Page 12 of traveloturc Travel Blog Posts

South America » Peru » Lima » Lima February 16th 2018

GÜN 15 16 ŞUBAT CUMA: Sabah erken kalkınca, oyalanmaya vakit var. Kahvaltı, giderek temerküz kampı tayınına dönüştü.. Burası 3 günlük bir yermiş. Bir gün daha kalırsam, galiba önüme sadece tabak koyacaklar.. Otelinizi seçerken, sabah, sıkıntılar yaşamamak adına, kahvaltı dahil yerleri seçiyorsun fakat bu vadedip vermeyenleri, uzaktan çıkaramıyorsun.. Bugün yapacak fazla bir şey yok ama “Damero” kahvesini sevdiğim için gidip kahvaltımı takviye ettim.. Öğlen vakti,eski şehir içinde otantik bir bar olan “Cordoba’ya” gittim. Yüksek tavanlı,bol aynalı ve çok hoş eski bir meyhane burası.. Tabi çağa uyum sağlama adına meyhane, Bar olmuş… Şimdi ise ,turist meraklısı çok… Yemekten sonra otele gidip dinlenmeye karar verdim . Akşam üzeri Miraflores’te yemek güzel olur diye düşü... read more
HEDİYELİK BUNLAR
CORDOBA
CAFE CAFE

South America » Peru » Lima » Lima February 15th 2018

GÜN 14 15 ŞUBAT PERŞEMBE: Sabah ritüeli olarak, Ayşeciğim’le görüştüm. Azıcık hasret giderdik.. Bugün hedef olarak, şehrin havalı bir semtine gitmeyi planlıyorum. Otobüsüme bindim…. Ricardo Palma ‘da inip az yürüyerek “Miraflores” semtine vardım.. Bu arada Lima otobüs şoförleri, sadece kendilerine ayrılmış parkurlarda, Formula 1 performansı sergiliyorlar.. otobüs içinde tutunmadığınız taktirde haliniz dumandır..abartmıyorum otobüs tenha ise uçarsınız... Miraflores ‘te konut ve dükkan kalitesi derhal değişti.. Çok hoş bir park içinde “Cafe de La paz”a kuruldum.. adı üzerinde tam bir barış cafesi (Bu cafe ile kahve arasında gidip geliyorum..bir türlü doğrusunu bulamıyorum ) ..Etrafta güzel çiçekler… açık hava olduğundan, üzerinize üfleyen herhangi bir şey yok..Çok sevdim .. Sütlü kahvemin, keyfine va... read more
MİRAFLORES
HUELCA

South America » Peru » Lima » Lima » Lima February 14th 2018

GÜN 13 14 ŞUBAT ÇARŞAMBA: Sabah uyanır uyanmaz, Ayşemi aradım. Sevgilililer gününü kutladım. İkimiz de biraz burukuz ,ama olsun telafi ederiz.. Kahvaltıda eline çabuk! bir kızcağız kanımı kuruttu. “Yumurtanız nasıl olsun? “diye sordu. Söyledim O da sonunda, ağzından hem baklayı hem de faturayı çıkarttı . Meğerse, yumurta kahvaltı dışında paralı imiş .. Otel ,kahvaltıdan sınıfta kaldı.. Çıkıp yürüme mesafesinde ,ana meydana gittim.. Para bozma işlemi dahil, bütün tantana burada oluyor. Kısa sürede anlıyorum ki, Peru’lular aç gözlü ve oldukça haris … Tüm müzeleri paralı yapmışlar.. Yüzlerce turist müze kapılarından dönüyor.. Değeni var, değmeyeni var artık bir ayar bulacağız.. Su gibi terliyorum..Mutlaka likitlenmem... read more
LİMA
SEVGİLİLER GÜNÜ

South America » Peru » Lima » Lima » Lima February 13th 2018

GÜN 12 13 ŞUBAT SALI: Ne yaparsam yapayım ,saat 07:00 de ayaktaydım. Vakit geçsin diye bir film seyrettim. Son toparlanmadan sonra, Santa Domingo ‘dan C4’e binip otobüs garajının bulunduğu Quitumbe’ye gitmeyi planlıyoruz . Dersimizi de çalıştık ya..Otobüse bindiğimde, aksi istikamete gittiğimi hayretle müşahade ettim. Zaten Kolon durağında indirdiler… bu aracın son durağı burası imiş.. Colombiya’daki toplu taşıma araçlarının içindeki ekranlarda gelecek durak belirtiliyordu. Burada böyle bir şans yok… iş sizin dikkatinize ve fotografik hafızanıza kalmış.. Bir hayli karışıklık sonunda, C4 gerisin geriye bindiğim Santa Domingo durağına döndü …çok şükür bu kez gidiş yönümüz doğru… Quitumbe de (Quitumbe ana terminal ) az bekleyerek, havalı minibüsüme kuruldum.. Bu yol için toplam 2 dolar 25 ... read more
MINIBUS
MARISCAL
LİMA

South America » Ecuador » North » Quito February 12th 2018

GÜN 11 12 ŞUBAT PAZARTESİ: Dün gece nasılsa geç yattım.Bu sabah 07:00 ye kadar uyuyabidim.Bana çok iyi geldi. Nezlem öksürüğe dönüştü.Toparlanıp yola çıktım Santo Domingo kilisesini ziyaret ettim. "Din Pazarlaması" tüm hızıyla devam ediyor .. Eskiden kiliselerde mum yakarlardı şimdi teknoloji devrede… artık kırmızı ışık veren led lambalar var ..kutuya parayı atıp istediğin mumu yakabiliyorsun …mumun bulunduğu sıraya göre fiyatlar değişiyor ... Çağa uyan bir ritüel geliştirmişler.. Sevgili İsa, vakti zamanında sinagog kapısında ticaret yapıyorlar diye yırtındın ...arıza olduğunda yakalandın ...ticarete mani oluyor diye çivileyip tablo diye astılar ...bir de bunları görsen senin adına ne madrabazlıklar dönüyor ...haybeye gittin yani... Oradan “La Ronda” adı verilen bir mahalleye gittim.Burası bizim Sulukule’nin Qu... read more
G1112ŞUBATQUİTO (9)
LA RONDA...
G1112ŞUBATQUİTO (39)

South America » Ecuador February 11th 2018

GÜN 10 11 ŞUBAT PAZAR QUITO-ECUADOR Seyahate çıkmadan önce ,tek çanta ile seyahat etmek gibi bir hedef koymuşum. "Türk'ün malı gözünün önünde dursun" diye...valizi öyle uçak altlarına yollamayayım diye ... 8 Kiloluk bir valizle, ondan hiç ayrılmadan seyahat ediyorum . İyi güzel de..planda öngörülmeyen bir husus var.. Bir süre sonra, bu ha bire valize tıkılan giysiler kokuyor. Bugün, mutlaka bir çamaşırhane bulacağım . Dün gece feci bir yağmur yağdı.. Çamaşırhanenin yerini sorarken, resepsiyondaki aslan parçası “niye burada yıkamıyorsun?” dedi ve beni en üst kattaki çamaşırhaneye yönlendirdi. Deterjan ,meterjan her bir şey var. Kapı gibi, aile boyu bir "Whirlpool" beni bekliyor .. Yarım saatlik programlarla her şeyi yıkadım.. Çok sevindim ,zira bu Quito, karışık ku... read more
SAN FRANSISCO
BUDUR...
KATEDRAL

South America » Ecuador » North » Quito February 10th 2018

GÜN 09 10 ŞUBAT CUMARTESİ: Sabah kahvaltımı yapıp yollara düştüm..O saatte dahi ,sokaktaki insan sayısı beni şaşırttı. Cartagena, ulaşım açısından çok rahat bir yer. Otelin hemen önündeki duraktan bindim kartımın son atışını kullanarak, "Rafael Nunez" havaalanı önünde indim. Bunları yazmamın sebebi hikmeti, taksinin pahalı olması ve toplu taşımanın aksine, çok hesaplı olmasıdır. Valiziniz tek ise bu yolu izlemenizde yarar vardır. Daha önce yazdım ,Cartagena hava alanı bizim taşra alanlarını andırıyor …küçük ve kompact … Cebimde 19000 COP para kaldı. Uçağım Bogota aktarmalı, orada harcarım diyorum.. Rahat bir yolculuktan sonra, Bogota ya vardık . Alanda Crepes&Waffle a gittim.Bu şirkette Colombia’ da Valdez kadar yaygın. Paramı masaya koydum ..”Hepsi bu kadar buna göre bir şeyl... read more
BOGOTA
OTELİM

South America » Colombia » Cartagena February 9th 2018

GÜN 08 09 ŞUBAT CUMA CARTAGENA: Bugün, İstanbul’dan çıkalı bir hafta olmuş..Rüzgar gibi geçti.. Programda, Cartagena’nın görmediğim bölümleri var… Bu çalışmalar seyahate çıkmadan önce bitirildi son dakikada alınan kararlarla bir yere varılacağını sanmıyorum... Plan doğrultusunda ,Gabriel Marquez evi..Eski eserler müzesi…Deniz müzesi ve Modern sanatlar müzesi gezildi.. Bilahare ara durak…dinlenme ve haberleşme mekanımız Cafe Juan Valdez.. Cartagena için 3 gün yeterliymiş ama bunları ancak yolda yaşayarak öğreniyorsun.. Öğlende pizza dilimi ile idare ettim.Hava çok sıcak olunca rahat yiyemiyorsun.. Zira nereye girersen gir, buz gibi bir hava karşılıyor seni ve hasta olmak an meselesi oluyor… Güneşin hızı azalana kadar odamda oyalandım. Akşam üstü etrafı kolaçan etmek maksadıyla hiç gitm... read more
50.000 COP
KRALİÇELER

South America » Colombia » Cartagena February 8th 2018

GÜN 07 08 ŞUBAT PERŞEMBE Nasılsa sabah 07:00 ye doğru uyandım. Kahvaltıdan sonra, odadan çıkış hazırlıklarımı tamamladım. Turhan biraderim, hafif bir şey olsun diye kendi tabletini verdiydi. Ona bir kap almak gerek. Ne alırsan Birlik, Beşlik, Onluk çarşılar var …Gittim aldım.. Daha sonra otobüsle ,Barajas kalesine gitmeye karar verdim. Başardım da… Allahın kalesini ziyaret için, 20.000 COP istiyorlar.. Yani ,"Türk erkeği yerden 40 metre yüksekliğinde bir kale ziyaretine, bu parayı vermez" diyerek geri döndüm. Bulunduğumuz kesim, “eski şehir” ama uzaklarda yeni bir şehir yükseliyor. Bu yükselen şehire “Boca Grande” diyorlar. Tercümesi iki türlü... bir anlamda "koca ağız" bir anlamda "Koca koy" Otobüsle son durağa kadar gittim. Atlas... read more
BOCA GRANDE...

South America » Colombia » Cartagena February 7th 2018

GÜN 06 07 ŞUBAT ÇARŞAMBA : Dün gece, koridorun dibindeki "fabrika"da, gece vardiyası olmasına rağmen saat 24:00’ e erişmeyi başardım ve 06:00 ya kadar uyudum . Koridorun dibindeki fabrikaya açıklık getireyim. Odalardaki havalandırmaların dış üniteleri büyük ve hepsini götürüp dahiyane bir buluşla, müşteri mutluluğunu gözeterek ,koridor sonundaki duvara bağlamışlar.. Koridorun kendisi de sesi çoğaltan bir amplifikatör olmuş… dinlenmek isteyen müşteriler için harika bir çözüm getirmişler kutlarım… İnsan, Otele niye gelir ki zaten Sabah toparlanıp kahvaltıya çıktım. Kahvaltı Salonu, otelin tepesinde.. Kahvaltı makul ...en azından Bogota’dan daha çok vericiler… Yemekten sonra, eski şehirde para bozdurdum ve sur içinde kalan tüm mahalleleri dolaştım Çok güzel oldu . İle... read more
SUR
PLAZA DE COCHES

Tot: 0.144s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 63; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb