn we vroeg met de camper op weg gegaan met als eindbestemming Airlie Beach. 780 kilometer moesten we hiervoor overbruggen, maar omdat er onderweg echt niks bijzonders te beleven is wilden we dit graag in een dag doen. Zo verloren we geen tijd en konden we snel gaan genieten van de Whitsunday Islands die voor Airlie Beach liggen. Rond een uur of zes kwamen we aan in Airlie Beach, een leuk badplaatsje waar we eerst even een uurtje hebben zitten internetten. We hadden de afgelopen twee dagen in Carnarvon Gorge echt waanzinnig mooi weer gehad maar toen we aankwamen in Airlie Beach zagen we flink wat bewolking. Op ... read more
Verse ananas!

Oceania » Australia » Queensland » Carnarvon NP July 19th 2008

We zijn vandaag vroeg opgestaan voor de wandeling door Carnarvon Gorge. Ruim 14 kilometer wandeltocht hadden we voor de boeg met hier en daar wat klimwerk. Nou hadden wij de Giant Stairway bij de Blue Mountains al overleefd dus ons maakte je niet echt bang meer. Linda, onze gids, wist gedurende onze wandeling van alles te vertellen over de planten en bomen die we onderweg tegenkwamen. Veel van de planten worden door Aboriginals gebruikt als geneesmiddel tegen kwaaltjes. Een van die planten bijvoorbeeld, met de rare naam "soapie box", wordt voor van alles gebruikt. Het helpt tegen buikpijn en hoofdpijn en als je de blaadjes kneust en met water mengt kun je het gebruiken als zeep. Handig hoor... We hebben tijdens de wandeling jammergenoeg niet veel wildlife gezien, daarvoor schijn je beter 's nachts door het ... read more
Aboriginal kunst
Vrouwelijke vormen?
King Fern, ofwel de koningsvaren

Oceania » Australia » Queensland » Carnarvon NP July 18th 2008

Vandaag zijn we na 250 kilometer aangekomen in Carnarvon National Park. De laatste 30 kilometer waren niet geasfalteerd, dus dat was een zogenaamde "bumpy ride". We moesten trouwens vooraf bellen met de "rangers" van het park om te vragen of de wegen wel goed begaanbaar waren. Door de regen zouden de wegen niet echt geschikt kunnen zijn voor onze eenvoudige campervan. Gelukkig waren de wegen in orde en konden we gaan. Carnarvon National Park is echt een waanzinnig groot natuurreservaat, bestaande uit verschillende segmenten. Een van de segmenten die goed toegankelijk is voor bezoekers vanaf de oostzijde is Carnarvon Gorge, dat is ook waar wij heen zijn gegaan. In het kort, Carnarvon Gorge is een soort groene vallei met een aantal vertakkingen waar ontzettend veel planten, vogels en andere dieren leven die nergens anders in Queensland ... read more
Sylvia het wentelteefje
Landschap
Wilde wallabies!

Tot: 0.283s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 98; dbt: 0.2195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb