nieuw zeeland


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
June 26th 2009
Published: June 26th 2009
Edit Blog Post

Vandaag ben ik in christchurch het was niet mogelijk eerder fotos naar huis op te sturen vandaar dat ik mn blog nu pas bijwerk als het goed is worden fotos snel toegevoegd.
Zoals ik al zei ik ben nu anderhalve maand in nieuw zeeland vanaf het vliegtuig kon je boven nieuw zeland een gigantisch landschap zien vol met bergen en besneeuwde toppen en ook op het land kan je die begren regelmatig zien liggen de eerste paar dagen heb ik bij mijn oom doorgebracht die vlak bij christchurch woont. hierna ben ik naar een klein havenstadje havelock gegaanhier wat rondegekeken en door het bos naar een bergtop gelopen en daarna de postboot naar de eerste boederij waar ik ging werken genomen deze boederij lar op een vrij noordelijk punt in de fjorden van de malborough sounds wat een erg mooi landschap was als we bovenop een berg aan het werk warenhad je prachtige uitzichten en op een heldere dag kon je het noordereiland zien liggen.
mijn werk hier was onder anderen hekken repareren schapenwol sortenren bij het scheren en de mosselboederij controleren. het huis lag vlak aan een baai dus regelmatig kon je gewoon vanui9t de huiskamer dolfijenn zien zwemmen en ik ben 2 keer snachts bijna over een pinguin gestruikeld die opeens vlak voor mijn voeten liep toen ik naar mijn hut liep.
In min vrije tijd kon ik hier kayaken heel mooi om alle vissen planten schelpdieren en bergen te zien en af en toe zwommen er een paar zeehonden vlak klangs de kayak
verder ben ik ook een antal keer gaan vissen eerst ving ik een aantal dagen niks tot 1 van de dochters me liet zien welke delen ik van een mossel als aas moest gebruiken hierna ving ik er opeens best veel waarvan je er 1 kon eten en dat heb ik dus gedaan en gelijk ook geleerd hoe ik een vis moest fileren.
na drie weken ben ik bij deze boederij weggegaan om mijn thaise visum te gaan regelen de ambassade was in wellington dus ik moets met de pont heen en weer het visum was in 1 dag geregeld en de ambassade was gewoon een huis in een woonwijk daarna nog een paar dagen in wellington rondgekeken. hierna ben ik naar kaikoura gedaan hier hebik een boottocht gemaakt om walvissen te kijken we hebben er in totaal zes gezien en een aantal van hun waren gewend aan de boot waar we op zaten dus die bleven gewoon zwemmen terwijl we op ongeveer 5/6 meter afstand zaten.
verder nog in de omgeving van kaikoura rondgekeken hele mooie kliffen langs de oceaan waar je kon lopen en daar onder honderden zeehonden. hierna ben ik in christchurch voor een paar dagen in een boederij gan werken hier oest ik bomen verpotten en helpen een veranda maken nu ben ik nog 1 dag in christchurch en morgen vertrek ik naar the hanmer springs waar ze oonder andere mooie bossen en heet wterpoelen waar je in kan zwemmen moeten hebben.


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



5th July 2009

eindelijk
wHOOOT IVO KAN VIS FILEREN wil ik wel eens zien :D
5th July 2009

btw
JE ZAL eens niet struikelen en dan maar meteen over een pinguin bijna xD

Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb