Page 15 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Peru » Puno » Lake Titicaca December 13th 2010

Rano, ako uz asi tak milionkrat, sme museli vstavat velmi skoro - 6.15. Nas plan na najblizsie dva dni boli ostrovy na jazere Titicaca, teda len na peruanska cast. Prvou zastavkou boli plavajuce ostrovy Uros. Tieto ostrovy su vybudovane z miestneho rakosu ktory sa vola totora a naozaj plavaju. Z rakosia bolo na ostrove uplne vsetko - domy, lodky, vyhliadka a dokonca sa spodna cast rakosia dala jest, chutilo to celkom vodovo, nieco ako melon. Bolo nam dovolene nahliadnut do domcekov a tito ludia ziju naozaj skromne a vlastnia len to najnutnejsie. Ale aj sem uz dorazil pokrok v podobe solarnych panelov a v kazdom domceku sa dal najst obycajna ziarovka, televizor alebo radio - ale to bolo asi tak vsetko naco elektrina vystacila. Kracat po makkom, hojdajucom sa ostrove bol zvlastny pocit. Dalsou zastavkou bol ... read more
Uros - plavajuce ostrovy/ floating islands
Uros - prierez ostrovom/ cut through

South America » Peru » Puno » Puno December 12th 2010

Rano sme sa, po dlhom case, mohli konecne poriadne vyspat. Skoro celu noc prsalo a dazd bubnoval na vlnity kus laminatu ktory mame namiesto strechy, bolo to prijemne monotonne a uspavajuce. Po ranajkach sme sa vybrali pozriet si Puno a musime priznat ze sme velmi ocareni neboli, hlavne v porovnani s predchadzajucim krasnym kolonialnym Cuzcom. Nase prve kroky viedli k jazeru Titicaca, mozno to znie zaujimavo a exoticky, ale v skutocnosti sme videli zapachajuci pristav, spinavu vodu a par starsich osarpanych lodiek. Pomerne sklamany sme sa vybrali do stredu mesta a tu sme videli mnozstvo pochodujucich ludi v roznych uniformach a krojoch. Vraj takto pochoduju kazdu nedelu, mi si teda vieme predstavit aj lepsie travenie nedeli, ale co uz. Zvysok mesta posobil spinavo, nedostavane a schatrane. Po obede nas cakal vylet na uz spominane Sillustani, ide ... read more
Puno
Lod Yavari/Yavari ship

South America » Peru » Puno » Puno December 11th 2010

Nas bus odjizdel v 8 rano z Cuzka a zase jsme jeli s jinou spolecnosti - kolikata uz...Tour Peru s cervenymi busy a spoustou turistu coz je vzdycky dobre znameni. Taxikem na stanici a pak uz 6 hodin krasnou prirodou, udoli, same lamy a zasnezene vrcholky hor, hlinene domecky. V Punu jsme si na druhy pokus nasli pekny hostel i s kuchynkou a fungujici lampickou na pokoji. A proc vlastne jedeme do Puna??? Zminim jen 2 slova - jezero Titicaca... Our bus was leaving at 8 and we did choose a different bus company - how many already... Tour Peru with red buses and more importantly with many tourists that is always a good sign. took a taxi to the station and then 6 hours of beatiful landscape, valleys, lamas, snow capped peaks, mud bricks houses. ... read more
Na ceste do Puna/On the way to Puno

South America » Peru » Cusco » Cusco December 10th 2010

Spali jsme az do 9, o 10 jsme se museli odhlasit z hotelu a tak jsme v 9.45 byli dole na snidani. Snidane byla vynikajici, spousta vseho a tak jsme si to poradne uzili. Pak jsme se vratili zpatky do naseho hostelu, kde jsme byli pred INka trekem a vyrazili kouit si lupen na bus do Puna, pak nakoupit na veceri - nase oblibene testoviny. Po veceri jsme hned usnuli - asi v 8 a ze jsme to po tech 3 dnech ve stanu potrebovali. We slept till 9, at 10 we had to check out so at 9.45 we were down to have our posh brekkie in a posh hotel. Breakfast was great and we ate and ate slowly, just enjoying that wonderful food. Then back to our hostal where we were before INca trail, ... read more

South America » Peru » Cusco » Machu Picchu December 9th 2010

Celou noc prselo, nastesti nas stan odolaval statecne a tak prvni kapky na nas - tedy na Kacenku - zacaly padt kolem 3.30, kdy uz jsme stejne museli vstavat. Posledni snidane na Inca Treku jsme rychle zhltli, aby jsme byli mezi prvnimi u brany, kde je nutne se registrovat a byla tam docela tlacenice...V 5.30 konecne do budky dorazili nejaci mistni urednici a zacali poustet lidi dal. Pak nam uz stacila jen hodinka dostat se ke Intipunku - Slunecni brane, jakasi si mala pevnost odkud je za pekneho pocasi videt MP/Machu Picchu/. Pro nas byla spise Mlhovou branou. Odtud pak jen chvili dolu az K MP, kde v 8.30 zacala nase prohlidka MP. Bylo to tak jak jsme si to pedstavovali, tedy az kdyz se vyjasnilo. Za zivot vidite fotky MP mnohokrat, ale realita je jeste ... read more
Machu Picchu v mlze/MP in mist

South America » Peru » Cusco » Inca Trail December 8th 2010

Vstavani bylo jako vzdy o 6, coca cajicek az do stanu, dobra snidane a o 7 jsme vyrazili na dalsi turu. Nas spolucestujici Ben z Noveho Zelandu se moc dobre necitil, vecer zvracel a tak jsme mu dali par susenek, aby aspon neco do sebe dostal - jo, to s vami udela nadmorska vyska...soroche je pekna svinka. Na zacatku se chvili stoupalo az k male pevnosti Runkuraqay a odtud na nejvyssi bod dnesniho dne Abra Kunkuraqay. Pak jsme si dali obed kousek od dalsi incke pozorovatelny Sayamarka. Jinak se uz jen klesalo k mistu zvane Intipata, kde se pouze pestovali zemedelske plodiny a pak uz jsme dorazili do dnesniho kempu ve Winaywayna. Tady byla vecere a rychle ulehnout do posteli, protoze zitra se konecne dostaneme do Machu Picchu a vstavacka je uz ve smrtelnych 3.30... Waiking ... read more
nas kemp/our camp
Runkuraqay
Runkuraqay a lama

South America » Peru » Cusco » Inca Trail December 7th 2010

Rano, este kym sme vyliezli zo stanov nam nasi nosici priniesli nas prvy ranny koka caj a misku teplej vody na umytie. aky to komfort. Vyspali sme sa dobre a ani nam nebola zima. Na ranajky sme mali okrem ineho aj palacinky co sme necakali. V tento den sme museli prejst cez sedlo Warmiwanuska, asi 4200, co bol najvyssi bod na nasej ceste. Stupanie bolo narocne, ale mi uz sme celkom zvyknuty a nakoniec sme na vrchol dorazili ako prvy z nasej skupiny. Nas sprievodca odhadoval tento vystup na 5 hodin a my sme to zvladli za 3.5 a to som este Stanika brzdila. Na nasich nosicov sme ale nemali, niektory z nich dokonca bezali a s ovela vacsim nakladom ako my. Potom nas uz cakal len pomaly a prijemny zostup dole do nasho dnesneho tabora. ... read more
stupanie zacina/ climbing starts
a pokracuje/ and continues

South America » Peru » Cusco » Inca Trail December 6th 2010

Ako sme spomenuli v minulom blogu dnes nas cakal zaciatok Inca pochodu, ktory skonci navstevou Machu Picchu a preto asi neprekvapi ze sme sa obidvaja velmi tesili a ani nam nevadilo ze sme museli byt pripraveni na 6.15. Autobus nas doviezol na km 82, co je tradicny zaciatok tejto cesty, tu sme museli ukazat pasy, prejst cez uzky most ponad rieku Urubamba a zacat slapat. Tato cesta bola naozaj pouzivana inkami a znovuobjavena po par sto rokoch, dovolene po nej mali chodit len privelegovani a pre chudobnych boli urcene ine cesty. Niektore casti cesty boli vylozene kamenmi este z ich cias. Tento pochod nieje mozne robit samostatne a preto sme si museli zaplatit agenturu. Prijemnou zmenou bolo ze sme mali nosicov na stany a ani o jedlo sme sa nemuseli starat co bola prijemna zmena po ... read more
rieka / river Urubamba
na ceste/ on the road

South America » Peru » Cusco » Cusco December 5th 2010

Na toto rano sme sa uz dlho tesili, zajtra ideme na Inka trail a v cene bola zaplatena aj noc predtym v hoteli. Bez toho aby sme nasu izbu videli sme vedeli, ze to bude najkrajsie a najpohodlejsie ubytovanie ake sme za posledne dva mesiace mali. Den sme sa vsak rozhodli vyuzit lepsie ako povalovanim sa po peknom hoteli a tak sme hned po ubytovani sa vyrazili do Pisaqu. Pisaq je male mestecko asi hodinu autobusom od Cuzca znamy nedelnim trhom a citadelou ktora sa tyci nad mestom. Citadela nas moc neocarila, asi preto ze uz sme podobnych ruin videli vela. Na trhu sme si to uzili, nakupili vela peknych veci a pri kazdej sme sa dohadovali na cene, co bola zabava. Obidvom stranam bolo jasne ze prva cena bola prehnane velka a zrazit cenu o ... read more
na ceste do Pisaqu/ on the way to Pisaq
Pisaq - citadel

South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco December 4th 2010

Rano jsme si doslapali na terminal a jeli smer Pikillacta, citadela postavene kulturou Wari, ale pravdepodobne osidlena i Inky. Komplex neni v prilis dobrem stavu a jedine co je videt je obranna zed a par ruin obydli. Vratili jsme se na hlavni cestu a stopli si dalsi collectivo do Tiponu, kde nas prekvapil strmy vystup kopcem, ale pro nas zadny problem... Cely areal ma asi 240 hektaru a je to takove mensi MachuPicchu. Jako vzdy bylo mozne chodit prakticky kdekoli a bylo toho spoustu k videni - amfiteatr, citadela, terasy k pestovani, dumyslny system rozvodu vody a konecne posvatny pramen, ktery ma snad i lecive ucinky. Opet tady bylo hodne pracovniku, kteri moc nepracovali, jen si tak lezeli na trave a uzivali si... Cesta do C. byla o.k, zastavili jsme se na zakusek - jako obvykle. ... read more
Pikillacta
na ceste do Tiponu/ on the way to Tipon
Tipon

Tot: 0.362s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 85; dbt: 0.1371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb