Page 4 of tnemec Travel Blog Posts

Nastal cas dat vale utulnymu hostylku Lili v Puerto Natales, kde to bylo uplne super, kamaradska atmosfera, musel jsem klukum dokonce vnutit penize pri odchodu, protoze by na to sami jinak zapomneli. Autobusem jsem se nechal odvezt do Punta Arenas - mesta na brehu Magellanova prulivu. Jak na me Puerto Natales udelalo moc milej dojem malyho mestecka na konci sveta, tak Punta Arenas na me udelalo dojem presne opacnej: osklivy mesto, na brehu pustyho prulivu. Jedinej duvod proc tam turisti vubec jezdi jsou asi tucnaci. Ubytoval jsem se v hostelu Independencia, kterej patri chlapikovi jmenem Eduardo. Eduardo je takovej malej revolucionar, barak ma pomalovanej zvenku obrazkama s protiamerickejma motivama, vevnitr potom vmestnal spoustu vlajek ze sveta a rikal: "Chybi mi tu ceska vlajka, musim pripomenout svymu kamaradovi, aby mi ji konecne privez" Tak z nej vylezlo, ... read more
Tucnaci v Otway

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine February 16th 2008

Posledni den v El Calafate jsem stravil cekanim na autobus. Zkusil jsem proto dodelat resty a jit na internet napsat par radku. Ovsem najit v Calafate kavarnu kde by pocitace nebyly z doby pred dinosaury a rychlost pripojeni rychlejsi nez pred 10 lety je fakt problem. Tak se mi cinnost normalne trvajici 2 hodiny protahla na osum hodin a vystridal jsem postupne 4 kavarny cim dal zurivejsi. Nakonec se mi povedlo najit jednu kde aspon zmensovani obrazku probihalo normalni rychlosti. Potom jsem si sel vyzvednout letenku na budouci etapu do Buenos Aires, ale kancl byl plnej lidi, nekdo se tam hadal proc mu ztratili bagl a nechtej s tim nic delat... vypadalo to, ze mi autobus ujede. Nkonec jsem se procpal dopredu, rychle zaplatil letenku a na autobus dorazil akorat vcas. Na hranicich s Chile probhela ... read more
Muj hostel v Puerto Natales
Puerto Natales
NP Torres del Paine

South America » Argentina » Santa Cruz » El Chaltén February 12th 2008

Po predeslem dni nas cekalo casne probuzeni v 6 rano a expedice na ledovec. Za oknem byla tma, tramy chatky stenaly ve vetru a do plechove strechy busily kapky, takze z postele se nam vubec nechtelo. Nicmene nez jsme se vyhrabali ven tak aspon prset prestalo a jen tak jemne mrholilo. V 7 rano jsme se sesli jeste s dalsimi lidmi pred agenturou, ktera organizuje pochody po ledu a vyrazili jsme. Cekal nas 3hodinovy pochod do kempu, kde nas mel potkat dalsi pruvodce, ktery nas dovede na ledovec. Cesta rano ubihala pekne, protoze nebylo jeste tolik vedro a navic kapky prijemny chladily. Vesli jsme do udoli kde byla krasne videt duha. Fotil jsem a fotil, az se mi povedlo, ze mi ostatni utekli tak daleko, ze jsme se museli hledat. Na otevrenejch mistech opet val neskutecnej ... read more
Duha v udoli

South America » Argentina » Santa Cruz » El Chaltén February 11th 2008

Autobus nas odvezl stepi do mestecka El Chalten. Tady konci cesta, dal uz jsou jen hory a na druhe strane Chile. Mestecko lezi 4 hodiny autem od nejblizsi civilizace a vyhled na okolni hory je paradni. Po prijezdu okolo pul jedenacte vecer jsme zacali shaniet nejake ubytovani a me se dokonce povedla neuveritelna vec: nasel jsem 4 postele v jedny chatce, takze jsme zustali pohromade. Koupili jsme vinko a sedli si k rece a pozorovali hvezdy, parada. Rano jsme vyrazili na turu okolo hory Monte Fitz Roy. Viviana sla na nekolik dni pod stan a vyrazila tudiz sama a driv, zatimco my se chteli vratit zpatky a pristi den vyrazit jinym smerem, k ledovci. Tesne pred tim, nez jsme vyrazili se zvednul vitr. A jakej vitr. V pruvodci se psalo, ze v lete bicuje mistni svahy ... read more
Zastavka cestou do Chaltenu
El Chalten
Vetrna hurka

Letadlem jsem se presunul pres nekonecnou plan argentinsky pampy dal na jih do Calafate, abych usetril 2 dny cesty pustinou v autobuse. Hned na letisti se me zeptala jedna pani jestli se nechci podelit o taxika do mesta, a tak jsem poznal moje 3 spolubydlici na dalsi 3 noci. Viviana, 47 leta z Buenos Aires, Gaby od tamtez a Miriam z Izraele. El Calafate je zastrceny predrazeny mestecko uprostred pustiny, jehoz jedinym vyznamnym plusem je poloha vedle ledovce Perito Moreno, kam miri davy z cely Patagonie. Spolecne jsme nasli hostel a objednali si cestu na ledovec. V Chile jakoz i v Argentine jsou uplne normalni dvoji ceny. Nikdo se nad tim nepozastavuje a nezda se, ze by s tim nekdo chtel neco delat. Letenky proto pro cizince stoji 2x tolik co pro mistni a vstupy do ... read more
Perito Moreno

Po delsim pobytu v Puconu nastal konecne cas na presun. Rano jsem sednul na autobus do Osorna, odkud jsem nasel spoj do mesta Bariloche na argentinsky strane And. Na hranici jsme museli vsichni ven, stoupnout si do fronty podle seznamu ridice, trochu jak nekde na cvicaku, ale vojnu tam vlastne delal hlavne ridic autobusu, vojaci byli uplne v pohode. Argentinska strana hor postrada sopky, ale nepostrada krasny scenerie. Vecer jsme dorazili konecne do Bariloche a zjistil jsem, ze terminal autobusu je jednak asi 1-2 km od mesta a navic na nem neni zadnej bankomat, takze to vypadalo na pesi turu podel silnice do mesta. Nastesti me ale vzal chlapek, vedle kteryho jsem sedel v autobusu svym autem, takze jsem usetril neco sil. Vymenil jsem penize a zacal obchazet hostely. Plno, plno, plno ... nekdy kolem 11 ... read more
Vystup po sjezdovce
Cmelak
Pohled z Cerro Catedral

South America » Chile » Araucanía » Villarrica Volcano February 3rd 2008

Po vyletu do Huerquehue jsem prolelkoval 2 dny na brehu jezera na cerny lavovy plazi v Puconu, coz bylo moc prima ale cas nazral na to zase podniknou dalsi vejslap a tak jsem v nedeli casne z rana vyrazil na vystup na vulkan Villarrica. Cestu je nutno podniknout s pruvodcem ve skupine. Dodali nam botky, kalhoty, bundu, helmu, cepin, macky a bagl a vyrazilo se. Osazenstvo minibusu tvorili krome me 2 pruvodci, dva typci z Kolumbie, jeden par ze Statu, jeden Ital a dve Norky. Obloha byla jako vymetena, krasny pocasi. Protoze bylo udajne moc vetrno, museli jsme jit celou cestu pesky, zatimco obvykle se prvni etapa udajne zdolava lanovkou. Po prvnim vyslapu na horni stanici lanovky bylo jasny, ze se dnes nebudeme poustet do zadnejch vetsich akci, holcicka ze Statu funela, ze dal uz nemuze, ... read more
Pablito - pruvodce
Dalsi vulkan na obzoru
Vystup na Villarricu

South America » Chile » Araucanía » Villarrica Volcano February 3rd 2008

Po delsi odmlce jsem se zase dostal k pocitacum a nastal cas vylicit co jsem tropil posledni tejden. Z Iquique jsem podnikl masivni spesny presun smer jih. Nejprve letadlem spolecnosti Sky Airline Chile do Santiaga a odtud autobusem smer Pucon. K ceste mam par poznamek. Jednak ze Sky Chile je asi 2x levnejsi nez LAN Chile (kdyby to nahodou nekdo kdo tohle cte potreboval). Zasadni historka se odehrala v Santiagu na stanovisti autobusu spolecnosti Tur Bus, kam jsem dorazil s rezervou asi 2 hodiny a proto jsem se vetsinu casu jen tak poflakoval kolem nastupist a nejakou dobu jsem stravil na netu. Jak se blizil cas odjezdu, tak jsem nasel autobus smer Pucon, od asistenta ridice (v jizni Americe jede krome ridice jeste 1-2 asistenti, ktery jsou takovy letusky a vydejci zavazadel v jedne osobe) jsem ... read more
NP Huerquehue

South America » Chile » Tarapacá » Iquique January 28th 2008

Dnesni den zacal velmi brzy, v 8 hodin jsem dorazil do cestovky na Baquedanu na celodenni tour po okoli Iquique. Nevedel jsem presne, co od toho ocekavat, ale tesil jsem se hlavne na el Gigante de Atacama - nejvetsi humanoidni geoglyf na svete (86 m). Nase vozitko byl jeden z tech japonskejch mikrobusu 4x4. Nas sofer a pruvodce v jedne osobe Jose (z nejakyho duvodu polovina vsech mistnich jmena zacina na J a uz se mi to pekne mota), postarsi chlapek v kovbojskym siraku, nas privital a vyrazili jsme. Krome me se jeste vyletu ucastnili 3 ucitele ze Santiaga. Na me pripadlo misto hned vedle ridice. Vrhli jsme se do ulic, Jose vykladal o vsem moznym, parkrat jsme se jen tesne vyhnuli autu, ja jsem sedel tise a doufal, ze blystivy modlitbicky, ktery mel zaveseny na ... read more
Duna nad Iquique
Tarapaka

South America » Chile » Tarapacá » Iquique January 27th 2008

Autobusem jsem se presunul asi 450 km na severozapad do pobrezniho mesta Iquique. Sjizdime z hor a pod sebou vidim svetla mesta na pobrezi. Na nadrazi jsem odmitnul taxikare a vyrazil do nocnich ulic hledat ubytovani na vlastni pest. Par mistnich mi poradilo jednu ubytovnu pro bolivijce a peruance (=levnou) ale neberou karty a ja mam posledni 4000 pesos v kapse a znova me zlobi karta u bankomatu. Takze nakonec jsem se ubytoval v mirne zaslem a osuntelem hostelu Catedral naproti kostelu. Na recepci je starej pan, podobne osuntelej jako hostel sam. Ubytovani neni zasna lace, ale na druhou stranu cokoli dal hledat v tuhle hodinu nechci. Aspon mam pokoj pro sebe. Rano jsem vyrazil casne hledat cestovku, ktera by me mohla hodit do osady Humberstone, ale marne. V nedeli dopoledne v tomhle meste nefunguje vubec ... read more
Humberstone
Tramvaj v Iquique
Iquique

Tot: 0.297s; Tpl: 0.009s; cc: 23; qc: 141; dbt: 0.1501s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb