Page 2 of John de Wildt Travel Blog Posts

Asia » South Korea » Seoul December 13th 2010

De boot zou om 11.21 h vertrekken, twee uur van te voren inchecken en nog twee uur reizen met bus, lightrail en taxi. Dus 's ochtends te vroeg opgestaan en vertrokken naar de terminal. Chaotische terminal, niet echt duidelijk hoe en wat en gelukkig was ik er een half uur voor inchecktijd, dus had tijd genoeg om alles uit te vinden. Veel mensen met enorm veel spullen, kleine vrachtwagens vol. Dacht dat Mongolen veel bij zich hadden in de trein... Op de terminal even wachten en na een klein uurtje wachten door de douane en naar de boot. Je MOEST met een bus naar de boot en het was maar ongeveer 300 m. Toen uitgestapt en wilde een foto van de boot maken en naar de boeg lopen, maar werd door een politieagent gesommeerd aan boord ... read more
Cheonggye cheon
Kerstverlichting
Mr. Choi & friends

Asia » China » Beijing November 18th 2010

Beijing Aangekomen met de trein in Beijing samen met de relaxte Fin uit het eerste deel van de treinreis besloten ons los te maken van de treingroep en op zoek te gaan naar koffie en waarschijnlijk een biertje, omdat het erg mooi weer was. Wat rondgelopen en gepind, maar de koffie vinden viel nog niet mee. Rugzak werd op een gegeven moment wel zwaar en uiteindelijk iets gevonden en overlegd naar welk hostel te gaan. Snel besloten en hostel makkelijk gevonden. Op de grens van toeristisch mooi gemaakte winkelstraten en hutongs in een traditioneel Chinees gebouw met een binnenplaats hadden ze een hostel gemaakt, superleuk. 's Avonds gegeten in een typisch gaar Chinees restaurant. Volgende dag naar park, toeristische trekpleister. Tempel van de hemel-park, enorm park met mooie gebouwen erin. Keizers gebruikten deze gebouwen voor allerlei ... read more
Summer Palace
De muur

Asia » China » Inner Mongolia October 28th 2010

Om 07.10 h vertrok de trein uit Ulaan Baatar en we zouden met een hele groep naar het station gebracht worden om 06.00 h. Vond dit wel vrij vroeg en wist nog van de aankomst, dat er op dat tijdstip nauwelijks verkeer was en dat het niet langer dan 10 min. rijden zou zijn. Op het moment dat ik de centrale ruimte instapte om 06.02 h (toegegeven iets te laat), helemaal niemand! Hmm... Hosteleigenaar opgezocht en hij zei dat de chauffeur na 10 min. terug zou zijn. Ok... Geloofde dit niet helemaal en ging maar een beetje ontbijt maken. Na 25 min. nog geen chauffeur en begon de optie te overwegen om maar met een taxi te gaan. Hosteleigenaar me gerust stellen, maar was niet echt nodig en gevraagd of hij een taxi wilde bellen. Hij ... read more

Asia » Mongolia » Gobi Desert October 26th 2010

Aangekomen in Ulaan Baatar om 06.10 h, weer een uur terug in de tijd omdat ze niet aan zomer en wintertijd doen. Zoals verwacht wordt je op het station opgewacht door hostel-proppers. Twee vrouwtjes van verschillende hostels, die precies hetzelfde zeggen en als de ander iets zegt meteen reageren met dat doen wij ook. Vond het wel grappig eigenlijk. 'Treingroep' was ik inmiddels een beetje kwijtgeraakt, had het wel bewust gedaan, door langzaam aan te doen en door met vrouwtjes te blijven kletsen. Vond het wel prettig, want zij zouden waarschijnlijk met z'n allen naar hetzelfde hostel gaan, omdat een paar hadden geboekt en een paar wel zouden kijken, maar omdat je met een groepje bent daar toch makkelijk in meegetrokken wordt. Ben toen naar de uitgang gelopen. Wist dat ik naar de Gobi-woestijn wilde en ... read more
Gobi

Asia » Mongolia » Ulaanbaatar October 24th 2010

TME: Irkutsk-Ulaan Baatar 's Avonds om 21.50 lokale tijd vertrokken, met de langzame trein. Duidelijk oudere trein dan vanuit Moskou, maar wel nostalgischer. Hout, één wc'tje ipv twee, lawaaïger, leren banken/bedden. Er zijn twee versies, nu begrijp ik waarom de langzame langzaam is, bijna op elk stationnetje stopt die. In coupé met een Zwitsers stelletje, die vanaf Bern/Basel naar Moskou zijn gereisd met de trein, dacht dat ik redelijk stoer was. Alles redelijk georganiseerd, zoals pickup van station naar hostel. En alles gepland. Grensovergang naar Mongolië, zoals al verteld was en wat ik gelezen had, echt bizar. Vanaf Rusland naar Mongolië: Twee en een half uur wachten voor migratiecontrole. Vrije tijd en beetje rondlopen, op een gegeven moment uitgekomen bij het einde van het station en daar was nogal wat legeractiviteit. Had wel al gezien dat ... read more
Uitzichten uit trein
The x-files?

Europe » Russia » Siberia » Lake Baikal October 16th 2010

Om zes uur 's ochtends aangekomen in Irkutsk (alweer 's ochtends vroeg, weten die mensen dan niet dat ik daar helemaal niet geschikt voor ben?). Noorse chick tegengekomen, wij (Fin, Noorse chick en ik) in de taxi naar hostel. Echt op een rare plaats, taxichauffeur reed op een soort van binnenplaats steeg in en uit, een beetje zoeken naar de juiste deur en aan iedereen vragen waar het was. Hij had volgens ons ook gedronken of in ieder geval de avond ervoor. Wij uiteindelijk uitgestapt, zelf op zoek gegaan en toch vrij snel juiste adres gevonden (hostels in Rusland hebben over het algemeen niet een bordje ofzo, maar gewoon iets geschreven op een geverfde baksteen). In hostel aangekomen allerlei dingen gevraagd, was met deze reden ook meegegaan en besloten een nachtje te blijven slapen. Bleek niet ... read more
Lake Baikal@dawn
Lake Baikal

Europe » Russia » Siberia » Irkutsk October 10th 2010

Dag 1: Na inderdaad wat de boekjes zeggen, wat zoekwerk (er liggen drie treinstations bij elkaar, uitsluitend syrilische belettering) op het juiste station uiteindelijk een groep Duitsers gespot. Deze groepen bestaan uit mensen van ongeveer 50+ en zijn meestal georganiseerd, dus makkelijk herkenbaar. Aangesproken en gevraagd waar ze naar toe gingen. Bleek dat ze in dezelfde trein zouden zitten als ik. Gevraagd of zij wisten welk perron het was. Bleek dat ze een gids hadden, die over vijf minuten zou arriveren, relaxed! Zat in coupé met een Fin en een Rus. Rus sprak gebrekkig engels en wilde heel veel praten, was wel grappig trouwens. Had me de eerste avond al meteen impopulair gemaakt. Geen douche, alleen een wc'tje met een wasbak en omdat ik een handwasje ging doen en om elke 2 kraanbeurten er een pomp ... read more
Waterkoker
Treintje

Europe » Russia » Northwest » Moscow October 7th 2010

's Ochtends aangekomen met de nachttrein. Het was nog donker en verbazingwekkend snel hostel gevonden. Blijkbaar door een keertje te kijken waar het ligt en richtingsgevoel in één keer goed gelopen (achteraf wel een klein beetje om). Shit gedropt en een beetje rond gelopen. Omdat het vrij koud was en ik pas om één uur kon inchecken, gechilled in een cafétje in een te mooi en groot winkelcentrum, was achteraf het winkelcentrum dat je gezien moest hebben. Terug naar hostel om in te checken, terug de stad in met camera en de stad verlicht gezien. Hapje eten en slapen. Was toch wel moe, want zo'n slaaptrein is toch niet echt supercomfortabel (had wel de goedkoopste klasse met één open ruimte). Staat me nog wat te wachten dacht ik... Moskou is groot, leuk en mooi, maar iets ... read more
Rode plein
Kremlin

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg October 1st 2010

Na een klein beetje op mijn manier weggegaan te zijn (lekker relaxed allerlaatste dingetjes kopen en regelen niet gekeken wanneer de trein naar Düsseldorf ophield met rijden, met dank aan Arnoud & Harriëtte nachtje (drie uurtjes) in Venlo geslapen) ben ik inmiddels aangekomen in St. Petersburg en ben een klein beetje rondgeleid. 's Avonds naar een grappig cafétje, waar redelijk veel buitenlanders komen, en gedaan waar Russen goed in zijn, nl. drinken. Omdat het 's nachts niet echt veilig schijnt te zijn om over straat te lopen een 'taxi'-avontuurtje, heel erg veel Russen klussen een beetje bij door voor taxi te spelen. Op straat steek je je hand op en de eerste de beste die stopt, vertel je waar je naar toe wilt en maakt vervolgens een prijsafspraak. Als je het er mee eens bent stap ... read more
Catherine palace

Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb