Travelling Job

traveljob

He hoi, daar zijn we weer!
Dit keer vanuit het zonnige Zuid Amerika en wel Colombia...
Het land van de eerlijke koffieboeren, Shakira, de buren van Chavez en natuurlijk de cacaoplant met zijn op vele manieren gebruikte bladeren....
Geniet van onze avonturen!

Job

South America » Colombia » Cartagena August 15th 2011

Nieuwe en vernieuwde ervaringen. San Gil werd de volgende bestemming, het outdoormekka van Colombia. Stadje in de Andes op 1100m. Het klimaat is ideaal, overdag lekker zonnetje, s avonds koud genoeg om te kunnen slapen. Bovendien, wederom geen muggen! Op de 1e dag zijn we naar een waterval gegaan van 60m hoogte. Hier kan je lekker zwemmen in het koude water, in de zon genieten, douchen maar ook abseilen vanaf de bovenkant van de waterval. Job ging dit natuurijk uitproberen, samen met de andere mannen en Anneke. Leonie en ik stonden aan de voet om foto s te maken (iemand moet dit doen toch?) en lekker te zwemmen. Omdat de dag nog niet voorbij was toen we terug waren bij ons hostel, gingen Matthijn en Job een diepe grot in, vol met water. Hoofdlamp op en ... read more
Abseilen in san gil
Barichara
Ciudad perdida

South America » Colombia » Quindío » Salento July 27th 2011

Ola Amigos, Zijn we weer met een korte update van onze reis. Colombia is en blijft een geweldig land, niet alleen het land maar vooral de mensen zijn fantastisch! En ondanks dat het bijna iedere dag wel regent blijft ook de natuur je hier verwonderen. Dus, We kwamen aan bij Lago Calima, een bergmeertje met perfecte 25 knopen wind, die constant waait en vrijwel iedere dag begint rond 14.00. Nou, lekker Kite- en windsurfen dan maar! Maar eerst nog even over de mensen. Het begon al met onze aankomst in Darien, een slaperig dorpje dat opleeft in het weekend van alle mensen uit de grote stad Cali. Een beetje beduusd staan wij met onze bezittingen op onze rug om ons heen te kijken waar we heen moeten gaan om te slapen, (handig zo´n lonely planet, moet ... read more
Jobs surfkwaliteiten
Lago Calima
ladrilleros

South America » Colombia » Huila » San Agustín July 22nd 2011

Reisdag met onzinnige obstakels.. Op 12 juli om 7.00 uur gaat onze wekker. Het grote avontuur gaat beginnen, Colombia, here we come! De rugzakken staan al klaar. We springen de trein in, op naar Schiphol. Heeft u een visum geregeld voor de USA, anders kunt u niet met het vliegtuig mee. Visum.. Voor die 2 uur dat we op Atlanta airport moeten wachten.. Zucht.. Maar goed, we rennen naar een balie en kunnen nog net op tijd het zo belangrijke papiertje kopen. Als we willen gaan boarden worden we extreem uitgehoord door man in pak. De gekste dingen worden gevraagd. Veiligheidsvoorschriften voor Amerika... Als het vliegtuig wil landen in Atlanta, blijkt er een enorme onweersbui te hangen boven de stad. We moeten wachten in de lucht. 6 Rondjes van de zaak krijgen we! In Atlanta blijkt ... read more
alle duiven...
Desierto de la Tatacoa
vuurtje in n Tipi

North America » Canada » British Columbia July 26th 2010

De eerste 2 weken in Canada waren geweldig! Het begon allemaal met de aankomst in vancouver, wat een leuke stad blijkt te zijn, ben daar met een leen fietsje 3 dagen doorheen gecrossed om alle dingen te bekijken maar toch blijft het een stad en daar komen we niet voor, dus met een Ferry naar Victoria wat op Vancouver island ligt. Een totaal andere stad! veel meer laagbouw en allemaal victoriaanse huizen! erg leuk en relaxed. Ben daar maar een paar dagen gebleven want ik wilde graag het voetbal zien! nou goed, we weten allemaal hoe dat is afgelopen, ik ben blij dat ik aan de andere kant van de wereld zat.... Gelukkig had ik een trip geboekt om te gaan Whale watchen, kon ik daar m'n verdriet vergeten Paar grey whales en paar zeehondjes gezien, ... read more
west coast trail
West coast trail

Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh July 13th 2009

2 dagen Kuala Lumpur waar we op een vlucht zitten te wachten zodat we gelijk naar Banda Aceh kunnen gaan blijkt achteraf toch verspilde tijd te zijn. Op het vliegveld: Sorry je hebt geen visum voor Indonesie! Wij: Nee die krijg je ook op het vliegveld daar. Zij: Klopt maar niet in Banda Aceh! Of je even een nieuw ticket wilt kopen naar de geweldige stad Medan waar wel een visum te krijgen is! Wij: Heerlijk! Doe maar 2! Maar goed, blijkt dat we gelukkig niet de enige zijn want menig reiziger die we zijn tegengekomen heeft hetzelfde problem gehad. Mischien iets voor de Lonely Planet? Dus: Na een wat moeizame start is het reizen dan nu echt lekker bezig! Alle plannen die we hebben maar omgegooid, flexible als we zijn….. Dan maar eerst naar Danau ... read more
Kuala Lumpur
next generation
ochtendglorie

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona October 14th 2008

Even een paar dagen weg met Jelmer om weer het spaans wat op te krikken en omdat we toch 3 maanden per jaar vakantie hebben! Je moet toch wat! ... read more
barcalona
la segrada familia
parc guell

Oceania » Australia July 27th 2008

Ok, I'll come and pick you'z up in about 2 days, make sure you're here around 9 otherwise i can't pick you up because of the tides......... Dat werd er even gezegd terwijl we daar op een van de strandjes van Whitsundays stonden zonder ook maar iemand in de buurt! Lekker met de billen bloot, melk uit een kokosnoot op je eigen eiland! Geweldig, beetje snorkelen, beetje lezen, beetje spelletjes doen, beetje eiland verkennen, beetje vakantie vieren! beetje BBQen op het strand (hoezo ja mag geen open vuur? wij niet snap....) er is toch niemand! lekker met onze nieuwe vrienden de varanen en de hele enge ogen hebbende eenden, 's avonds komt familie muis nog even de restje bijna uit je hand eten, super! (2 dagen is trouwens wel meer dan genoeg) Maar goed. Wat gebeurde ... read more
Bloedzuigers
North stradbroke island
Dolfijntjes

Oceania » Australia July 19th 2008

Howdi mates, Even een klein berichtje voor de thuisblijvers over de vorderingen! Want hier zijn we weer, klaar om Oz nog eens dunnetjes over te doen, alleen nu met een iets andere instelling..... Begonnen in Sydney waar we toevallig werden verwelkomd door de Paus (die trouwens de groetjes doet aan Gieno, Rob en Arnaud) Maar goed, het winterweer valt niet mee, want ondanks dat het droog en zonnig is is het gewoon 15 graden en koud (leuk man winter) Dus zijn we maar gelijk naar het noorden vertrokken richting Byron bay met een 13-urige busreis. En daar zijn we nu weer een dag of 3, lekker surfen (met wetsuit) en beetje genieten van de zon en alles wat Oz te bieden heeft. Prima leventje hier hoor. Nu maar kijken of we ergens een auto kunnen huren ... read more
Het huis
Surf babe
byron beach

Europe » France » Rhône-Alpes » Chamonix August 25th 2007

Augustus 2007 Daar staan we dan op 23/08 op 4810m hoogte! Hier enkele indrukken en voorafgaande momenten: dag 1: met 't treintje richting 2200m om vervolgens met 25 kilo rugzakje naar de eerste hut lopen. daar vervolgens de tent opzetten want we hebben niets geboekt.... dag 2: Kou en ontberingen doorstaan, ondergesneeuwd wakker worden omdat je te weinig zuurstof hebt, de hele dag in de mist/sneeuw wachten om naar boven te komen. Anderen laten het voor gezien en vertrekken naar beneden, het wordt rustiger in de hut waar we wel koken en eten/kaarten/lezen/foto's maken.... Beetje oefenen op de gletsjer met touw en reddingstechnieken dag 3: Heen en weer lopen naar de volgende hut om hem te boeken. Op de terugweg de gletsjer als glijbaan gebruiken..... dag 4: Het weer wordt wat beter, lekker op tijd aankomen ... read more
tentje ondergesneeuwd
naar boven...
mont blanc vanaf de grond

South America » Argentina » Mendoza » Aconcagua January 11th 2007

Aconcagua with its hight of 6962m, one of the 7 cumbres, the 7 highest mountains in the world! thats one mountain i would like to climb! It didn´t quite work out like that! It started with the search in Mendoza to a real expedition! I was still alone in my search to the top, and people told me to look for more people, just in case! This wasn´t going to be the easiest mountain! A guide wasn´t an option because that would mean a big chunk out of our budget, even maybe going home afterwards, so expensive! Plus a lot of local guides and people who went already said, it was do-able by yourself, just meet people on the mountain and you can group up with others! alright, lets do that then! And so i ... read more
Plaza de Francia
Plaza de Canada

Tot: 0.097s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 48; dbt: 0.0543s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb