Blogs from Copenhagen, Region Hovedstaden, Denmark, Europe - page 56

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 10th 2007

The snack on the plane to Copenhagen, Denmark was croutons. It was strange and I didn't quite know what to do with them, it was very confusing. So I just waited and watched everyone else-- they opened them up and ate them. So that's what I did. ... read more

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 4th 2007

Vanmorgen bij het ontwaken een grijze hemel en iets later regen. Dan toch maar ingepakt en doorgereden naar camping aan de kust om morgen direct op de route te zitten. Die camping kon ik niet op en een andere ook niet dus zit ik nu meer dan 20km van het centrum. De tent neergezet, gegeten en naar de stad gereden. Onderweg een nieuwe buitenband gekocht want die gaat scheuren, de pedalen zijn beter sinds ze olie gekregen hebben. Bij de toeristische dienst een plannetje gaan halen en ik moet zeggen dat er toch zel wat mooi is. Veel gezien waaronde ons zeemeermin natuurlijk. Nu sevens nog een flinke tocht en dan koken. En ik denk dat het niet droog gaat blijven! ... read more
De Grote Fietser

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 3rd 2007

Zondag 3 juni 2007 Zaterdagavond ben ik met Nina en een vriendin van haar naar het station van Duisburg geweest. De trein had 5 min vertraging maar dat viel nog mee. Eens op de trein mocht ik me installeren op iets dat ze een bed noemen maar daar had ik toch mijn twijfels over. Het ging daar over en weer gelijk een rallway. Af en toe een beetje ingedommeld maar echt geslapen niet. De tijd en afstand gingen niet vooruit. De cursor op de GPS ging nauwelijks vooruit. Om 10u dan toch in Kopenhagen. Het station leek een beetje op dat van Anwerpen. Dan richting camping waar ik feilloos geraakte door de GPS. Op de camping men eerste kronen uitgegeven en dan me geïnstalleerd en gegeten. Brood dat ik gisteren in Duitsland had gekocht met ... read more

My semester is about to end. All I need is to do the final exam. I have had a crazy time since my return to Denmark. I do not even feel that I have had the time to stop up and breath for a moment. A lot of confusion came out of my stay in Madrid. It took them three months to send me my papers, which means that I had a long period doing which I had no idea whether I would pass my basic studies. That was extremely stressfull, but luckily they finnally sended everything and even a little more. I ended up with points enough to share. But overall it was rather stressfull and I can't think how they need so much time placing a stamp on an envelope, but yet I suppose ... read more

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen May 31st 2007

Så er det snart alvor! Målebåndet som vi har brugt til nedtælling er ved at være brugt op og der resterer kun 2 dage til vi stikker afsted. Udover pakning af rygsække har vi provianteret således at Mikkeline er fortrøstningsfuld omkring hendes muligheder for at overleve den sultedød, som hun ellers så småt havde indstillet sig på ville blive en realitet på grund af hendes kræsenhed. Der er således indkøbt makrel, dåseleverpostej, rugbrød mm. samt et større arsenal af pulversupper, som vi forventer vil gøre stor gavn på togrejsen mellem Moskva og Irkutsk, som vi påbegynder søndag aften. Udover proviantetn er hun blevet lovet, at vi vil besøge McDonalds restauranter i det omfang at vi møder dem i de større byer undervejs. Det faktum, at vi medbringer et stort parti fødevarer selv herunder en plomberet ... read more
En lille pause i pakkeriet

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen May 28th 2007

Vi er to unge studerende Claus: Navn: Claus Madvig Nielsen Født: 11.april 1982, Bornholm Højde: 183 cm Vægt: 75 kg Øjne: grumsede i flg. pas, men 'cocktailsøjne': grønne/grå/brune Hår: mørk eller lys blond hhv. vinter og sommer Hjemby: Knudsker, Bornholm Nuværende by: Vesterbronx, CPH Titel: Diplomingeniør indenfor byggeri og anlæg, b.sc.eng og civilingeniøroverbygningsstuderende på slutningen af 2. semester med interesse inden for byggeri, trækonstruktioner og projektledelse. Interesser (skrevet af Leise): Musik (top fem: David Bowie, DM, Smashing Pumkins, Cure, Ozzy Orsborne). Venner og familie (inkl. Bornholm). Bøger. Rocky Balbora. Løber (hurtigt og lang). Sit nye pulsur. Tekniske dimser. Kød. Kaffe. Svage sider (skrevet af Leise): Danser ikke! (øv). Kan ikke klare h... read more
Leise ved Hammershus på Bornholm
bjælke på Sørens værtshus, Snogebæk, Bornholm
Claus og Leise på toppen af Rytterknægten

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen May 27th 2007

Link’s der kunne være gode for andre: *Rene og Birgittes ’store tur’ - www.br-rejsen.dk *Cafe Globen i København - www.cafegloben.dk *De berejstes klub - www.berejst.dk *Russisk på Studieskolen - www.studieskolen.dk *Rejsearrangører: - www.penguin.dk , www.kilroy.dk og www.travelmarket.dk Litteratur: *'Turen går til Rusland' - Politikken *'Turen går til Kina' - Politikken *'Turen går til Japan' - Politikken *'Trans-Sibirian Railway' - Lonely Planet *'Best of Beijing' - Lonely Planet ... read more

I år går sommerferien til Asien, hvor vi skal opleve lidt af følgende lande: (de er listet i den rækkefølge som vi kommer gennem dem) 1. Rusland 2. Mongoliet 3. Kina 4. Japan 18/6 Fly fra København til Skt. Petersborg 18/6 - 23/6 Dagene til fri disposition i Sankt Petersborg. 23/6 Tog fra Sankt Petersborg til Moskva 24/6 Ankomst til Moskva 24-29/6 Dagene til fri disposition i Moskva. 29/6 Toget fra Moskva til Irkutsk ... 12/7 Fly fra Koebenhavn til Beijing 12/7-9/8 Dagene til fri disposition i Beijing og resten af kina - rundtur. 9/8 tidligere diary=162655 ... read more

url='/Videos/3369.html' onclick='dialog("/Videos/3369.html?popped=1","tbvideo",600,600);return false;'Mikke tester igen :-)Vi har haft sidste arbejdsdag i fredags og været til pinsearrangementer i familien. Det er lidt underligt at sige farvel til familie og venner og høre ordene: "God tur og pas nu godt på hinanden" ofte efterfulgt af ordene "vi ses efter sommerferien" Men den er jo god nok; vi er jo først tilbage i Danmark, når de fleste har været på ferie og er startet på job igen. Ungerne skal i skole tirsdag, onsdag og torsdag. Fredag har de fri og om eftermiddaggen skal vi så have det sidste stik ude på Serum Instituttet inden vi skal have et solidt Grill-måltid og tidligt i seng. så vi alle er friske til at rejse lørdag morgen. Vi har iøvrigt fundet nedenstående, som giver vores status på det lange seje træk med ... read more

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen May 26th 2007

Så sker det snart... 'Jeg havde længe gerne ville ud at rejse - på en lang tur og udenfor Europa, og så med min kæreste Claus. Det skulle være et sted hvor ingen af os havde været før. Det var specielt vigtigt for mig da jeg ikke ville vise ham verden, men opleve den med ham - bare ham og mig. I lang tid og langt væk. Min dejlige kæreste var desværre ikke så rejsenlysten og en del år gik. Lige indtil nogle af vores venner, Birgitte og René, en dag fortalte at de skulle ud på en halv-årlig rejse rundt i verden (se under links til deres hjemmeside). De skulle starte med den Transmongolske jernbane. Herfra kan jeg ikke lige huske hvad de skulle/sagde for både Claus og mig var fanget. Her var noget vi ... read more
Det mongolske flag
Det kinesiske flag
Det japanske flag

Tot: 0.265s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 68; dbt: 0.1583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb