Blogs from Zakopane, Lesser Poland, Poland, Europe - page 4

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane December 27th 2007

After wedding Everyone heads to a little village outside Zakopane called Bialka. Spend 5 Days snowboarding in awesome conditions and spend new years up the hill with beers vodka grilled cheese sausages and fireworks!!! all good have to leave all to soon but awesome holiday! ... read more
Up the Slopes
Kai time
Mike & Adam

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 30th 2007

Zondagochtend pak ik mijn spullen en begin aan de afdaling. Na een halfuur stappen bereik ik de boomgrens en vanaf daar leidt het pad enkel door bossen. Een vrij gemakkelijke tocht, ik volg eigenlijk gewoon de hele tijd een rivier die uitkomt als een waterval vlakbij de parking. Na drie uur zit het erop. Ik krijg een lift van de man in de dertig die ik daar tegenkom samen met zijn maat en zij zetten mij af in Zakopane. In Zakopane koop ik gerookte geitenkaas, een specialiteit van daar, heel lekker besluit ik later. Ik kuier er een uurtje rond en om 10 voor 4 vertrekt mijn trein naar Warschau. Oh, heel raar trouwens om na drie dagen in je eentje in de bergen weer rond te wandelen in een drukke beschaving. Het overdondert je. En ... read more
Trotter
Het bos
Zotjes

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 29th 2007

Waaw. Word ik vandaag beloond met goed weer voor mijn prestatie van gisteren? Heerlijk, ik kan toch niet terug naar Zakopane gaan nu het hier zo goed vertoeven is in de bergen. Twijfel twijfel, maar oeps, mijn geld is op en hier kan ik enkel cash betalen, dus ik moet wel terug. Jammer. Wanneer ik 's morgens Stasia een fijne reis wil wensen vraagt ze wat mijn plannen zijn voor vandaag en ik vertel dat ik een pracht van een idee had dat ik dan meteen weer moest opgeven omwille van geldgebrek. Ai, zegt ze, dat mag niet gebeuren, hier, je mag wat van mij lenen, en ik beloof haar dat ik het zal terugsturen eens ik weer in Warschau ben. Waar mijn geloof in de mensheid eerder in Kraków op de helling kwam te staan, ... read more
Op weg...
Zawrat
Zelfontspanner

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 28th 2007

Vandaag de bergen in. Yippie! Ik neem aan het station van Zakopane een busje, de naam dolmusj waardig, naar Palenica Białczańska, een grote parking aan het begin van nationaal park Tatrzański. Meteen bij het uitstappen kan ik mijn poncho al aantrekken want het regent, zij het slechts zachtjes. Ik denk even te schuilen en te wachten tot het over is maar dat lijkt niet voor heel gauw. Hup, dan maar vertrekken. De eerste 9 km over een verharde weg, waar enkel huifkarren rijden, geen auto's, leiden mij naar Morskie Oko. Aan dit meer dat gerust kan meedingen voor supermooi meer, net zoals Lake Louise, ga ik schuilen in de aldaar gelegen berghut, neem er een warme chocolademelk en eet er mijn middageten. Bij mooi weer en in het weekend passeren er dagelijks zo'n 45000 mensen aan ... read more
Wanneer het even niet regent...
Morskie Oko
Een kijk over de schouder

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 27th 2007

I am writing this VERY late, as you can see we have been lazy with our blogs! Poland I must say was a great surprise....I figured with all the thousands of Polish in London (particularly in the´West side!´) that they all left for a good reason. ....One of Ken´s co-workers even said to him 'Why do you want to go to Poland...I spent 10 years trying to get out of there!!!´ Well, we were pleasantly surprised and in fact Krakow and Zakopane were perhaps to date one of my high-lights of our trip to date. Zakopane is only 2 hours from Krakow (locally buses leave regularly) and is the main, local ski region. The town is nestled in the Tatra mountains and borders with Slovakia. It is the 1st time I have even been to a ... read more
Cheese and more cheese!
Do I have to go walking AGAIN?!!
Beautiful walk in Zakapane

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 27th 2007

Ugh. Eigenlijk vind ik Zakopane maar niets. Het is een ongelooflijk toeristisch bolwerk maar uiteindelijk zal blijken dat het door zijn degelijke faciliteiten wel een schitterende uitvalsbasis is voor een trektocht in de bergen. De namiddag heb ik voornamelijk gespendeerd aan het voorbereiden van mijn uitstap; informeren naar het weer, beschikbaarheid van berghutten om uiteindelijk een tocht uit te stippelen. 's Avonds was het weer maar druilerig en had niet zo'n fijn gevoel bij de dag, mja, buiten voorbereiden had ik niet echt iets gedaan. Ohja, en ik had 's morgens wel Kraków in een ijl tempo doorgenomen. Maar toch. Ik herinner mij van in Riga dat ik samen met Jasmijn in de sauna zat en we bedachten dat je je daar zo goed van gaat voelen en dat we daar moest het niet zo goed ... read more

Yoops! Vanochtend ben ik goed vroeg opgestaan om hups hups nog vlug wat van Kraków mee te pikken. Om 11 uur heb ik dan de trein genomen naar Zakopane. Het eerste uur op de trein was hel saai maar daarna heb ik 2 uur doorheen een pracht van een landschap gereden. Best comfortabel trouwens die Poolse treinen, accomodatie zoals in een vliegtuig. Om 2 uur vanmiddag tsjokten we het station van Zakopane binnen en best grappig hoe de locals je bijna om de nek vliegen met de woorden Pokoju!, Room for rent! Ik heb echter mijn intrek gedaan in een herberg in de stad en deel een kamer met 4 andere Eddy's. Zojuist heb ik mijn pas aangschafte stafkaart van het Tatrasmassief - naar het schijnt het mooiste massief van de Karpaten - bestudeerd en ik ... read more
Trein naar Zakopane

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 17th 2007

After two nights in Krakow we hopped on a bus and headed south to Zakopane - the village at the foot of the Tatras Mountains. It is a gorgeous village, full of gorgeous wooden houses with masses of wooden decorations inside and out. There are so many in fact and it is so unique, that the architecture became known as the "Zakopane style". Unsurprisingly, Evan was most interested in wandering around the town and snapping a few photos. The plans for our house in Donnybrook are getting more and more extravagant. We arrived in Zakopane quite late one afternoon, but were up early the next morning to do a hike through the mountains. We had polled quite a few of the other people staying at the hostel and decided to do "the red trail up, and ... read more
Somewhere behind that mist is the top of our mountain
And it was steep going
Our final aim

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane September 8th 2007

Well, as last noted we travelled from Berlin to Gdansk in Poland and it took over six hours. The roads are very small in Poland and alot are being worked on. The traffic is also very crazy. They don't have many overtaking lanes so you just go for it and the on coming traffic moves over to the side of the road as does the car beeing overtaken! Once in Gdank, which is a habour town on the Baltic sea. We tried some of the the local polish food, Pierogy (as recommended by Lukasz) was the best of the lot in my book. It is dumplings filled with meats, cheeses, pototoes or spinach, very nice. Bigos was a little more interesting, a polish stew consisting mainly of cabbage and meat such as kielbasa sausage, you can ... read more
Gdanks
Warsaw

Europe » Poland » Lesser Poland » Zakopane July 14th 2007

Wow! What can I say? The Tatra mountains, one of my favorite places in Poland, is truly outstanding. I love it here. The view is incredible and the air is so clean. We have just visited Zakopane. This is the home of the famous Gorale (Highlanders). Their lifestyle is both unique and arduous. I find that the people in this region of Poland are among the nicest. We began our trip to Zakopane early in the morning. Upon arrival, we geared up for a hike in the mountains. We hiked for about three hours. The sites were incredible. I am ashamed to say that the old ladies are in better shape than we are. They can pass us up the mountain at lightning speed. We ended up at a waterfall in the mountains. It was ... read more
RECOVERED
The Sleeping Giant

Tot: 0.118s; Tpl: 0.006s; cc: 3; qc: 84; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb