Page 2 of Hunis ja Paste Travel Blog Posts

Ensimmaisen paivan ilta taalla oli ihana. Olimme olleeet maassa vasta alle 24 tuntia ja loysimme itsemme soittamasta birimbauta, tamburiinia, quiroa ja muita kapuloita capoeira-tunnilla. Emman ystava, Yerina, asuu ja on toissa Managuassa, joten saimme heti paikallisen kontaktin. Ilta meni iloisesti ja kuumasti. Pasi soitti ja lauloi portugaliksi ja mina capoeirasin jonkin aikaa, kunnes tuli liian hiki ja liityin musikantteihin. Siita lahdimme Yerinan kanssa paikalliseen Reggae-baariin. Maistelimme paikallista olutta ja paasimme ottamaan osaa paikalliseen kuumaan keskustelunaiheeseen: Kumpi on parempaa Victoria- vai Toña-olut? Pasi on Victoria-miehia, mina taasen asetun Toña-puolueeseen. Soimme, juttelimme, nauroimme ja hengailimme. Ei olisi voinut olla parempaa alkua matkallemme. Hasta pronto! Laura... read more

KLM on niin hyva lentoyhtio. Pitkalla Atlantin ylilennolla saimme nauttia hyvasta ruoasta. Kaikkein parasta olivat omat pienet tietokoneet istuimissa, joista voi valita elokuvia, peleja, kielikursseja, musiikkia jne. Katsoin kolme elokuvaa: The Changeling, Lukija ja Vicky Christina Barcelona. Lukijassa itkin niin, etta piti piiloutua matkatyynyn alle. Onneksi koneen humina peitti ujelluksen. Panamassa lentaminen alkoi jo ottaa koville. Vaihto sujui nopeasti ja pian istuimme taas koneessa. Enaa 1,5 tuntia lentoa ja olisimme perilla. Istuimme jo mukavasti paikoillamme valmiina lahtoon, kun kapteeni kuulutti, etta koko kone on tyhjennettava ja vaihdettava toiseen koneeseen "Hay una problema". Hyva, etta huomasivat probleemin siina vaiheessa... Tama tiesi muutamaa tuntia lisaa matka-aikaan. 24 tunnin valveillaolon jalkeen saavuimme Managuan kentalle. Jonot olivat pitkat ja hitaat, k... read more

Tanaan jatimme Managuan eli paakaupungin. Soimme hotellilla herkullisen aamiaisen ja hyppasimme rinkkoinemme taksiin. Taksi vei meidat halisevan pienen torin laitaan, jossa pakettiautot odottivat rivissa matkustajia. Heti kun hyppasimme ulos taksista miehet juoksivat meita kohti ja alkoivat vetaa meita omaan pikkubussiinsa. Mina pidin katseen kohdistettuna hyvakuntoisimman nakoiseen autoon ja suuntasin sinne hosuvat miehet ja Pasi kannoillani. Kilpailu asiakkaista on kova, taytyy sanoa! Tunnin ajelun jalkeen saavuimme viehattavaan Granadan kaupunkiin. Minibussi jatti meidat keskustorin Plaza Majorin laidalle. Lattarimusiikki pauhasi taysilla, ilmapallon ja hattaran myyjan kiertelivat ja lapset juoksentelivat puistossa. Istuttiin penkille, paikallistettiin itsemme kartalta ja lahdimme kohti Hostel Oasista ja todellinen Oasis tama onkin. Uima-allas oli juuri kunnostettu ja olim... read more

Europe » Finland June 8th 2009

Blogi toimii ja rinkka on pakattu. Sitten vain odotellaan huomista aamua. Lentoreitti on Hki-Amsterdam-Panama-Managua. Sadekausi on alkanut Väli-Amerikassa. Se vähän pohdituttaa, että kuinka paljon siellä nyt sitten sataa. Ainakaan muut matkablogilaiset eivät ole sitä valitelleet. No on siellä ainakin lämmintä.... read more

Europe » Finland June 7th 2009

Matkaan on kaksi yötä. Yritän laatia meille blogia.... read more

Tot: 0.055s; Tpl: 0.004s; cc: 6; qc: 33; dbt: 0.0316s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb