Tulivuorisaari

Ometepen tulivuorisaariOmetepen tulivuorisaariOmetepen tulivuorisaari

Taustalla toinen saaren tulivuorista, Consepción, nahtyna Maderas-tulivuoren rinteelta.
Hola!
Taalla ollaan edelleen. Siirryimme lautalla Isla de Ometepelle eli saarelle, jossa on kaksi isoa tulivuorta(Concepcion ja Maderas). Majoituimme pimean jo saavuttua keskelle viidakkoa hostelliin, jossa ei ollut ketaan muuta. Seuranamme oli tosin Granadassa tapaamamme pari, Antti ja Maria. Aamulla huomasimme tulleemme upean puutarhan keskelle. Taalta oli kiva aloittaa tutustuminen saareen. Vuokrasimme maastopyorat ja poljimme uimaan virkistaville lahdealtaille.

Seuraavana paivana lahdimme aamun koitteessa valloittamaan saaren toista tulivuorta eli Maderasia. Nousu oli kuuma, mutainen, kivinen, jyrkka eli toisin sanoen pirun raskas. Huippuunsa trimmatut lihaksemme huutivat jo puolessa valissa hoosiannaa, mutta sisulla jatkoimme kipuamista. Neljan tunnin uurastuksen jalkeen olimme huipulla ja laskeuduimme lounastamaan kraaterin jarven rannalle. Siistia! Sitten toiset nelja tuntia liukastellen alas makaroonijaloilla. En ole varma kumpi oli raskaampaa, nousu vai lasku. Mutta nyt, Cervezas!!

Palailemme pian ja lisataan kuvia kunhan yhteydet paranee....

Kapuamassa tulivuoren seinamaa pitkinKapuamassa tulivuoren seinamaa pitkin
Kapuamassa tulivuoren seinamaa pitkin

Neljan tunnin mutainen, jyrkka ja hikinen kapuaminen tulivuoren huipulle. Sen jalkeen laskeuduimme kraateriin.
KraaterijarviKraaterijarvi
Kraaterijarvi

Taustalla nakyvat seinamat ovat kraaterin reunoja. Sammuneeseen kraateriin on syntynyt jarvi. Vesi oli raikasta ja viileaa.

25th June 2009

Tervehdys
Moi tuntuu teillä olevan siellä seikkailut, hyvä ettei voro viennyt teiltä mitään. Täällä suomessa on kesä alkanut todella koko viikon ollu yli 20 astetta ja loppuviikkoon luvassa 30 astetta. Viikon lopuksi varattu majoitus Naantalista ja menemme katselemaan tätä pikku kaupunkia. Hyvää reissun jatkoa nauttikaaa. PS. Lomat alkavat 10.7 olemme varanneet talon Rukalta. Terv. Reijo
27th June 2009

Terveiset!
Moro Kuopiosta! Hellettä täälläkin, hipoo + 30. Viinijuhlat käynnissä mutta eipä taideta lähteä, samoin käy Itä-Länsi pesismatsille. Näkyikö siellä Michael Jacksonin kuolema? Terveiset ja nautiskelkaa!

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb