Salapoliiseja ja kielimuureja

Published: June 17th 2009

Tama iltapaiva sai uudenlaisen kaanteen, kun hostellissa huomattiin, etta huoneiden lokkereihin oli murtauduttu.

Makoilin lukemassa riippukeinussa, kun ensimmainen tytto juoksi respaan kertomaan, etta kaikki oli viety. Kysyimme Pasin kanssa voisimmeko auttaa. Pian han tulikin takaisin ja etsi jotain joka osaisi espanjaa ja englantia.

Toimin sitten tilanteen tulkkina puolin ja toisin.

Iltapaivalla hostelliin oli kirjautunut sisaan mies el salvadolrilaisella passilla. Han halusi nahda huoneen ja asettui asumaan dormiin. Hostellissa on iltapaivin melko hiljaista. Han meni vessaan ja laittoi ylleen tyokaluvyon ja lahti hommiin. Yksi tytto jolta myos varastettiin kaikki naki miehen mutta luuli sen olevan korjausmies. Sitten mies olikin paattanyt, ettei aio yopya hostellissa ja lahti pois. Mennessaan han viela vilkutti ja hymyili meille.

Pian kavi ilmi, etta kahdelta tytolta oli viety kaikki muu paitsi passit. Hostellin tyontekijat eivat meinanneet soittaa poliisille mutta lopulta he soittivat ja tutkimusryhma saapui paikalle. Hostellin tyontekija juoksi luokseni ja sanoi: "Poliisit ovat taalla. Kaantaja paikalle!"

Poliisit eivat todella osanneet yhtaan englantia eivatka tytot espanjaa. Taidoistani oli hyotya ja tuntui mukavalta voida auttaa.

Murrettuja kaappeja kuvattiin ja tilannetta tutkittiin mielestani melko tarkasti. Harmillista oli, etta mukana oli vain yksi rikoksenilmoituslomake joten asiaa ei saatu kasiteltya loppuun tana iltana. Huomenna pitaa menna viela asemalle ottamaan valokopioita dokumenteista.

Tytot soittivat pankkeihin ja mies oli ehtinyt ostaa korteilla jo 200 ja 500 dollarin edesta.

Hostellissamme oli mies jolta oli varastettu saman kaavan mukaan kaikki Leonissa. Mies kiertelee siis ympariinsa ja tekee hyvaa bisnesta.

Tama ilta menikin sitten taman asian selvittamiseen.

Hyvaa yota ja pidetaan tavarat piilossa!

17th June 2009

MEILTA EI SIIS VARASTETTU MITAAN! Tytotkin saavat asiana selvitettya ja matka jatkuu heilla.

hyva nain
Hyva ettei teilta viety mitaan. Toivottavasti matka jatkuu hyvin ilman ongelmia. Kerro pasille etta havittiin taas vaikka hallittiin kokopelia ja ma vedin 8 maalipaikasta ohi/yli. 3-1 havio. Uskomatonta.

Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb