Veronika Glaserová

VeruskaG

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch February 7th 2020

Ještě než se definitivně rozloučíme s Novým Zélandem, prohlédneme si největší město Jižního ostrova nacházející se v regionu Canterbury, Christchurch. Od té doby, co se město stalo obětí ničivého zemětřesení (zhruba před devíti lety), prošlo úžasnou změnou. Většina budov byla zničena nebo značně poškozena, ale i tak tu stojí původní kostel (i když s velkými podpěrami), už jen část "kontejnerového městečka" (dopravní kontejnery sloužily dříve jako tržnice) a nádherná botanická zahrada. Jinak má město velmi výrazně moderní ráz. Christchurch umí mít své kouzlo a být romantickým místem. Na řece Avon si můžete pronajmout pramici i s pikolíkem, který Vás na ní proveze nebo naskočit na historickou tramvaj. Na břehu řeky v parku si můžete posedět, třeba i na upraveném trávníku, nikdo Vám za to nevynadá jako u nás :-). Nebo můžete jen tak na kafíčko, zmrzlinu ... read more
Můžete naskočit na jednu z historických tramvají
Christchurch je město 21. století
Hovězí steaky umí opravdu skvěle

Dnes jsme se rozhodli nezůstávat na východním pobřeží a vydali se do vnitrozemí. Ještě jednou jsme se podívali k Jižním Alpám, tentokrát z druhé strany. Cestu tam si zpříjemníme zastávkou ve farmě s lososy, kde shodou okolností pracuje Čech. Tak ho pozdravíme, nakrmíme lososy a pokračujeme dál. Oblast ledovců a ledovcových jezer mě nepřestane udivovat. Kupříkladu jezero Pukaki, přes které je nádherný výhled na oblast Aoraki Mt Cook, se skví jasně tyrkysovou barvou. Abychom majestátní pohoří viděli detailněji, vyrazili jsme na trek k jezeru Hooker. Pro mě to byla dnes první příležitost jak zvednout adrenalin v krvi. Cestou tam jsem musela překonat tři visuté mosty. A sranda byla, že jsme šli stejnou cestou zpátky, takže jsem si pro velký úspěch dala repete :-). Následovala vyhlídka na Tasmanův ledovec a jezero. Některá jezírka byla ještě poznamenaná nedávným ... read more
Farma s lososy
Jezero Pukaki a výhled na Jižní Alpy
Trek údolím Hooker vedl přes visuté mosty

Oceania » New Zealand » South Island » Dunedin February 5th 2020

Což takhle zajet na Nový Zéland a koupit tu skotské suvenýry? Myslíte si pravděpodobně, že jsem se úplně pomátla. Ale je tomu tak. Město Dunedin, které si zakládá na skotské historii, vlastní obchody prodávající kilty, některé nápisy tu najdete v gaelštině, dokonce samotný význam slova Dunedin je gaelsky Edinburgh (neboli hlavní město Skotska). Je to město, kde se našlo zlato a byla to nejrychleji se rozvíjející oblast Nového Zélandu, do té doby než vznikl Auckland. Dnes je 4. největším městem se zhruba 120 000 obyvateli. Z toho asi 20 000 jsou univerzitní studenti, jelikož Dunedin je místo s nejstarší univerzitou Zélandu. Nyní zde můžete studovat asi 100 různých oborů. Co se historických budov týče, nejvíce jich má opět toto město - nejstarší kostel, železniční budova apod. A ještě jednu zajímavost tu najdete - nejstrmější ulici. Skotsko ... read more
Baldwin street - nejstrmější ulice
Pohled na východní pobřeží Otaga s ovečkami
Moeraki Boulders

Oceania » New Zealand » South Island » Curio Bay February 4th 2020

Vypadá to že déšť nás ještě chvíli bude doprovázet. Při dlouhých přejezdech nám to nevadí, tedy pokud se nemusíme s naším autem brodit :-). Pár takových míst, kde voda přetýkala z příkopů, popřípadě louky už nebyly schopny více vody pohltit, jsme projeli naštěstí bez problémů. V Invercargill doplňujeme zásoby jídla v jednom ze supermarketů. Vlastně bych mohla přiblížit, jak se tu stravujeme po dobu našeho pobytu. Jelikož se ve většině míst zdržíme jen na jednu noc, nelze si dělat nějaké velké nákupy a především kupovat potraviny, které podléhají rychlé zkáze. Potřebujeme tedy vždy snídani, velkou svačinu na celý den, nějaké sladké tyčinky, kterými můžeme doplnit cukr a pak také večeři. Nejrychlejší jsou instantní kaše či polévky, ty v sušené formě můžete na Zéland přivézt. Dost často máme k dispozici kuchyňku, kde lze připravit nejen tyto rychlé ... read more
Kvůli dešťům se musíme brodit autem
Purakaunui Falls
Nugget Point Lighthouse

Píše se pondělí 3. února 2020, je 5:30 ráno a naše skupina startuje vstříc poznání Fiordlandu. Výletní loď, kterou se máme plavit po Milford Soundu odplouvá ve třičtvrtě na devět a nám to z Te Anau bude trvat asi 2,5 hodiny než tam dorazíme. Vyrážíme i navzdory prudkému dešti a po bouřce, která nás v noci nenechala moc vyspat. Počasí neslibuje dobré výhledy, ale loď prý vyplouvá i za nečasu. Nutno dodat, že do Milfordu vede pouze jedna cesta, a tak jediné, co nám může plavbu překazit je neprůjezdná silnice. Bohužel se tak stává. Asi 50 km před cílem nás zastaví ohromný sesuv půdy, který leží přes celou silnici, naštěstí tu už nějakou dobu je a nikdo není ohrožen. Chtě nechtě, obracíme se zpátky. Tentokrát se do srdce Fiordlandu nikdo z nás nepodívá. V Infocentru v ... read more
Vzácná slípka Takahe
Socha Takahe ve městě

Oceania February 2nd 2020

Stále se ještě nacházíme v regionu Otago, v Queenstownu. Dnes máme konečně dost času si prohlédnout samotné město. Ani tolik nevadí, že předpověď počasí nám na dnešek tolik nepřeje, ve městě je spousta podloubí, kde se můžeme schovat. Naštěstí déšť tu není tak silný, tak se dá v klidu procházet i parkem a po pobřeží jezera Wakatipu. Vítr není takový jako včera, kdy hladina jezera připomínala moře v příboji, jen s tím rozdílem, že na ní plavaly kachny. Parník Earnslaw brázdí jezero více než 100 let a nabízí výhledy do okolí při pozvolné zhruba tříhodinové vyjížďce. Služby parníku jsme nevyužili, zato jsme prošlapali ulice města, co to jen šlo. Rozhodně stojí zato se zastavit v místním pekařství, na dobré zmrzlině nebo vyhlášeném burgeru, na který se stojí fronty až ven na ulici. Loučíme se tedy s ... read more
Obří kiwi na přístavišti v Queenstownu
Historický parník Earnslaw
Te Anau Holiday Park

Oceania » New Zealand » South Island » Glenorchy February 1st 2020

Queenstown a jeho okolí je jako stvořené pro adrenalinové sporty. Ten, kdo se v nich vyžívá si dnes přijde na své. V naší skupině se našli odvážlivci na dvě takové aktivity, a tak jsme měli nakonec podívanou všichni. Nejprve šlo o bunjee jumping. Náš kolega Martin se nemusel nechávat přemlouvat, aby ho zavěsili na lano a nechali skočit z mostu do rokle. Dokonce na laně skákaly i v párech, tak zřejmě je to bezpečné :-)! Své dojmy jsme pomalu vstřebávali ve zlatokopeckém městečku Arrowtown, které nejenže vlastní zbytky bývalé čínské osady, ale jinak je perfektní kopií staroanglického městečka. Zde se někteří účastníci zájezdu mohli vyřádit v tzv. "shopování" neboli nakupování dárečků. Měli zde úžasný obchůdek s cukrátky všeho druhu. A s průvodkyní Petrou jsme zašli na místní specialitu "Seafood Chowder". Je to smetanová polévka s plody ... read more
Arrowtown
Polévka Seafood Chowder
Úžasný výhled na Queenstown a jezero Wakatipu

Oceania » New Zealand » South Island » Wanaka January 31st 2020

Když jsme se dnes loučili se západním pobřežím (neboli West Coastem), navštívili jsme v Haastu malé infocentrum spojené s muzeem. Zaujala mě jeho přezdívka "Wet Coast" (mokré pobřeží) a zároveň jsme si ho autenticky vyzkoušeli. Pršelo celou noc ze čtvrtka na pátek a ráno byl ještě velký opar, takže počasí na létání nebylo ani dnes. Ještě budeme mít jednu příležitost, tak snad se už zadaří. Je potřeba zdolat spoustu kilometrů, jelikož místa našeho zájmu jsou od sebe dost vzdálená. Mezi nimi dost často nebývá žádná civilizace, ale silnice tu udržují v dobrém stavu, i přes mnohé sesuvy půdy či kamení na vozovku. Otevírají se nám nové pohledy do krajiny, většinou projíždíme údolím a kolem nás se tyčí vrcholky. Cestou do Wanaky máme možnost obdivovat množství vodopádů, které se tříští o skály. U jednoho z nich jménem ... read more
Cestou k vodopádům
Jezero Hawea
Vrba v jezeře Wanaka

Oceania » New Zealand » South Island » Fox Glacier January 30th 2020

Hokitika je městečko na West Coast, které svůj název dostalo podle stejnojmenné řeky a znamená "rovný, přímka", jelikož tak vypadá zmíněná řeka. V minulosti to bylo především zlatokopecké město a dodnes se tu těží greenstone ("zelenokámen nebo nefrit"). Maoři tento kámen dávali darem pouze těm, kterých si opravdu vážili, protože pro ně měl velkou cenu. Svou cenu si kámen zachovává dodnes. Můžete si v místním obchůdku zakoupit nejen samotný neopracovaný kamínek, ale také šperky s hodnotou převyšující 100 NZD. Hřebem dnešního dne je bezpochyby návštěva ledovce Franz Josef (jeho objevitel ho pojmenoval po císařpánovi). Vlastně poprvé v životě vidím na živo ledovec. Musím uznat, že jeho barva je neskutečně zářivá, tak křišťálově modrou jsem ještě neviděla. Škoda jen, že ho rok co rok ubývá. Ledovců je prý na jižním ostrově mnoho, ale mezi ty nejznámější patří ... read more
Šperky z nefritu
U Franze Josefa
Franz Josef Glacier

Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth January 29th 2020

Ještě než úplně opustíme Nelson a jeho okolí zvané Malborough, které je především známé svým vínem, uděláme malou zastávku v Národním parku Nelson Lakes. Místní jezera vynikají tím, že mají jednu z nejprůzračnějších vod na světě. Jezero, které jsme navštívili my se jmenovalo Rotoiti. Pramení zde jedna z nejdelších řek Nového Zélandu, Buller, která měří cca 170 km. Podél této řeky pokračuje naše cesta až téměř k pobřeží. Zastavujeme u Buller Swing Bridge, nejdelšího visutého mostu Zélandu. Měří 110 m a leží ve výšce 19 m nad kaňonem řeky Buller. Po pár krocích a odhodlání, že překonám svůj strach z výšek a mostů, jsem vycouvala zpátky na pevnou zem. Paní u vstupu nám navíc nabízela možnost si to zpět sjet na laně. Tak určitě :-)!! Pohled na samotný kaňon s řekou byl úchvatný a mohli jsme ... read more
Kaňon Buller
Místní pivo ve Westportu
Pancake rocks

Tot: 0.181s; Tpl: 0.016s; cc: 14; qc: 86; dbt: 0.0663s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb