Blogs from Telegraph Cove , Vancouver Island, British Columbia, Canada, North America

The next day found myself on the greyhound again, this was luxury compared to some of the buses I have been on but 8 hours on a bus is 8 hours on a bus and can be boring at times!! My destination was telegraph cove where I was to go grizzly bear watching. I arrived at Port McNeill not far drom the northernmost part of Vancover Island from there I had to call yet anither taxi to get a life to the beautiful port that was Telegraph Cove, it was a former fishing port which now was one its main draws as it was unspoilt. I can certainly recommend the campsite here, it was surrounded by dense woodland, and 5 mins away from a hiking trail and a bubbling brook wound its way past the tents, ... read more
Telegraph cove

Startująca o 7 rano miśko-tura pozwoliła mi zobaczyć Telegraph Cove w promieniach wschodzaącego słońca. Wszystkie te małe chatki ze stuletnią historią mieniące sie kolorami. Nie mogłam uwierzyć naszemu szczęściu - kolejny cudowny dzien w krainie wiecznego deszczu - dla mnie do oglądania lokalnej przyrody, a dla Q i małejEm do eksplorowania placów zabaw. Widziałam miski! Dużo miskow! Najpierw dwie godziny płynęliśmy przez zatokę Johnstone motorówką, gdzie dostaliśmy śniadanie i miśkowy briefing. No bo każdy chce zobaczyć grizzly - symbol Kanady, ale pytanie dlaczego nie czarnego niedźwiedzia? Czy to egzotyczne imię tak przyciąga? I gdzie są kamizelki ratunkowe. I nie palimy petków przy miśkach. W British Columbia żyje około 200 000 czarnych niedźwiedzi i 10 000 grizzly . Oprócz tego w Kanadzie są jeszcze oczywiście niedźwiedzie polarne - niby osobny gatunek, ale może nie do końca... read more
"Duża" łódka.
Misie dwa.
Mama Lenora z 2 małymi.

Jesteśmy na końcu świata. Q właśnie wyszedł do samochodu po moje okulary, a ja już wyobrażałam sobie nagłówki gazet: "Polak zjedzony przez niedźwiedzia w Kanadzie!", "Niedźwiedź-ludojad znowu atakuje!" A spotkani po drodze lokalni, co mieszkają tu od pół wieku mówią, że miśków w okolicy jest mnóstwo i jakieś takie są spokojne. O! Nawet tu za rogiem jest samica z małymi i im kanapowy piesek lubi za nią biegać. Szaleństwo! Przyjechaliśmy do Telegraph Cove, liczącej 20 mieszkańców osady na samej północy Vancouver Island. Stąd wypływają tury na miski grizzly i po to wlekliśmy się tu prawie 500 km z Tofino, które i tak wydawało się – oględnie mówiąc – na uboczu. Rano jeszcze napiliśmy się kawy z dudersami i wyruszyliśmy techniką żabich skoków, nie wiedząc, jak na cały dzień w samochodzie zareaguje małaEm. Zaczęła od drzemki, co ... read more
Katedralny las
Cathedral Grove

Dziś czułam się, jak żona myśliwego-marynarza. Patrzyłam w morze. Q pojechał na miśkową wyprawę, a my zostałyśmy z małąEm w porcie. Na szczęście rano znów wyszło słońce i zamiast robić ciasteczka z play-doh (Thank you, Wallmart ! NB, play –doh 3 razy tańsze niż w Smyku) i naklejać Peppo-naklejki, drzemałyśmy na molo i dokazywałyśmy na placu zabaw. Zaczęłyśmy jednak od śniadania drwala, w znanej nam z poprzedniego wieczora knajpy, bo General Store, choć otwary, na początku sezonu oferuje tylko to, co zostało mu z poprzedniego roku, czyli nie ma chleba, ani niczego innego na śniadanie. Wersja najbardziej light, jaką udało mi się znaleźć w Menu, to były 2 jaja, hashbrowns, do wyboru pieczona szynka, kiełbaska albo boczuś, cieniusieńki plasterek pomidora (o nim karta dla przyzwoitości nawet nie wspomina) i wszystko suto obłożone toastami. Aha, obok jeszcze ... read more
Nasza rezydencja.
Dock przed sezonem.
Drzemka perfect.

My tent is pretty waterproof, or at least water resistant. It rained during the night, but I didn't have any water come into the tent. This answered a question I had about what inclement weather was going to be like. I imagine there may be some water that gets in, but if I can set the tent up during a period of no rain, I shouldn't be having too much of a problem, except for breaking camp in a morning. It would suck to have to do that in the rain, but I will wait for that time to come and see how annoying it is. Once I got up, I packed up and then headed into the village area. It turned out that one man owns the whole village, or so I was told. He ... read more
The Bunkhouse
Whale Museum
Ferry to Alert Bay

Tot: 0.122s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0774s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb