Cirkus Brendstrup

Dette er en beskrivelse af vores knap 3 måneders rejse til New Zealand, Australien og Filippinerne i 2013.

Hvad end I savner os, er misundelige, vil fortælle om Jeres vinteroplevelser eller bare vil give et livstegn fra Jer, modtager vi gerne hilsner enten her eller på vores mail. Man kan i øvrigt "sætte sig op til" at få mail, når der er nyt på vores blog (vælg "subscribe" under "options" til højre på skærmbilledet.

God læselyst

Mange feriehilsner

Fam. Brendstrup

Asia » Philippines » Siquijor April 29th 2013

De mange s'er er meget benævnende for tiden i Filippnerne. Efter fantastiske Malapascua rejste vi videre til Bohol eller rettere en brofast ø, Panglao. Det er fortrinsvis her de turister, der tager til Bohol, bor. Jo, der var en del flere turister, men det udmøntede sig mest i, at der var en del restauranter og til børnenes glæde lidt souvenirbutikker. Vi skulle lige vænne os til flere turister, men det var fint med lidt mere liv og valgmuligheder, når vi skulle ud og spise. Standen var samtidig lækker, og der var masser af plads. Største "problem" var, at her var swimmingpool, og så fik Hannes højt elskede strand jo konkurrence. Heldigvis elsker børnene at snorkle, og der er jo kke så mange fisk i poolen, så vi kom og en del til stranden?. Udover badning og ... read more
Apo Island
Tarsier

Asia » Philippines » Cebu » Malapascua April 19th 2013

Så er vi landet i Filippinerne. Tilbragte de første døgn i på samme tid hektiske og kaotiske Manila. Stilen var ligesom lagt, da taxachaufføren på vej fra lufthavnen spurgte, om vi vidste hvor vores hotel lå, og da vi svarede benægtede, var næste spørgsmål om vi havde et kort?! Han fandt dog hotellet efter at have spurgt om vej nogle gange. Og det virker til at være meget symptomatisk for Filippinerne: Tingene går nok alligevel. Manilla repræsenterer den mest kaotiske trafik vi har oplevet til dato. Der er ingen lyskryds, og det kan nok også være det samme. Biler og jeepney's (minibus lignende offentlig transport) møver i ordets bogstavligste forstand på for at komme frem, og skifter vejbane i et væk. Det er med hjertet i halsen, at man som fodgænger forsøger at krydse vejen. Ingen ... read more
Paradis
Elsker massage...
Klart, klart vand

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney April 10th 2013

Vejrguderne var ikke helt med os, men det kunne have været meget værre. Ca. 20 grader, overskyet en stor del af tiden,og en enkelt byge en gang imellem. Det lignede til forveksling dansk sommer.... Efterhånden som vi nærmede os Sydney blev det bedre og bedre vejr og badeturene dermed hyppige og hyppigere. Dejligt at de famøse boogie boards blev brugt! Det var en utrolig smuk kyst hele vejen. Den ene fantastiske kilometer lange sandstrand efter den anden.... Her er altid god plads, når man tager til stranden. Selvom vi efterhånden har set mange kænguruer, er interessen fortsat intakt. Vi boede bl.a. Et sted, hvor der var en masse kænguruer, som vi kunne komme helt tæt på. Og om aftenen, da vi var kommet i seng, kom een hen og "bankede" på vores mobilhome. De sidste dage ... read more
Sydney Harbour Bridge

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne April 3rd 2013

Så kom vi tilbage til civilisationen og nærmere bestemt Adelaide på Sydkysten. Boede de første par dage midt inde i Adelaide, hvor den stod på sightseeing, men også en sporvognstur til en lækker strand ved kysten. Vi er efterhånden blevet lidt trætte af restaurant-mad, og børnene gider heller ikke at spise pommes frites mere. I Adelaide havde vi en hotellejlighed, så vi benyttede lejligheden til dels at få vasket tøj, dels tage det take-away mad med hjem, som vi hver især havde lyst til. I Adelaide fik vi også det mobilhome, der skal bringe os til Sydney. Det er ikke af samme luksus kategori, som det vi havde i New Zealand, men ganske fint alligevel. Carsten mener nu, at den store og væsentligste forskel er, at der mangler vinglas!! Den første dag i mobilhomet var en ... read more
Strandløve og løvinder
De 12 apostle
Lækre italienske is  er ikke at fornægte - heller ikke i Melbourne

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock March 22nd 2013

Vi startede i Australiens Outback og samtidig ingenting. Eller med andre ord, vi startede med et eller rettere flere besøg ved Ayers Rock. Man kan kun bo 20 km væk. Det er der, hvor Anungoerne ( den slags aboriginals, der bor her) har givet tilladelse til, at der kan opføres hoteller. Her er så en helt lille by med 4-5 hoteller og campingplads. Ayers Rock er meget imponerende, men det er "The Olgas" skam også (anden storslået klippeformation ca. 50km væk fra Ayers). Vi havde håbet at skulle gå hele vejen rundt om Ayers, men varmen (op til 40 grader) og det forhold, at Laura har været dårlig nogle dage betød, at vi måtte tage kortere ture. Mange gåture bliver ogsån enten totalt lukket, når temperaturen når 36-38 grader, eller lukkes fx ml kl 9 og ... read more
Ubetinget vigepligt!
The Olgas i baggrunden...
Instruktion i boomerang kast

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane March 19th 2013

Den seneste uge har været tilbragt i Brisbane og omegn. Nærmere bestemt hos Annas veninde, Sophia og hendes familie, der gæstfrit har åbnet deres hjem for os. Og det har vi udnyttet på det groveste og er blevet opvartet på fornemste vis bla. med Joys hjemmebag hver morgen. Vi har været her en uge, så mon ikke de trænger til ferie nu?! Håber vi en dag kan gøre bare lidt gengæld.... Anna og Sophia har hygget sig big time og været uadskillelige. Det bliver hårdt nu, hvor der nok er et år til de ses, men juhu for Skype og Face time?. De er dog ikke de eneste der har nydt det - det har vi alle. Alle børnene hygget sig alle sammen, og vi voksne har også fået "vendt verdenssituationen" over god mad og en ... read more
Koalaen er lige så sød som den ser ud
Vi kunne komme helt tæt på de vilde kænguruer
Boogie boarding - et stort hit

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland March 7th 2013

Vi er fortsat vores færd yderligere mod Nord, og har bl.a. besøgt Rotorura, der er kendt for sin termiske undergrund. Der er er fosfor lugt i en stor del af byen, men den var ikke så slem som ventet, ellers vænnede vi os hurtigt til den :-). Der er flere geisere, termiske bade mv, man kan besøge, så der er - trods lugten- mange turister. Efter sightseeing her, besluttede vi, at vi ville slappe lidt af (det har vi ikke gjort hidtil) ved at tilbringe et par dage ved de lækre alt andet end overendte strande på Østkysten. Vi slog lejr ved den lækreste stand, men uheldigvis skulle vi næste dag møde den eneste regnvejrsdag indtil videre. Ikke lige frem badevejr. Dagen blev i stedet tilbragt med besøg i en gammel guldmine og shopping! Vi har ... read more
Geisere i Rotorua
Motorikken fejler ingenting!
Frokost i perfekte omgivelser

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington March 2nd 2013

Så har vi været tilbage på Østkysten af Sydøen. Nærmere bestemt i en lille flække ved vandet, Kaikoura, hvor folk kommer for at nyde det rige dyreliv, og i særdeleshed for at se hvaler. Tæt på kysten er en ”væg” i havet, hvor havets dybde stiger til 1.600m. Ideelle forhold for især kaskelothvalen. Vi tog en bådtur. Der er selvfølgelig ingen sikkerhed for at se hvaler, men dem der arrangerer båturene (og i øvrigt har monoplo - så kan man jo selv gætte prisen) lover 95%'s sikkerhed for at se hvaler, ellers får man en stor del af pengene tilbage. Hvad de glemmer at fortælle i deres reklamefremstød er, at mange bliver søsyge. Det fortalte de først, da vi sad på båden, og blev instrueret om både lagerbeholdningen af brækposer og vigtigst, hvordan man slap af ... read more
Udsigt over Wellingon
Hey, kan du lige holde dig fra min sten
Kaskelothval - længere og tre gange tungere end vores båd, ikke desto mindre sejlede vi meget tæt på!

Oceania » New Zealand February 25th 2013

Så har de sidste dage stået i gletschernes tegn. Efter en meget smuk og bjergrig tur nåede vi Vestkysten af New Zealand. Hårnålesving og store stigninger er ingen hindring for chaufføren, og vi er efterhånden også ved at vænne os til venstrekørsel (læs: holdt op med at minde os selv om, hvorvidt vi skal foretage store eller små sving, når vi skal dreje til hhv. højre og venstre). På Vestkysten ligger to gletschere, Fox og Franz Josef, derbegge gør sig bemærket ved, at de ender i regnskoven og i øvrigt ikke specielt langt fra kysten (ca. 10km). Vi var mest tændt på at booke en helikoptertur med en vandretur højt oppe på en af gletscherne. Marcus og Laura var dog ikke helt gamle nok, men vi overvejede at snyde dem lidt ældre, indtil vi så nogle ... read more
Så er vi i luften
På gletchervandring
"vores" helikopter

Så er vi på Syd-øen på New Zealand. Ja, det vil sige vi har efterhånden været her en uge. Tiden flyver. Vi startede med et par dage i Christchurch, hvor vi forsøgte at afklimatisere os lidt, inden vi begav os ud i den autocamper, der skal være vores "hjem" de næste tre uger. Christchurch er stadigt stærkt præget af jordskælvet for to år siden, som forårsagede store ødelæggelser i Centrum og kostede næsten 200 mennesker livet. Da vi havde fået overdraget vores kæmpe køretøj begav vi os med venstrekørsel (gæt selv, hvem der er chauffør!) op mod det højeste bjerg i NZ: Mount Cook. Fandt en campingplads ved bredden af den smukkeste turkise sø omgivet af bjerge. Campinglivets "fornøjelser" med fællesbad er vi efterhånden ved at vende os til, og alle de steder vi har været ... read more
Christchurch to år efter jordskælvet
Milford sounds
Så er vi klar til jet boating

Tot: 0.135s; Tpl: 0.007s; cc: 19; qc: 60; dbt: 0.0875s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb