Page 2 of namnam3 Travel Blog Posts

South America » Ecuador » East » Cuyabeno Reserve October 22nd 2016

Hola Dinamarca! Netop hjemvendt fra nogle gode dage i junglen. Vi havde booket en tur i Amazonas i området Cuyabeno helt oppe i det nordøstlige hjørne af Ecuador, tæt ved den Columbianske grænse. 4 dage i en bambushytte, med masser tid til at se på junglen og dens beboere. Vi tog natbussen fra Banos til Lago Agrio, vi udskød egentlig turen én dag da jeg havde det, mildest talt, skidt den dag vi i ville afsted. Dagen efter, på afrejsedagen, var det så Lasses tur til at have det skidt. Ikke skide sjovt at sidde i en natbus med feber, dårlig mave og køresyge - han var ret presset! Nå men frem Lago Agrio kom vi, og vi fik pakket vores dagstaske og kørte med lokalbus ud til en bro, hvor vi blev samlet op af ... read more
Olieledninger langs vejen til Cuyabeno
På vej til hytten
Bambushytten

South America » Ecuador » Galápagos » Santa Cruz Island October 21st 2016

Buenos dias DK! Ja, så kom vi sørme også forbi Galapagos, som absolut ikke har skuffet! Man har jo altid hørt om Galapagos som noget med Darwin og nogle store skildpadder, men hvad de nærmere går ud på har jeg ikke vist så meget om. Nå, men Galapagos er en gruppe vulkanske øer ca 1100km vest fra Syd Amerika. Øerne er meget forskellige i udtryk, farve, højde, vegetation og hvem der bor på øerne. Hvis man vil have det fulde indtryk af øerne foregår det fra søs, via et cruise rundt mellem øerne. Ellers når man ikke at få forskellighederne med. Desværre er alt der vedrører Galapagos væsentlig dyrere i forhold til alle andre ting i Ecuador, man kan godt fornemme at de øer er noget helt specielt for dem (med rette), og der bliver gjort ... read more
Frigater
Frigat puster gør sig til
Blue footed boobie, kendetegn for øerne

South America » Ecuador » Centre » Baños October 15th 2016

Møjn! Et par hektiske dage i Banos lakker mod enden. Det har været nogle helt vilde dage med fuld drøn på oplevelser og adrenalin. Banos er en by i de østlige Andesbjerge, og grænser op til skov og junglen, vi er kommet lidt ned højdemæssigt men er dog stadig 1800 m.o.h. Banos er kort fortalt én stor legeplads for alskens aktiviter hvor man kan få pulsen op og nyde den flotte natur. Byen ligger i en bjegdal med vulkanen Turunguaruah på den ene side. Lige ved byen passerer en flod som er udgangspunkt for alskens sjov og spas og flot natur, første dag lejede vi mountainbikes og kørte i bjergene langs floden, langs floden er der så forskellige ting man kan prøve, bla. ziplines (eller "canopy" som de kalder det her). Det måtte vi selvfølgelig prøve. ... read more
"Superman"
Fin udsigt langs cykelruten fra Banos
Pailon del Diablo

South America » Ecuador » North » Quito » Historical Center October 12th 2016

Buenos dias DK! Turen startede med et par dage i hovedstaden Quito. Vi var rimelig ramte af jetlag, så det blev ikke til den helt vilde aktivitet. Da vi landede var alt indhyllet i skyer (knap 3000m oppe) og vi kunne intet se, det samme gjorde sig gældende da vi vågnede morgenen efter, men så fik solen fat og vi kunne se omfanget af Quito. Det er en væsentlig større by end jeg troede, der bor 1.7mio mennesker, men den strækker sig 60km i dalene mellem Andesbjergene. Generelt kan man ikke sige at byggestilen er specielt charmerende, det er firkantede betonbyggerier klods op og ned af hinanden. Så vi tog en tur til den gamle by for at kigge os omkring, og det var straks noget helt andet. Super charmerende, velholdte gamle bygninger, kirker og små ... read more
Avisen skal jo læses! Et torv i den gamle by
Fine kolonibygninger i den gamle bydel
Den lokale æggepusher

South America » Ecuador » North » Quito October 7th 2016

Hej familie! Så er der ikke længe til, at Lasse og jeg endnu engang er så heldige, at stå foran nye eventyr. For første gang går turen vest-over og ikke til østen. Turen går til Ecuador, vi flyver fredag d. 7. kl. 6 og lander i hovedstaden Quito lørdag kl. 14 lokaltid. Vi er hjemme igen lørdag d. 5. november så vi har altså en hel måned foran os, med MASSER nye oplevelser og indtryk! Ecuador ligger i det nordvestlige hjørne af Syd Amerika, med Columbia i nord og Peru i syd. Og hvad kan Ecuador så? Sådan ca. ALT! - der er Andes bjergene som deler landet i to, kæmpe vulkaner og -kratere, skove der ligger i skyerne, Amazonas i øst, et langt kystområde og så selvfølgelig kronjuvelen... Galapagos øerne! Vi lander som sagt i ... read more
ecuador-map

Asia » Cambodia » South » Sihanoukville October 2nd 2015

Sabaidëe!!! Så er det ved at være slut for en helt igennem fantastisk rejse. En hel uge har vi tilbragt på sydkysten af Cambodia, og vi har egentlig ikke lavet det helt store. Vi har boet i en lille bungalow ti meter fra strandkanten, hos Papa Pippo. Papa Pippo er to italienere der har slået sig ned i Sihanoukville og havde ønsket om at lave et alternativ til de andre steder, og for fa***** hvor har det været rart at bo her, Papa laver nemlig de bedste pizzaer og pasta. Og efter at have rendt fra herodes til pilatus for at finde en McD, Burger King eller KFC, uden held, har det været en fornøjelse at få noget andet end ris. Vi er ved at få kvalme af ris :) Langs strandkanten går der massører rundt ... read more
En ginger passion og lidt fodmassage. Så venter vi bare på solnedgangen.
Der er blevet set mange flotte solnedgange her.
Skrald overalt.

Asia » Laos » North » Luang Namtha September 27th 2015

Møjn! Nogle vilde dage i Champasak var overståede og vi havde brug for at komme til civilizationen igen, næste stop hed Luang Prabang i det nordlige Laos. I fugleflugt er turen egentlig ikke så lang, men halvdelen af ruten går via den smukke, men ikke så rare, vej gennem snoede grusstier i bjergene, 22 timer ialt i bus. "Route of death" bliver den også kaldt da der er indtil flere busser der er styrtet over kanten. Vi valgte for en gangs skyld komforten og tog et fly - 45 minutter så var vi der. Rart :) Luang Prabang, som er på UNESCOS verdens naturarv liste, ligger indhyldet i et flot, bjergrigt landskab og er en gammel by, kendt for den fine blanding af Lao byggestil blandet med Europæisk kolonistil. Der ligger også flere templer i byen ... read more
Pitstop på moto for at købe pomelo
Elefanter på vejen, så venter vi da bare!
Tat Kuang Si, direkte grimt er det ikke :)

Asia » Laos » South » Champasak September 21st 2015

Hej med jer Efter Siem Reap og en masse templer besluttede vi at tage nordpå, til Laos. Og efter at have fået visum, udfyldt den ene ansøgning efter den anden, seks stempler i passet og lidt bestikkelse ved grænsen, lykkedes det os at slippe igennem til Laos. Vi tog til en lille ø, Don Det, der ligger i et bredt stræde i The Mighty Mekong, der hedder Si Phan Don ("Fire tusind øer") hvor der egentlig ikke er så meget at lave andet end at slappe i en hængekøje. Det skulle da lige være at ryge en pibe med de lokale der synes at stortrives med det. Egentlig meget hyggeligt :) Den ene dag meldte vi os til en "tubing" tur, hvor man bliver sejlet mod strømmen på Mekong, et godt stykke oppe, og så ellers ... read more
Udsigten fra hængekøjen på Don Det
"Tubing" med en kold Beerlao!
På vej til Champasak

Asia » Cambodia » North » Siem Reap September 16th 2015

Hej familie! Et par dejlige dage i Siem Reap er nu overståede og vi sidder i en minivan på vej mod si Phan Don i det sydlige Laos. Så Cambodia er slut for nu. Planen er dog at vi tager turen op gennem Laos og så flyver vi til Sihanoukville, sydkysten i Cambodia, den sidste uges tid for at dykke og slappe inden turen går hjemover. Nå men Siem Reap er en af de større byer i Cambodia og den suverænt mest turistede. Grunden til det er, at det er basen for udflugter til de hundredevis af templer der ligger i Angkor Wat. Templerne stammer fra perioden mellem ca. det 8. og det 14. århundrede da Khmer riget toppede, og er bygget af kongerne der har regeret. Angkor Wat er et ikke ét tempel men et ... read more
Pre Rup
Indgang til Preah Kahn
Voldgrav ved Preah Kahn

Asia » Cambodia » West » Koh Kong September 11th 2015

Aloha Efter dagene i Phnom Penh tog vi mere eller mindre så langt fra civilizationen man kan komme her i Cambodia - tid til at komme ud i naturen! Vi tog til Chi Phat som er en ultra lille flække, der er måske 20-30 hytter/småbutikker "downtown", der er base for forskellige ture i de sydlige Cardamom bjerge (højeste er 1800m så det er jo ikke Everest). I landskabet rundtom er der ikke så meget andet end lidt ris/banan landmænd. Cardamom bjergene er relativ uudforskede så det "pristine" som de kalder det. Det er tilmed, eftersigende, et af de sidste steder i Sydøstasien hvor der findes vilde tigre, men at komme til at se dem er sværere end at vinde EuroJackpot... Her er tilgengæld massere af edderkopper, i vores hytte i Chi Phat sad der pludselig en ... read more
Chi Phat ligger mellem to floder
Chi Phat downtown, der er ikke meget at komme efter
Vi sparer på kræfterne inden strabadserne - en tur på "moto" er altid godt

Tot: 0.158s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 88; dbt: 0.1067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb