Page 2 of Cirkus Brendstrup Travel Blog Posts

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » CBD February 13th 2013

Efter 24 timers rejse ankom vi til Sydney tidligt om morgrnen, hvor vi havde godt et døgn, før turen gik videre til New Zealand. Klædte om til sommertøj og begav os ud i byen. Super hyggelig by med en afslappet stemning og masser af muligheder for at svinge kreditkortet!! Fik bl.a.set Operahuset. Sov et par timer midt på dagen, inden vi efter en tur poolen begav os ud i byen endnu engang. Indtog aftensmaden i et hyggeligt område ved vandet med masser af udendørs cafeer og restauranter. Havde helt glemt hvor fantastisk det er at spise udendørs.... Vi glæder os allerede til at komme tilbage Om et par måneder........ read more
Sydney by night

Asia » Indonesia » Lombok » Gilli Trawangan July 30th 2011

Så har vi fået set os om på Lombok og nogle af de omkringliggende øer. Vi har ikke været helt så kulturelle som tiltænkt, men i stedet fået slappet af og er kommet heeelt ned i tempo. Det bliver uden tvivl hårdt at skulle i gang med den hjemlige hverdag lige om lidt. Vi startede vores besøg på Lombok med en køre tur poå et par timer ned til den sydvestlige del af øen. En helt fantastisk smuk tur, hvor en stor del af turen foregik langs den smukkeste helt øde strand med udsigt til en række små bounty-øer. Helt klart stort potentiale for initiativ rige entreprenører. Gad vide om der er lige så øde om 15 år?! Vi blev sat af ved stranden, hvor en lille båd lå klar i vandkanten og ventede på at ... read more
Tomme strande, men børnene kedede sig alligevel ikke
Nyeste medlem af snorkleklubben
Der flettes videre....

Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta July 19th 2011

Nu har vi efterhånden været på Java en god uges tid. Vi bevægede os over land og vand fra Bali. Færgen, der sejlede os fra Bali ville i Nordeuropa uden tvivl have været forbudt til sejlads for mindst 40 år siden. Det gik heldigvis uden problemer. Vejene på Java har vist sig at være i betydeligt bedre stand, end hvad vi har set hidtil på fortrinsvis Bali. Jo længere vi vi kommer vest på, jo mere vestlig levestil ser vi i form af biler, fabrikker, mobiltelefoner o.lign., men der er dog samtidig rigitgt mange, der arbejder med håndkraft i bl.a. rismarkerne. Vi startede på Java med et par dages afslapning i no-where, eller rettere sagt på et utroligt smukt beliggende sted i en plantage. Vi var bl.a. på tur i plantagen, hvor vi så hvordan de ... read more
Familifoto
Børnenes foretrukne køretøj
Imponerende Prambanan

Asia » Indonesia » Bali July 11th 2011

Tilbage på Bali har vi været rundt og se en del. Har dog ikke nået alt det vi gerne ville, da 2/3 af familien blev ramt af 1-2 dage med opkast – og selvfølgelig på skift. Vi startede i Ubud, som er en rigtig fed by midt på Bali: Hyggelige caféer, gode restauranter, marked og en masse butikker – heraf også en del med andet end det sædvanlige turist gøgl. Tog nogle udflugter ud fra byen, gåture i rismarkerne og de små landsbyer mv idet omfang alle var raske. Heldigvis boede vi på et godt beliggende hotel, så den raske del af familien kunne gøre brug af både hotelfaciliteterne og byen omkring. Vores hotel lå tæt på en abeskov, og nogle af aberne kom jævnligt på besøg på hotellets område. Ved første åsyn var de rigtigt ... read more
Ny kaerste (og det er ikke ham i redningsvest!)
Smukke dyr
Besakih

Asia » Indonesia » Komodo July 3rd 2011

Ganske enkelt fantastisk. Mindre kan ikke beskrive vores tur ude og se Komodo-varaner. Vi startede dog med nogle udfordringer. Vi er gået i total feriestemning, hvilket betyder at også hjernen åbenbart er slået fra. Og det blev den måske også inden afrejse, da vores søde genboer SMS’ede efter et par dage, at vi havde efterladt bilen ulåst og i øvrigt også med åbentstående vindue! Det har de heldigvis fikset nu. Men tilbage til vores afrejse mod Flores – en ø, hvorfra man sejler ud for at besøge de to øer, hvorpå Komodo-varanerne lever. Vi boede på Bali en ½ times kørsel fra lufthavnen, og med sidste indcheckning ½ time før afgang, måtte det være fint, at vi tog afsted fra hotellet 2 timer før afgang. Vi regnede os derfor frem til, at det var passende at ... read more
Rinca - den ene ø, hvor varanerne findes
De kan bevæge sig ret hurtigt
Velkommen til Komodo

Asia » Indonesia » Bali » Sanur June 29th 2011

Ja, så var vi klar til lidt badeferie på Bali før oplevelserne for alvor skal tage fart. Det var hotellet dog ikke, da deres politik var at der ikke var, at der ikke måtte være med end 4 på værelserne til trods for at vi havde bestilt et 4 sengsværelse + en opredning. Det kostede en del ventetid og parlementering før vi fik lov at flytte ind - mod ekstra gebyr selvfølgelig. Her er så tilstrækkeligt turistet til, at de er helt obs på, hvordan der kan tjenes penge på turisterne. Bortset fra det var det et helt fantastisk lille hotel i original stil omgivet af en hyggelig have, helt ned til stranden og med en fantastisk service og forplejning. Ikke ret mange mennesker, så på ingen måde så turistet/ødelagt som frygtet. Det blev dog ikke ... read more
Photo 4
Grillede majs smager fantastisk
Thanan Lot - tempel på Sydbali

Asia » Singapore » Orchard Road June 29th 2011

Vi ankom vel til Singapore efter en problemfri flyvetur (=søde børn). Havde booket et godt hotel med en lækker pool og en fantastisk beliggenhed (=omgivet af shopping centre). Shopping blev det desværre dog ikke rigtigt til - og der var endda udsalg! Tog i stedet i Universal Studios sammen med såvel det halve af Singapore som alle turisterne. Heldigvis kan man købe sig til meget, så udstyret med express pass til overpris var vi sikret adgang til aktiviteterne uden kø og en fantastisk dag for børnene var i hus. ... read more
Automatisk fodmassage

Asia » Malaysia » Sabah » Sandakan March 24th 2009

Vi er nu paa Borneo. Der er helt klart point for den flotte natur og det rige dyreliv, men maden kan altsaa ikke maale sig med Thailand. Tilmed er det et overvejende muslimsk land, hvilket til Cartsens store fortrydelse betyder, at man mange steder ikke kan faa alkohol. Efter Borneo rejser vi til den malaysiske oestkyst taet paa den thailandske graense, hvor de er mere troende og alkohol derfor efter sigende er svaert at opdrive. Vi har derfor koebt noedhjaelp i form af en flaske gin!! Vi lagde ud i Kota Kinabalu. Vi havde hoert at byen ikke havde saa meget at byde paa, hvilket viste sig at holde stik. Det gjorde dog ikke saa meget, da isaer boernene havde mest behov for afslapning (laes: pool og strand) efter flere uger, hvor kulturen havde vaeret i ... read more
Anna med en skildpaddeunge
Selv Marcus havde ikke lyst til at stikke fingerne i vandet af frygt for at skulle moede saadan een
Orangutang

Asia » Hong Kong » Kowloon March 23rd 2009

Det er nu noget tid siden vi forlod Hong Kong, men vi har ikke haft "tid" til opdatering!!! Vi kom dertil paa lidt for spaendende vis. En raedselfuld start paa flyveturen - kort efter start tabte flyvet hoejde et utal af gange. Det var som at sidde i en rutschebane af de slemme. Boernene forholder sig heldigvis ikke til, hvad der kan ske, saa de hvinede af fryd og Hanne var uden tvivl ligbleg. Om alle kineserne skreg af glaede eller frygt var ikke til at vide (de er et meget larmende folkefaerd - ogsaa i et fly), men det var totalt umuligt at hoere hvad piloten sagde. Heldigvis kom vi efter 5 minutters tid til roligere luftlag, men sjkovt var det ikke. Ellers brugte vi tiden i Hong Kong paa sightseeing, shopping og forlystelsesparker. Boernene ... read more
Hong Kong - set lidt fra oven

Tot: 0.134s; Tpl: 0.007s; cc: 17; qc: 93; dbt: 0.0888s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.3mb