John de Wildt

Travelling around!

Asia » Thailand » Northern Thailand April 25th 2011

Thailand Bangkok Bij de grens kregen we een stickertje opgeplakt en vanuit de grote bus werden we na even wachten en de grensprocedures, in Thailand in verschillende minibusjes gedirigeerd. Dit was omdat er verschillende bestemmingen waren. In het minibusje een Japanner ontmoet en hij was deze trip al in Bangkok geweest en wist wel goedkope guesthouses. We waren niet zover van Khoasan road, het backpackers-gebied van Bangkok, afgezet, maar we wisten niet zo goed waar we heen moesten. Dus een tuktuk genomen en dit was wel een grappige ervaring. Hij zei natuurlijk eerst dat het ver was en na een beetje afdingen ingestapt. Meteen keiharde muziek aan en hij ging rijden. Omdat ik onderweg moest pinnen, hij ergens gestopt en terwijl ik aan het pinnen was had de tuktukdriver een biertje voor zichzelf gekocht. Later na ... read more
Ayuthaya-07
Bangkok-01
Ayuthaya-35

Asia » Cambodia April 2nd 2011

Sorry alvast voor de enorme hoeveelheid foto's, maar kon me niet beheersen. Phnom Pehn Na een tour, boottocht, wachten en busrit van een uur na 11 uur aangekomen in Phnom Pehn. Een Australiër, die hetzelfde deed als ik, had op de boot voorgesteld met hem mee te gaan. Hij had al een hotel en we zouden dan zijn kamer upgraden en ik zou het prijsverschil betalen. Na afgezet te zijn bij een travelagencie kreeg je nauwelijks de tijd om je tas te pakken, want je werd zo'n beetje in de bus al lastig gevallen door tuktuk-drivers. Na een belachelijk prijsvoorstel gaan lopen en op de weg een tuktuk gevonden. En voor een acceptabele prijs ingestapt. Dit kereltje zei dat hij het wist waar het was, maar hij wist het helemaal niet. Overal bij collega's vragen en ... read more
Phnom Pehn-12
Phnom Pehn-44
Phnom Pehn-72

Asia » Vietnam March 9th 2011

Hoi An Heb inmiddels het idee dat er in Vietnam niet echt normale busstations zijn (behalve voor lokale bussen) en dat de lange afstandsbussen geprivatiseerd zijn. Want er zijn echt onwijs veel busmaatschappijen, er zit prijsverschil in tickets en je wordt continu opgepikt door iemand met motobike, naar minibusje gebracht, vervolgens naar grote bus gebracht en je wordt heel de tijd afgezet ergens bij een travelagencie. Hoi An is een relaxte stad/dorpje. Oude gebouwen in Franse koloniale stijl. Te veel tailershops, staat het o.a. ook om bekend en sommige mensen kopen echt bizar veel. Terecht ook wel, ze kunnen alles kopiëren en ze maken alles op maat voor een prikkie. En hier was het echt lekker weer, een graad of 29 en zon! Dagje rondgelopen en een buurt ingegaan waar de locals wonen, erg grappig. Volgende ... read more
Hoi An-62
Hoi An-34
Mui Ne-65

Asia February 14th 2011

Sapa Lopend de grens over, een brug over een rivier. Had bij aankomst in China geen vertrekkaart gekregen en vond het vreemd maar zou dat bij vertrek wel zien, nu dus. Bij douanier, mannetje vertellen dat ik vertrekkaart nodig had en hij wijzen, waar ik er eentje kon halen. Ander mannetje erbij en hij gebaren dat het geen probleem was en ik door kon lopen. Maar hij volhouden. Ander mannetje ging me helpen en in een of andere automaat, werd je paspoort gescand en er kwam een vertrekkaart uitgerold met alle gegevens al invuld, hoefde alleen te tekenen. Net na de grensovergang opgewacht door allerlei mensen die je ergens naar toe willen brengen. Gevraagd aan een mannetje naar een bank en het busstation. Naar de bank toegelopen en daar kon ik geen geld pinnen en het ... read more
Sapa
Sapa-19
Bac Ha

Asia » China » Yunnan February 10th 2011

Kunming Kunming is de hoofdstad van de meest zuidwestelijke provincie die grenst aan Burma, Laos en Vietnam. Ideaal voor de opties om naar zuid-oost Azië te reizen en warmte (16/17 graden) met zonnetje! Op het treinstation stond iemand met een bordje van het hostel waar ik naar toe wilde. Gevraagd hoe en wat en we gingen met de bus en vijf andere gasten naar het hostel, wel handig zo iemand. Vrouwtje vertelde dat, omdat ik niet gereserveerd had dat ik waarschijnlijk tot 12 uur moest wachten, geen probleem. In hostel wisten ze het ook nog niet en ik moest wachten tot 12 uur. Lekker in het zonnetje gezeten, ontbeten en koffie gedronken. Om half één naar de receptie gelopen en ze hadden geen plek meer. Gevraagd hoe te gaan naar backup-hostel en zij belde nog of ... read more
Ethnic village
Kunming

Asia » China » Sichuan January 30th 2011

Chengdu Op weg naar Chengdu heb ik de 10.000 km-grens per trein gepasseerd. Aangekomen in Chengdu werd er tegen me gezegd dat ik geluk had, omdat het sneeuwde en al 9 jaar niet gesneeuwd had. Was hier mede voor het weer heen gegaan... Chengdu is wel mooi groen, in het midden van de winter, heel erg modern en nieuw. Veel palmbomen, bamboe en af en toe een bananenboom. Heb hier een beetje dingen uitgezocht over Sichuan en getwijfeld over wat te doen. China is te groot en er zijn te veel leuke dingetjes, dus besloten één groter ding te doen. En daarna verder te reizen, omdat ik ook heel de tijd rekening moest houden met Chinees nieuwjaar. Jiuzhai Gou Letterlijke vertaling is 'Vallei van de negen dorpen' en is een nationaal park in het noorden van ... read more
Jiuzhai Gou

Asia » China January 20th 2011

Qindao Na aangekomen te zijn op de terminal gevraagd bij infodingetje hoe naar het park te komen waar hostel in lag. Ze spraken geen Engels en er werd een vrouwtje geroepen, zij wist ook niet hoe je er moest komen. Gevraagd hoe bij het treinstation te komen want wist vanaf daar de bussen die ik kon nemen. Daar eenmaal aangekomen, wat een mensenmassa en geen echte busterminal, was immers in China. Overal bushaltes, maar zag nergens het busnummer wat ik moest hebben. Werd rond het treinstation constant lastig gevallen door hotel-proppers, taxichauffers en mensen die een driewielerig voertuigje hadden en hiermee mensen rondreden. Ben toen naar de zee gelopen, lag vrij dichtbij en ben even in het zonnetje gaan zitten. Ben toen op een hoekje gaan staan en ben een beetje bussen gaan spotten, zodat ik ... read more
Xi'an
Da Yan Ta
Fonteinshow

Asia » South Korea January 11th 2011

Mokpo Een stadje in het zuid-westen van Korea, zou dit gebruiken als transfer naar Jeju met de boot. Na aankomst bij infodingetje gevraagd hoe ik in een bepaald gebied moest komen en kreeg ook meteen te horen dat de boot de komende twee dagen niet zou gaan i.v.m. het weer, wind en sneeuw. Na een uur gewacht te hebben voor niks, omdat die bepaalde bus toch niet naar het gebied ging, besloten een taxi te nemen. Het was koud, winderig, het werd donker en het sneeuwde inmiddels vrij behoorlijk. Maar meteen naar een motel wat goed stond aangeschreven. Echt luxe, grote moderne kamer met allerlei extra's, t.o.v. wat ik tot nu toe ervaren had maar wel vrij prijzig. Besloten omdat het in een goede omgeving lag en ik toch nog een nacht zou moeten verblijven, hier ... read more
Boottripje
Jeju-si

Asia » South Korea » Gyeongsangbuk-do » Gyeongju January 1st 2011

Andong In Andong op zoek naar wifi-spot, koffie gedronken en op telefonato opgezocht waar te verblijven. Er bleken alleen maar hotels en motels te zijn. Alles redelijk makkelijk te belopen in het centrum. Hotel wat ik had uitgekozen niet kunnen vinden, op zoek naar andere dingetjes. Had gelezen dat er in bepaalde gebieden motels waren. Een paar gecheckt en de goedkoopste uitgekozen na de kamer bekeken te hebben. Geen internet, maar had al paar dagen geen internet, dus zou dat wel overleven, was immers nog niet aan het trillen. Toen ik 's avonds op zoek was naar eten zag ik het hotel wat ik in eerste instantie niet kon vinden en nu bleek dat het gesloten was wegens verbouwing, misschien dat ik het daarom niet gezien had. Volgende dag naar Hahoe folk village, een authentiek pittoresk ... read more
Hahoe
Bulguksa

Asia » South Korea » Gangwon-do » Seoraksan December 20th 2010

Sokcho Na twee en een halve week eindelijk vertrokken uit Seoul naar Sokcho. Een klein stadje aan de oostkust, vnl. een vissersplaats en niet zoveel te doen en te zien. Maar in de buurt van een nationaal park, Seoraksan en had verzonnen hier dagtripjes naar toe te maken. Na aankomst met de bus op zoek naar hostel, zou heel gemakkelijk moeten zijn om te vinden. Vanaf het moment dat ik uitstapte werd ik heel de tijd lastig gevallen door een motel-propper. Op een gegeven moment maar gevraagd in een restaurantje waar het hostel zou moeten zijn. Het bleek aan de andere kant van de stad te zijn, maar hij zou wel bellen want hij wist wel wat. Het was donker en had geen zin om een taxi te nemen/bus te zoeken, dus op ingegaan. Eerste voorstel ... read more
Watervalletje
Ulsanbawi
Baekdamsa

Tot: 0.175s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 87; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb