Luang Prabang, flere vandfald og tid til at dase den!

Laos' flag
Asia » Laos » North » Luang Namtha
September 27th 2015
Published: September 27th 2015

rute

Møjn!

Nogle vilde dage i Champasak var overståede og vi havde brug for at komme til civilizationen igen, næste stop hed Luang Prabang i det nordlige Laos. I fugleflugt er turen egentlig ikke så lang, men halvdelen af ruten går via den smukke, men ikke så rare, vej gennem snoede grusstier i bjergene, 22 timer ialt i bus. "Route of death" bliver den også kaldt da der er indtil flere busser der er styrtet over kanten. Vi valgte for en gangs skyld komforten og tog et fly - 45 minutter så var vi der. Rart 😊

Luang Prabang, som er på UNESCOS verdens naturarv liste, ligger indhyldet i et flot, bjergrigt landskab og er en gammel by, kendt for den fine blanding af Lao byggestil blandet med Europæisk kolonistil. Der ligger også flere templer i byen end man kan tælle. Byen var super charmerende, men vi har simpelthen oplevet så meget og fået så mange indtryk på vores tur, så vi havde ikke overskud til de store kulturelle udskejelser, og vi fik nok ikke det udbytte af at være i byen som man kunne forvente.

Vi lejede derimod to scootere og kørte på opdagelse i landskabet omkring byen, der er kendt for at huse en masse elefanter og to fantastiske vandfald, Tat Kuang Si og Tat Sae. Det er bare den fedeste frihed at suse rundt på en "moto" og se sig lidt omkring.

Vandfaldene er lidt anderledes end de, efterhånden mange, andre vandfald vi har stødt på. De har en masse "pools" undervejs, hvor vandet bliver tykisblåt og man kan ligge og flyde i sin egen naturjacuzzi - lækkert!!

Og så blev vi enige om at det er tid til at komme ned til kysten i Cambodia og have noget "rigtig" ferie, efter at have okset rundt i tre uger. Det er superfedt med alle de ting vi laver meeeeeen nu trænger vi sgu til at ligge på langs, sippe Gin Tonics, få lidt massage i vandkanten og ellers komme ud og dykke lidt. Så vi er fløjet fra Luang Prabang, via Vientiane, til Sihanoukville hvor vi bliver et par dage, inden vi tager ud på nogle af de småøer der er. Det glæder vi os til 😊

SihanoukvilleSihanoukville
Sihanoukville

Her er som sådan lækkert nok, men nu har vi jo efterhånden set top-top-bounty strande på f.eks. Borneo, og sådan er her altså ikke (hvis man nu skal finde noget at klage over)

28th September 2015

Møjn der, Jamen det er bare en forsat lind strøm af fantastisk med mere fantastisk på brormand, og så lige lidt mageløst oveni:-) Det må være så vildt og opleve så meget, på alligevel så relativt kort tid, jeg kan slet ikke sætte mig ind i det, andet end jeg kun kan forestille mig det:-) Men jeg glæder mig meget til, at du invitere op til billede fremvisning og hygge - meget snart... Vi savner nemlig også dig bror:-) Når det så er sagt, så kan jeg sku godt forstå, at I efter 3 ugers vild og voldsom junglesafari har brug for "rigtig" ferie, det må være top tiltrængt og meget velfortjent:-) På meget snarligt gensyn junior Storebror
28th September 2015

Hej lillebror og Co. Det har været helt vildt spændende og nervepirrende, ind i mellem, at følge jeres rejse. Dejligt med lidt historie til alle de fantastiske, smukke, klamme og horrible billeder. Det er med respekt og en smule misundelse jeg læser om alle jeres oplevelser. Håber i får en dejlig uge med dykning og flere fantastiske oplevelser. Glæder mig til at høre mere, når vi ses igen. Ha' det godt og pas på jer. Knuz sød

Tot: 0.086s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb