Blogs from Santiago de Veraguas, Santiago, Colón, Panama, Central America Caribbean

===English version below=== Zo dicht bij het Panama kanaal zitten en het niet bezoeken zou zonde zijn. We namen een dagje vrijaf bij onzen baas en trokken erop uit. Het bleek echt de moeite te zijn, zowel het bestaande kanaal (schepen tot 33,5m breed) als de werken voor de uitbreiding (schepen tot 55m breed). We namen de bus, deelden een taxi met Peruanen en kregen een lift van Colombianen. Ge ziet we trekken hier al goed onzen plan. Grote schepen die het kanaal passeren betalen al gauw $ 400.000. Niet echt een koopje maar als ze over Cape Horn moeten varen kost het hen 10 dagen. Ons Casa Ishq avontuur liep na 3 weken ten einde. Toch nog even wat foto's gaan maken van de mooie zonsondergang. Hannah besloot om samen met ons terug te reizen ... read more
Werken nieuwe sluizen - new locks

==English version below== Onze eerste 2 weken in Casa ISHQ zitten er al op , we doen er zeker nog een weekje bij. De locatie is uniek, 's morgens ontbijten we met de Caraibische zee aan onze voeten. Ook onze gastheer Carlos Leonardo is uniek, volgens zijn profiel spreekt hij ongeveer 16 talen. Wij kunnen dat helaas niet controleren. Hier komen we in contact met andere vrijwilligers met elk hun eigen verhaal. Hannah is een tekentalent, zie onze profielfoto. Ze is 25, geboren in Botswana en al 7 jaar aan het reizen. Wanneer wij onze sandalen inruilen voor wandelschoenen loopt zij nog steeds blootvoets. Geweldig. Het Internet is niet altijd even goed maar zoals je ziet op de foto heeft ze zo haar eigen manier om berichten sneller te laten doorgaan. De deal is dat we ... read more
CSC_0251

Tot: 0.052s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 25; dbt: 0.02s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb