Ivo van der Lee

Ivo is niet thuis

Voor degenen die graag nog wat foto's willen zien heb ik fotos toegevoegd in het zelfde google album: http://picasaweb.google.nl/Ivo.is.niet.thuis/IvoIsNietThuisMaarInNieuwZeeland?feat=directlink Ik hoop dat jullie ze mooi vinden, zo niet nodig ik jullie van harte uit om zelf een keer hierheen te komen en me te verbeteren!... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau August 13th 2009

Na mijn vorige bericht zijn we nog een paar dagen in Arthurs pass gebleven, op de eerste dag zijn we een waqndeling gaan maken die uiteindelijk bij een vallei uitkwam alles was helemaal ondersgesneeuwd dus we moesten zelf een beetje een pad zien te maken maar we hadden wel prachtig uitzicht op een hele witte vallei en aan een berg hingen ijspegels van ongeveer een meter groot. De dag hierna hebben we een tocht gemaakt op een berg op toen we bij het informatiecentrum vroegen waar we veilig konden lopen vertelden ze ons dat we zonder sneeuwschoenen veiligheidstouwen etc. veilig tot de bosgrens naar boven konden lopen het pad was een beetje onduidelijk en toen kwamen we opeens vlak bij de top op een stuk uit sonder bomen waar we ineens een gigantisch uitzicht kregen op ... read more

Oceania July 19th 2009

Hallo allemaal, Zoals julie misschien gezien hebben heb ik de laatste tijd niet veel fotos meer toegevoegd Om een of andere reden lukt het niet om vanaf lara's laptop fotos te uploaen naar mn blog. Hierdor heb ik een apart fotoalbum gemaakt op google http://picasaweb.google.nl/Ivo.is.niet.thuis/IvoIsNietThuisMaarInNieuwZeeland?feat=directlink ophet mmen staan er fotos op van de walvistocht en kaikour hanmer springs en arthur's pass ik probeer er z nel ogelijk nog wat extra fotos bij te zetten. De afgelen dagen zijn we in arthurs pass geweesd waar we een ker helemaal een berg op zijn gelopen en ng door een gigantische vallei allebei helemaal ondergenseeuwd. we zijn nu in greymouth en nemen over 3 uur de bus naar punakaiki. oer en tijdje vertl ik nog wel uitgebreider over wat we gedaan hebben.... read more

Het is weer een paar weken geleden dat ik geschreven heb. Nadat ik mijn vorige bericht geschreven had ben ik naar Hanmer Springs gegaan een plaats op ongeveer 150 kilometer afstand van Christchurch. Deze plaats staat bekent om de hete bronnen waar je in kan zitten/zwemmen en ook vele nieuw zeelanders komen dan ook naar deze plaats om een dag te genieten van dit warme water. De eerste dag na mijn aankomst ben ik gaan lopen op een berg in het bos dit pad bracht me uiteindelijk bij een waterval van 41 meter hoog, het was een mooi pad dat omhoog slingerde ik heb er zo'n 6/7 uur over gedaan. Er was nog een pad dat verder omhoog dat richting de top van de berg ging, helaas was mijn tijd echter op en begon het donker ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch June 26th 2009

Vandaag ben ik in christchurch het was niet mogelijk eerder fotos naar huis op te sturen vandaar dat ik mn blog nu pas bijwerk als het goed is worden fotos snel toegevoegd. Zoals ik al zei ik ben nu anderhalve maand in nieuw zeeland vanaf het vliegtuig kon je boven nieuw zeland een gigantisch landschap zien vol met bergen en besneeuwde toppen en ook op het land kan je die begren regelmatig zien liggen de eerste paar dagen heb ik bij mijn oom doorgebracht die vlak bij christchurch woont. hierna ben ik naar een klein havenstadje havelock gegaanhier wat rondegekeken en door het bos naar een bergtop gelopen en daarna de postboot naar de eerste boederij waar ik ging werken genomen deze boederij lar op een vrij noordelijk punt in de fjorden van de malborough sounds ... read more
water
nog een mooi landschap
alweer een mooi landschap

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch June 26th 2009

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Manly May 11th 2009

3 dagen geleden ben ik uit zuid afrika vertrokken op weg naar sydney in Australie. Ik verblijf hier voor 3 dagen in sydney ik heb gister de eerste dag gehad omdat het zondag as ben ik nog niet het centrum ingegaan maar heb ik alleen het oprah huis en de harbour bridge gezien. hierna heb ik een pond genomen naar manly beach waar ik naast het strand door een pad door een heel stuk bos hier waren onder andere niog overblijfselen van verdedigingswrken die voor de tweedde wereldoorlog gemaakt zijn. gelopen heb verder ben ik nog oin het stadspark geweesd. Het tijdsverschil met nerderland is 8 uur en ik ben nu dan ook helemaal uitgeput door de jet lag vandaag ga ik het centrum van sydney in om te kijken wat daar te doen is... read more

Africa » South Africa » Eastern Cape » Jeffreys Bay April 28th 2009

Ik ben nu ruim 2 en halve maand in zuid afrika en over anderhalve week vertrek ik hier alweer. na al die tijd hier begin ik aan alles net een beetje gewend te raken de kinderen luisteren beter ik kan een klein beetje afrikaan mompelen en ik hoef me niet meer in te smeren met zonnenbrand omdat ik ben bijgekleurd. en je begint de kinderen een beetje te kennen en dingen zien de ze doormaken laatst was er een jongetje die voor een opdracht voor de hanvaardigheids les een stilleven moest schilderen aand het eind van de tafel stonden dus wat potten en pannen achter elkaar en een fotolijst met daarin een foto van een jongen die hier 2 jaar geleden op straat leefde en toen is neergeschoten omdat hij wat had gestolen. dat jongetje begon ... read more
een schattig kereltje
een soort Jackass in Afrika
Ivo en Agnes

Africa » South Africa » Eastern Cape » Jeffreys Bay March 30th 2009

Ik ben nu ongeveer anderhalve maand aan het werk in Jeffreys bay. En begin redelijk gewend te raken aan het werk hier. veel dingen gaan anders dan in nederland toen ik hier net begon werd me verteld dat als een kind echt niet wou luisteren ik moest zeggen dat ik hem zou gaan slaan met een stok slaan zit hier erg in de cultuur dus sommige kinderen stoppen gewoon niet als je dat niet doet. Ik zelf heb gellukkig nog niet hoeven slaan of ermee te dreigen. Er komen op het project 2 groepen kinderen een ochtendgroep van kinderen die op straat wonen of niemand hebben die om ze geeft of ze opvoed, bijna al deze kinderen hebben hebben ook een drank en/of drugs probleem in het begin kon ik nog niet zien of ze iets ... read more
wat is ie toch bruin
aww

Africa » South Africa » Eastern Cape » Jeffreys Bay March 12th 2009

Ik ben nu ongeveer 3 en halve week in Jeffreys bay. Het is een klein stadje wat vlak naast de zee ligt en bekent is door de vele mensen die hier komen surfen. ik huur een gedeelte van een huis waar iemand in woont en heb mijn eigen woonkamer, slaapkamer, badkamer en ook nog een eigen keuken. De eerste anderhalve week was het project waarin ik werk gesloten en waren er alleen vergaderingen. De vergaderingen waren saai maar het gaf me wel de kans om de mensen van het team te leren kennen en om smiddags rustig het stadje en het strand te kunnen verkennen. Het strand is heel groot met een mooie zee en het is een van de weinige plekken waar je veilig kunt lopen. ik heb nu al een aantal keren dolfijnen gezien ... read more
Ivo.. onze crea bea
knutselen
Ivo's poging tot surfen

Tot: 0.105s; Tpl: 0.006s; cc: 15; qc: 88; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb