Viimeinen paiva Granadassa ja sitten matka jatkuu

Published: June 17th 2009

Iltapaivan sade on tulossa. Tuulee lujaa ja taivas on tumma. Lampoa on kuitenkin n. 30 astetta. Kohta sataa kaatamalla.

Joka aamu olemme heranneet kahdeksan maissa, syoneet aamiaisen ja lahteneet espanjan tunneille. Nyt olemme valmiita vaihtamaan maisemaa. Alkaa elo jo tuntua liian arkiselta, kun taytyy huolehtia laksyista ja muuta... Opetus on yksityisopetusta ja sita on nelja tuntia joka paiva.

Iltapaivat vietamme kahviloissa laksyja tehden, altaalla (joka on todella pieni, enemmankin kylpyamme) tai muiden matkailijoiden kanssa jutellen.

Eraana iltapaivana menimme melomaan kajakeilla. Oli ihanaa paasta pois kaupungin hulinasta ja lipua pitkin tyynta jarven pintaa pienten saarien lomassa. Meloimme muutaman vedon aina silloin talloin, ihailimme maisemia ja jutustelimme oppaan kanssa. Oli kiinnostavaa kuulla kuinka viimeisin hirmumyrsky Mitch oli vaikuttanut jarven ekosysteemiin. Myrskyn seurauksena kalanjalostusaltaista oli paassyt kaloja karkuun ja nyt jarvesta loytyy aivan uusia lajeja.

Eraana iltana koko kaupungissa oli sahkokatkos. Oli viihtyisaa istua ravintolassa vain kynttilan valossa ja katsella perheita, jotka kulkivat ohitse taskulamppujen valossa. Muutaman kerran sahkot tulivat takaisin mutta menivat sitten taas. Vedet ovat myos useasti poikki. Suihkussa kannattaa kayda silloin kun vetta tulee. Pasilla on tarina kerrottavanaan tasta pimeasta illasta mutta annan hanen kijoittaa tai kertoa sen sitten myohemmin.

Lopuksi laitan tahan kuvia Granadasta.

Adios!

Tot: 0.116s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0684s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb