Pucon (2): vulkan Villarrica

South America » Chile » Araucanía » Villarrica Volcano
February 3rd 2008
Published: February 6th 2008

Po vyletu do Huerquehue jsem prolelkoval 2 dny na brehu jezera na cerny lavovy plazi v Puconu, coz bylo moc prima ale cas nazral na to zase podniknou dalsi vejslap a tak jsem v nedeli casne z rana vyrazil na vystup na vulkan Villarrica.

Cestu je nutno podniknout s pruvodcem ve skupine. Dodali nam botky, kalhoty, bundu, helmu, cepin, macky a bagl a vyrazilo se. Osazenstvo minibusu tvorili krome me 2 pruvodci, dva typci z Kolumbie, jeden par ze Statu, jeden Ital a dve Norky. Obloha byla jako vymetena, krasny pocasi. Protoze bylo udajne moc vetrno, museli jsme jit celou cestu pesky, zatimco obvykle se prvni etapa udajne zdolava lanovkou. Po prvnim vyslapu na horni stanici lanovky bylo jasny, ze se dnes nebudeme poustet do zadnejch vetsich akci, holcicka ze Statu funela, ze dal uz nemuze, divil jsem se, proc se vubec prihlasila, ale evidentne je to normalni, pruvodci delali jakoby nic. Slo se proste pomaloucku, ale zato jiste. Krucek po krucku jsme ukrajovali a blizili se nahoru. Probeh rychlokurz chozeni po ledovci, nazorna ukazka jak zastavit, kdyz nam to na nem ujede a zacneme klouzat dolu a pokracovali jsme po ledovci. Pohled z hory dolu byl opravdu uchvatnej. Po nekolika zastavkach a asi 5 hodinach jsme se vyskrabali konecne az nahoru nebo vlastne aby to lip znelo: "Vrcholu jsme dosahli ve 14:10" Krater nahore je velikej asi 100x100 metru, zevnitr se neustale vali dym. Udajne byla drive videt i tekuta lava, ale posledni dobou uz ne. Vyrazili jsme na cestu kolem krateru. Asi po ctvrtine cesty ale uroven siry v ovsdusi dosahla takove hladiny, ze se nedalo vubec dychat, takze jsme to rychle otocili a zdrhali co to slo zase zpatky. 😊

Po zhruba hodince kochani se nahore jsme zahajili sestup. Po prvnich 200 metrech lavy jsme se dostali konecne na ledovec - nasadili jsme chranice zadku a dolu jsme pak svisteli jako na klouzacce. Dostali jsme instrukce jak brzdit cepinem a uz se jelo. Prirodni tobogan ma opravdu neco do sebe. Dole jsem z nej vystoupil zmrzlej, protektor neprotektor, chranice nechranice plnej snehu, ale stalo to za to.

Vecer potom nasledovala navsteva mistnich termalnich pramenu. Pripojila se ke me opet Cecilie, (na vystup samotnej jsem nikoho nepresvedcil), potom Karolinka - Polka ze Svedska a jeden jeji spolubydlici, kterej si svistel buhvi na cem, porad se po ni sapal a ona chudinka nevedela jak se ho zbavit
Dalsi vulkan na obzoruDalsi vulkan na obzoruDalsi vulkan na obzoru

(jmeno jsem zapomnel, zacina na LL)
😊 Tak se rozhodla ze si bude povidat s Cecilii, ucit se spanelsky a jeho budeme ignorovat. Byl to peknej pelmel, mluvilo se anglicky, spanelsky a cesko-polsky, pripadal jsem si zase jako zpatky v Londyne ...

Prameny jsou venkovni tune v udoli vedle reky, nejlepsi je prijet vecer a odjet uprostred noci. Hvezdy sviti, krasa...

Krater a jaKrater a ja
Krater a ja

v prubehu porizovani tyhle fotky mi dochazi kyslik a asi 5 vterin po tyhle fotce prchame zpet odkud jsme prisli, doufaje, ze smer vetru nebude otacet za nama

Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0132s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb