DATÇA YA GİDİYORUZ

Published: June 10th 2022

BODRUM-KÖRMEN

12 Mayıs 2022 Perşembe GÜN 01

Mehmet hocam, benim okuldan arkadaşım olur ..Yılların imbiğinden süzülen bir dostluğumuz var ..uzun yıllar Amerika maceralarından sonra yurda avdet ediyor ve her emekli Türk gibi tekneye merak salıyor ..sanıyorum ki ilk milli oluşuna ben ve kardeşim tanık oluyoruz ve daha sonra kendisinin keyifli denizcilik yaşamı başlıyor ..Bu yıl da eksik olmasın bazı adaları birlikte ziyaret etmemiz için bize bir şans verdi..sevgili eşi Melahat kızını evlendiriyor bu nedenle bu gezimize katılamadı ….

Datça feribotu eskiden şehrin içinden kalkıyordu şimdiye bize güzellik olsun diye kalkış yerini yeni limana taşıdılar dolasıyla biz yokuşun altına indik mi gemiye ulaşabiliyoruz ..Yine de arabayla gidip park ettik ..

Limanda giyimine dikkat etmiş bir çok genç özel bir konum arz ediyor ..Büyük olasılıkla bunlar Suriyeli ama akın akın niye Datça ya gidiyorlar anlamak mümkün değil…Bu işi kesin Türkiye organize ediyor ama ne maksatla orası belli değil..

Datça ya vardığımızda bunları polis ayrı bir yere topladı …Sveta Avrupalı olması hasebiyle polisi görünce biraz yavaşladı ..Polise hiç durmadan Türk olduğunu söyledim sınırı aştık geçtik ..Sveta şaşkın, fakat Türkiye 'de öyle her polis barikatında durması gerekmediğini dilim döndüğüm kadarı ile anlattım …

Otobüs bizi Körmenden Datça merkeze taşıdı..Mehmet ile buluştuk ve gümrük işlemleri için gerekli yerlere ulaştık .Pasaportumuza çıkış işlendi..Sveta nın yasal 90 günlük süresi bitmiş “Oturma” yı gösterip sorunu aştık …

Tekneye yerleştik ve bir lokma yemek için Zekerriya sofrasına uğradık …Karnımızı doyurduk gelmişken biraz da badem aldık .Kalite 2 sınıf ama olsun yine sokaktakinden iyidir …

Teknede Mehmet’e banka ile görüşmem gerektiği için bir gün daha türkiye de kalmam gerektiğini anlattım.O zaman Orhaniye ye gidelim dedi ve yola çıktık ..

Tot: 0.192s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.1006s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb