Page 8 of traveloturc Travel Blog Posts

Europe » Greece » South Aegean » Tilos May 14th 2022

14 mayıs 2022 Cumartesi GÜN 03 Symi den sorunsuz ayrıldık ..Bugün hedefte Tilos adası var …Tilos benim Palamutbükü’ndeki evimin balkonundan Nysiros adasına yaslanmış gibi görünen ada… Birader ile birkaç yıl önce Nysiros ‘u ziyaret etmiştik ve çok tatsız bir ada olduğu kanısına varmıştım ..Tilos u ilk kez ziyaret edeceğim ..heyecanlıyım … Mehmet yolda biraz yelken yapalım dedi ..kırarmıyız ? hemen katılımcı bir ortam yarattık..Ful arma apazına gidiyoruz... 8-9 mil hızla akdenizin maviliklerini yarıyoruz … Bir süre sonra biraz daha sertleyince floku azaltalım dedik ve olanlar oldu …az bilenler için söylüyorum ..Yelkenlinin önünde ana direğe bağlanan tele “baş ıstralya “ denir…Bu baş ıstralya’ya yelkencilere yelkeni toplarken kolaylık olsun diye Furling sistemi bağlanır..İşte bu sistem sayesinde dilediğiniz anda Floğu ( ön yelkeni ) küçültmek müm... read more
2022 may 14  TILLOS(13)
2022 may 14  TILOS 2 26 MAY
2022 may 14  TIlos FADEEV

Europe » Greece May 13th 2022

13 Mayıs 2022 Cuma GÜN 02 Harika bir sabaha uyandık ..Karıncalar su içiyor derler ya aynen öyle …Sabah bankacım Emel hanım’dan beklediğim haber geldi …artık yurt dışına çıkmamızın bir engeli yok …Biraz yüzüp yola çıktık…öğlene yakın Symi ye vardık… Evvela limana bordaladık giriş ve polis işlemleri sorunsuz bitti... Artık Yunan’dayız… Limandan ayrıldık ve karşı sahilde yerimize geçtik ..Liman kuralları değişmiş eskiden demirliyorduk ve iki kıyı birbirine çok yakın olduğundan I ci II ci ve III cü demir takılmaları savaşları sürerdi ...şimdi denizcileri nezahate davet etmek adına tonoz koymuşlar... neşeli bir yunanlı 40 E karşılığında yardımcı oluyor ..Baba,40 euro eskisi gibi 80-100 TL değil 700 TL yazıyor..yani beş dakika duracaksın… Bildiğiniz gibi Türkiye, çok ünlü denizciler yetiştirmekle ünlenmiş bir ülkedir ..Biz Symi'de tonoz aşamasına ge... read more
2022 may 13 SYMI(4)
2022 may 13 SYMI(7)
2022 may 13 SYMI(64)

Middle East » Turkey » Mediterranean May 12th 2022

12 mayıs 2022 Perşembe GÜN 01 Orhaniye ye akşam üstü vardık.Alarga da demirlemeye karar verdik..Orhaniye Selimiye ye oranla bir tık geride kalmış bir koyumuzdur ...Şansı nedense Selimiye kadar açılmamıştır ..her neyse ... Bir taraftan karnımız aç ve teknede bir şeyler hazırlamak bayağı sıkıntılı …Martı Marina yı aradık bize iki saat yemek molası verdiler…Kibar ve yakışıklı çocuklar bizi yanaştırdı … Benim gibi kötü mahalle çocukları için Marina demek sıcak su ve konfor demektir ..Hemen yıkanma setini kapıp doğru banyolara seyittik ..Marina neredeyse boş ..Sezon açılmamış zahir ...Bir güzel yıkandık paklandık traş bilem oldum ve bilahare yemek faslına geçtik… Lokanta, özellikle sizin kendinizi zengin hissetmeniz için planlanmış... öyle olmadığımızı fazla çaktırmadan kibar kibar yemeklerimizi ısmarladık ve neticede çok güzel bir akşam yemeği old... read more
2022 MAY 12 ORHANİYe MARTI MARINA

12 Mayıs 2022 Perşembe GÜN 01 Mehmet hocam, benim okuldan arkadaşım olur ..Yılların imbiğinden süzülen bir dostluğumuz var ..uzun yıllar Amerika maceralarından sonra yurda avdet ediyor ve her emekli Türk gibi tekneye merak salıyor ..sanıyorum ki ilk milli oluşuna ben ve kardeşim tanık oluyoruz ve daha sonra kendisinin keyifli denizcilik yaşamı başlıyor ..Bu yıl da eksik olmasın bazı adaları birlikte ziyaret etmemiz için bize bir şans verdi..sevgili eşi Melahat kızını evlendiriyor bu nedenle bu gezimize katılamadı …. Datça feribotu eskiden şehrin içinden kalkıyordu şimdiye bize güzellik olsun diye kalkış yerini yeni limana taşıdılar dolasıyla biz yokuşun altına indik mi gemiye ulaşabiliyoruz ..Yine de arabayla gidip park ettik .. Limanda giyimine dikkat etmiş bir çok genç özel bir konum arz ediyor ..Büyük olasılıkla bunlar Suriyeli ama akın akın niye Dat... read more

Europe » Greece » South Aegean » Kos April 24th 2022

24 Nisan 2022 Pazar Bugün dönüş günümüz..sabah güzel bir kahvaltı yaptık ..yaşlı bir adam geldi ve türk lirası bozup bozmayacağımı sordu ..Olabilir dedim .Meğerse bu adamcağız otelin sahibi imiş zaman zaman Bodrum’u ziyaret edermiş bunun için TL satın alıyormuş ..iyi bir tanışıklık oldu ve biraz dertleşme olanağı buldu …Kahvaltıdan sonra toparlandık son bir kez sahil turu yapıldı …Liman yakın hemen eriştik gemimize bindik ve Bodrum a ulaştık ..Arabamız bizi bekliyor ..bindik ve yaklaşık iki dakika sonra evimize vardık ..Doğrusu limana yakın oturmak gerçekten çok avantajlı …Şimdi pandemiden sonraki ilk yurt dışı seyahatimizi gerçekleştirdik..kısa idi antremanımızı geliştirdik ..iyi geçti ve devam edecek … ... read more
KOS in the morning

Europe » Greece » South Aegean » Kos April 23rd 2022

23 Nisan Cumartesi Bugün bayramlar çakışması var ..evvela bizim 23 nisan çocuk bayramı sonra da Hristiyan dünyasının Easter ‘ ı var ..Hani boyalı yumurtaların çakıştırıldığı bir bayram … Kos milleti azmış …olur olmaz saatlerde ve yerlerde bomba süsü veren maytaplar patlatıyorlar... turistler bu ortama alışık değil ama bizim gibi terör tanışıklığı ve antremanı olanlara bunlar bir şey yazmıyor … Sabah saati kapanmadan kahvaltıya yetiştik…Biraz sonra bizim biraderi otelin önünden geçerken arakladım ..Biraz oturup hasret giderdik ..Kendisi Kos tariki ile Pire ye geçecek ama bilet için şirkete vardığında bugün gemi olmadığının acı haberini aldı …Alternatif olarak uçmak var …acilen bilet ayarlandı ve uçağın gemiden daha ucuz olduğu saptandı ..tek sorun hava alanına ulaşmak …Onu da halka kolaylık olsun diye anasının nikahına inşa etmişler …Seviyorum bu Dünyayı b... read more
2022 nisan KOS  (25)
2022 nisan KOS  (29)
Sveta trying Crocs

Europe » Greece » South Aegean » Kos April 22nd 2022

22 Nisan Cuma 2020 Heyecanlıyım …Pandeminin getirdiği zorunlu ev hapsinden sonra bugün ilk kez hasretini çektiğim Yunan adalarına gideceğim…gemi seferleri bu ayın ilk haftasında başladı..şimdilik sadece Yunan gemileri çalışıyor ve ben çok tembel olduğum için benim evin önünde yer alan limandan kalkıyorlar… Sveta ile planlar yaptık ve 22 nisan günü 16 :30 da kalkacak Ronda adlı tekne ile Kos a gitmeye karar verdik…Kalacak yer olarak muhtemel iniş limanımıza çok yakın olan Hotel Astro da karar kıldık…Ufak tefek hazırlıklardan sonra 15:30 da arabaya atladık ..Sveta “araba ile mi gideceğiz ?” dedi…Yani çok yakın olsa da benim valiz sürükleyeceğime dair bir inancı varmış…Kendisine çok tembel olduğumu hatırlattım yine … Araba ile yola çıktık ve 2 dakika sonra kısmetin ağababası bizi bekliyordu..Liman giriş kapısının önünde boş bir park yeri bulduk..Meğerse... read more
2022 nisan KOS  (6)
2022 nisan KOS  (5)
2022 nisan KOS  (14)

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Cengkerkoy March 21st 2018

SEYAHATİN ÖZETİ: Şimdi, dilim döndüğü kadar bu seyahati yapacaklara yardımcı olacak bilgileri ve istatistikleri paylaşmaya çalışacağım: SÜRE: Seyahat 47 gün sürdü..Daha kısa olabilirdi gereksiz yerleri daha önce yazdım. Ecuador,Bolivia,Uruguay da Colonia ziyareti lüzumsuz müş..Sao Paulo listeden çıkarılabilir.. ULAŞIM : Seyahatin tamamı(kent içi hariç)uçakla gerçekleştirilmiştir. İstanbul-Madrid Madrid-Bogota Bogota-Cartagena Cartagena-Bogota-Quito Quito-Lima Lima-Cusco Cusco-La Paz La Paz-Santiago Santiago-Buenos Aires Buenos Aires-Iguazu Iguaçu-Sao Paulo Sao Paulo-Rio de Janeiro Rio de Janeiro-Salvador de Bahia Salvador de Bahia-Lisbon Lisbon-Paris Pari... read more
ROTA
İNŞALLAH

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Cengkerkoy March 20th 2018

GÜN 47 20 MART 2018 SALI: Sabah 06:30 da uyandım .. Hala hastayım ama zor da olsa toparlandım son etapta geride bir şeyler bırakmamak gerek.. Metroya vardım…. görevli kıza çok yürümemek için alternatif yol sordum. Bildiğiniz gibi “Chatelet” istasyonu kapalı olduğundan, “Les Halles” durağında, yürü babam yürü bir durum var. Kızımız çok yardımcı oldu ve “Barbes” istasyonunda inmemi söyledi. Aynen dediği gibi yaptım.. Helal olsun… sürünmeden Montparnasse istasyonuna vardım.. Otobüsümüzü biraz bekledik ve sorunsuz Orly Sud’e vardık.. Daha vaktimiz var .. Starbucks'ta vaktimizi geçirdikten sonra, Pegasus kuyruğuna girdiğimizde “Welcome to Turkey” manzaraları ile karşılandık.. Yanımda hastahaneden yeni çıkmış ve ayakta duramayan yaşlı bir adam var .. Bu adama öncelik verip... read more

Europe » France » Île-de-France » Paris March 19th 2018

GÜN 46 19 MART PAZARTESİ 2018 Gide gide memleketle 6-7 saat farkından 2 saat farkına kadar düştük.. Fakat nedense, ev ile temas kuramıyorum.. Burada Kahvaltı odanıza geliyor ..Yani bu kadar lüks biraz fazla.. Alooo kime diyorum ?? Biraz fazla “French” bir kahvaltı oldu.. Sütlü kahve ,Croissant ve confiture dedikleri reçel,tereyağı… Sağ olsunlar,kibar olmanız için gerekli bütün alt yapıyı sağlamışlar .. Portekiz TV lerinden sonra Fransız TV leri ilaç gibi geldi hiç olmazsa karine ile anlamayı geride bıraktık.. Kahvaltıdan sonra sokağa çıktım.. Otomobillerin üstünde ve yol kenarlarında kar var .. Kendime gülüyorum .. Giderken seçtiğim pantalonlar açık renk ve tam “fukaranın düşkünü, beyaz giyer kış günü” modundayım.. Metro tariki ile Place Concorde’a indim../b... read more
CONCORDE
LOUVRE
EKSİK KALMASIN

Tot: 0.147s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 65; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb